Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

14.11.2015 11:32

Jos alle 65 haluat mennät niin et tarvi mitään tehoputkea.
Rikka pois ja kuri pois putkesta, pykälää isompi suutin, ilman putsarista kuri pois ja jos on niin reikälevy kaasarista mäkkeen.
Näillä meet pääset jo tuohon 65 ehkä yliki, kokeile ja säädä sen mukaan.

Rullia ei varmaankaa tarvi keventää, jos tuntuu oikeen nuhaselta niin sitte, mutta uskon että nuo toimenpiteet riittää.

Re: Virityspaketin spekulointi

14.11.2015 19:19

Ja jos kulkee liian lujaa ilman prikkaa, ni sit hiot prikkaa ohuemmaks sillee että saat haluamas huiput.

Re: Virityspaketin spekulointi

21.11.2015 22:55

Miltä kuullostaa jet forcen setuppi?
-laser xpro tehari
-artek k2 kisakytkin
-17,5mm dellorton phva
-powerfiltteri
Näillä osilla ja nostetulla variaattorin rajoitinlevyl ottaa huippuja 60km/h ja kiihtyy ripeästi ;)

Re: Virityspaketin spekulointi

21.11.2015 22:57

Entäs suuttimen koko saisiko olla isompi tällä hetkellä 80 suutin?

Re: Virityspaketin spekulointi

30.11.2015 0:08

Vakio rullat on tällä hetkellä ja vp jousi on vihreä ja kytkin jousista en ole varma! :)

Re: Virityspaketin spekulointi

30.11.2015 0:11

Pitiki kysyä että onko poliiseilla sanomista tuosta isommasta kaasarista kun se on nii hyvin tuossa näkyvillä ja selvästi siinä kylessä lukee 17,5mm dellorto? :roll:

Re: Virityspaketin spekulointi

30.11.2015 11:39

^
Voit muokata edellistä viestiä niin ei tuu turhaan tupla postauksia:)

Ja jos se on isompi entä vakio niin periaatteessa kyllä, mutta jos se ei kule yli 45km/H niin ei pitäs vaikuttaa.

Mutta jos kulkee niin sitte se on minusta se ja sama mikä kaasari siellä on, koska vain huiput ratkaisee. En usko että ne siitä sulle sakkoa kirjottelee :D

Re: Virityspaketin spekulointi

14.3.2016 20:48

Miettinyt tässä semmoista pomminvarmaa, hiljaista ja alavääntävävämpää settiä Aprilia SR50R -08 eli Piaggion nestekoneesen.

-vakio 17,5mm kaasari
-tuoreöljyvoitelu käytössä
-Athena Sport 70cc
-LeoVince touring

Aiemmin oli käytössä ZXR putki ihan vakiokamojen kanssa mutta oli liian äänekäs omaan makuun. Ei jaksa sitä vinkumista enää.

Kannattaako päivittää vakiovariaattori ja kytkin? Näiden kanssa on homma hieman hakusessa.

Eihän tämä setti mikään tehohirviö todellakaan ole, siitä ei tarvitse keskutella. Hakusessa onkin suht hiljainen ja paremmin kiihtyvä sekä mäkiä jaksava luotettava kauppakassi.

Toki ehdotuksia otetaan vastaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

14.3.2016 23:33

En itse lähtisi tuolla kokoonpanolla vielä päivittelemään kytkintä tai varia, ellei siihen erikseen jokin seikka anna aihetta. Eli vaikkapa urille kulunut rullakuppi, mikä tuskin on todennäköistä Piaggion tapauksessa. Käyttövarmuuden puolesta Piaggion vakiotekniikka tuskin häpeilee tarvikeosille, eli sen suhteen osien vaihdolle ei liene tarvetta. Ja veikkaan että nyt ei olla rakentamassa mitään sutiikeulii-kikkailuvehjettä, joten vakiokytkin passaa mainiosti.

Re: Virityspaketin spekulointi

15.3.2016 15:03

Variaattori on ihan hyvässä kunnossa, eli sen puoleen vaihtotarvetta ei ole.

Noita säätöosia tässä olen pohtinut. Aiemmin oli kiinni Leo Vince ZXR ja sen kanssa oli tyyliin 5,5-6g rullat, tiukemmat kytkinjouset ja vahvempi vp-jousi. Tuo ZXR kuitenkin ottaa varmasti huipputehon korkeammalta kuin tämä miettimäni "touring" putki, joten tarvitseeko kytkinpuolelle tällä kertaa edes kajota?

Piru vie, kun apikassa ei ole vakiona kiekkamittaria... Noh olen jostain lukenut, että tuo ZXR olisi parhaimmillaan 8600rpm ja tämä touring vastaavasti 8000 rmp. Onko tuo 8000 rpm suht lähellä vakioputkenkin parasta kierroslauetta?

Tuosta olisi vaan voinut päätellä, että minkäkokoisia rullia sitä pitää ostella.

Vakiot ovat painoltaan 6,4g. Täss tuskin tarvitsee tiputtaa paljonkaan?

Olen nähnyt kuvia piaggion läppärungosta olevasta kuristuksesta. Onko se vain ruiskuversiossa?

Kaasarin ja ilmanputsarin välissähän tässä on sellainen messinkinen kuristus. Hyödyttääkö sen poisto ja montako numeroa isompi suutin pitäisi lyödä sen poistaessa? Vakiosuutin kun on 53. Tehari varmaan tuo tarvetta +10 ja tuo messinkilevy varmaan vielä sen +5. Pytynhän ei pitäisi kait vaikuttaa suhteeseen. Taidan siis lähtä 70 koon pääsuuttimella liikenteeseen.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.3.2016 14:52

Täysin stetsonista heitettynä tietona sanoisin että Touringin kierrosalue ei juurikaan poikkea vakioputken vastaavasta, joskin tehokäyrä lienee hieman korkeammalla. Jos varissa on nyt sopivat säädöt ZXR:lle, ei olisi huono idea koittaa alkuun miten ne toimivat uuden setupin kanssa. Tarpeen mukaan sitten hienosäätöä kun kaasari on alkuun saatu kohdilleen.

Yksittäisen suuttimen hankkimisen sijaan suosittelen vahvasti suutinsarjan ostamista, parinkympin sijoituksella saa kymmenkunta erikokoista suutinta joilla säätäminen on helpompaa kuin yksi kerrallaan suuttimien osto. Lähtisin alkuun kokeilemaan hieman isompaa suutinta kuin 70, alle satasessa pyöritään kuitenkin varmasti. Jos itse pitäisi veikata, niin jostain 90 tienoilta olisi hyvä aloittaa ja siitä sitten siirtyä alaspäin, niin pysytään varmasti rikkaammalla puolella.

Re: Virityspaketin spekulointi

21.3.2016 11:09

Itseasiassa skootterissa on ihan vakio setuppi variaattorissa tällä hetkellä. Taidan kokeilla 6g rullilla näin alkuun.

Tilasinkin jo noita 6mm pääsuuttimia satsin. Siinä taisi olla 82 tai 85 saakka. Jos sitä kokeilisi tuollaisella, vaikkakin suutinjumppa näin ahtaassa on perkeleellistä.

Joskus muistan lukeneeni teorian, että sylinterin tilavuuden muuttaminen ei vaikuta kaasarin säätöihin, mutta tuo lienee tosiaan pelkkää teoriaa?

Re: Virityspaketin spekulointi

22.3.2016 20:49

Posti kiikutti athenan 70cc sportttipytyn. Asentelin sen ainokaisen männänrenkaan paikoilleen ja ihmettelin, että kuinka perkeleen pieni se väljys onkaan puristettuna.

Osaako joku sanoa jotain toleranssia männän renkaan väljykselle?

Re: Virityspaketin spekulointi

27.3.2016 21:33

Pytty ja putki vaihdettu.

Aluksi lähdin 80 pääsuuttimella kokeilemaan. Ei toiminut lainkaan. Savutti törkeästi ja kaasuvaste oli todella pätkivää. 90 suuttimella alkaa olemaan jo suht lähellä. Keskiviheilla jotain heikkoa vielä kun lähtee kaasuttamaan.

Kokeilisiko vielä 95 vai pelaisiko jo neulalla? Omasta mielestä täydellä kaasulla vähän laihaa/metallista meteliä mutta kaverin mielestä jo ok.

Kokeilin 6g rullilla. Ihan hirveä ajettava. Sai huudattaa niin perkeleesti että lähti liikkeelle eikä voinut kruisailla pienellä kaasulla lainkaan.

Heitin vakiot takaisin niin jo on paljon mukavampi.

Pitäisikön vielä laittaa painavampaa?

Vaikka touring putki onkin, niin luulisi tuon silti toimivan paremmin edes vähän ylempäätä. Miten siis on selitettävissä että vakiot toimivat paremmin kuin 0,4 grammaa kevyemmät?

Re: Virityspaketin spekulointi

27.3.2016 23:22

Kokeilisin vielä 95:lla. Huomattavasti rauhallisemmin mielin voi olla kun tietää että kone käy mieluummin liian rikkaalla kun laihalla ja se tulee parhaiten esiin, kun mopon saa aavistuksen verran röpöttämään. Voi olla että kesähelteillä tuo 90 on juuri passeli, mutta näin kevään korvilla riittää vielä intoa mopon rassaamiseen niin kannattaa se samalla hoitaa pois.