Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.10.2012 19:59

Noni, elikkäs vaihoin roksiin uuen s6 alu pytyn ja petilaakerit. Voiko tämä vaikuttaa kaasarin säätöihin? Sillä enne oli kiinni 17.5 mm kaasari 110 suuttimella, ja pelitti hyvi. Nytte sama kaasari, mutta nuo uujet osat. Kone huutaa oikeilla kierroksilla, muttei jaksa lähteä liikkeelle?Onko vika säädöissä vai jossain muussa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.10.2012 20:07

rasssee kirjoitti:Noni, elikkäs vaihoin roksiin uuen s6 alu pytyn ja petilaakerit. Voiko tämä vaikuttaa kaasarin säätöihin? Sillä enne oli kiinni 17.5 mm kaasari 110 suuttimella, ja pelitti hyvi. Nytte sama kaasari, mutta nuo uujet osat. Kone huutaa oikeilla kierroksilla, muttei jaksa lähteä liikkeelle?Onko vika säädöissä vai jossain muussa?
Siis oliko sulla ennenkin sama pytty, että ostit uuen samanlaisen? Haluatko täsmentää vähän tota "huutaa oikeilla kierroksilla"? Mutta niin tottakai jos uuen pytyn oot laittanut, ja vanha oli tosi kulahtanut niin säädöt saattaa joutua uusimaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 0:43

Elikkäs vanha oli vakio pytty. Ja ostin tuon uuen stagen pytyn. Ja kone kiertää mielestäni oikeilla kierrosalueilla ja ei pätki. Vanhalla pytyllää oli ajettu n. 10000km joten en siitä kulahtamisesta tiedä. Mikä muu voisi olla vikana jos ei suuttimen koko?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 1:25

LemenZ kirjoitti:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Peugeot/TKR-50/Carburettors/Replacement-Sport/AMFRCARB175-Carburettor-Motoforce-RACING-17-5mm.html Tossa on 2 eri mallia, 90 suuttimella ja 95 suuttimella, mitä eroa noilla on kun en tosta tekstistä ymmärtänyt. ja onhan tuo käsiryypyllä?

Toinen on mallia PHVA, johon on mahdollista asentaa myös sähköryppy (ryyppy täytyy ostaa tähän erikseen), kun taas toinen on mallia PHBN, joka tarttee vaijeriryypyn.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 2:20

Aaaa. ;D okei kiitos että kerroit. vaijerilla tietysti! ;D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 2:34

Kumpaakin saa vaijerin, mutta PHVA -malliin se kaasarin ryyppysarja täytyy ostaa vaa erikseen, ku tos toisessa se on jo "valmiina".

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 8:16

rasssee kirjoitti:Elikkäs vanha oli vakio pytty. Ja ostin tuon uuen stagen pytyn. Ja kone kiertää mielestäni oikeilla kierrosalueilla ja ei pätki. Vanhalla pytyllää oli ajettu n. 10000km joten en siitä kulahtamisesta tiedä. Mikä muu voisi olla vikana jos ei suuttimen koko?
Kyllähän se tietenki kaasarin säätöihinkin vaikuttaa tommonen, mutta kyllä nyt ongelma taitaa löytyä variaattorin puolelta. Vastapainejousi, ja kytkinjouset. Eli kireempää vastapainejousta, arvoja en osaa nyt tähän heittää kun ollut piireistä pois useita vuosia niin en muista värejä... Kattelen kun töistä pääsen, tällä mokkulalla ei kauheesti googletella. Kannattaa jatkaa variaattoritopicissa ! ;)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.10.2012 18:39

kiitos!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.10.2012 15:02

Mikäs Dellun 17.5mm kaasarissa on tyhjäkäynnin säätöruuvi?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.10.2012 16:33

Se ruuvi on useimmiten keskellä sitä kaasaria,ja sen vieressä siinä kaulassa mihin ilmanputsari tulee niin on seos ruuvi.Toivottavasti tajusit. :)
E:riippuu tietysti mikä se kaasari on?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.10.2012 17:43

Tyhjäkäynti ruuvissa on yleensä jousi siinä ulkopuolella.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2012 17:40

Mikäs mahtais olla ku jog r -09 eli gurtnerin 12mm kaasari tiputtaa bensaa siitä letkusta joka tulee kohokammion pohjaan kiinni? Siin on vissiin joku venttiilihärpäke koska kun sitä letkua kun painaa kohokammioon päin, sieltä alkaa suorastaan virtaamaan bensaa... Eli voisko syy olla tässä venttiilissä?
Ongelmaa tuottaa myös että lähtee huonosti käymään kylmänä, ikäänkuin sähköryyppy ei toimisi ollenkaan, voisko nää liittyä jotenki toisiinsa? Kun yön aikana tiputtaa kaasarin tyhjäksi ja sitten ei lähe kunnolla käymään...

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2012 17:51

Puhistappa kunnollase kaasari ja samlla katso, ettei mikään ole rikki. Juu, huonostihan se lähtee käyntiin jos ryyppy ei toimi, mutta enpä usko että sen takia vuotaa ja huonoon käynnistymiseen vaikuttaa myös läpät eli jos ne raottaa niin ei lähde oikein hyvin käyntiin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2012 18:04

Se on just putsattu, eikä mikään mielestäni ole rikki.. Enkä usko että läpissä mitään vikaa kun ajettu vasta alle 6000km koko mopolla ja muuten toimii ihan moitteetta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2012 18:09

Siellä neulaventtiilissä ei tarvi olla kuin joku ihan huomaamaton roska ja sen takia ei suljeudu tiiviisti ja alkaa vuotaa, puhdistappa uudestaan. Aika vahvasti epäilen, että se vika on siinä.