Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.9.2012 17:41
No kyl toi ainaki käyntii lähtee ku polkee sen 10-15min ni ei kovin pahasti voi olla sylinteri menny ? Vai voiko ?
3.9.2012 17:49
Voihan se olla menny, niin kuin tuossa Piaggiossa mäntä oli täynnä naarmuja, ohipuhalluksia ja sylinterissäkin naarmuja, osa syvempia ja silti toimi moitteettomasti.
3.9.2012 19:10
Zoneri kirjoitti:Mihin moottoriin? Morinin vakio mäntä on 41mm.
jos multa kysyit nii minarellin vaaka kyseessa on roxin kone
3.9.2012 19:47
Sylinteri ja mäntä kunnossa ainut oli et alempi männänrengas menny poikki. Eli huomen männän takasin laitto joten neuvoja niitten sokkien kiinni laittamiseen ?
3.9.2012 20:13
Jos on rengas poikki niin vähintään uudet tilalle, kilometreistä riippuen mieluiten mäntä myös. Ja sokat pitää vaan opetella laittaa. Tekniikka syntyy kun laitat niitä.
3.9.2012 20:19
mäntä ja sylinteri vaihdettu alle 1000km ni ei varmaa tarvii vaihtaa? ja selvä ei muutaku opettelee sokkie kiinni laittoo.
3.9.2012 20:30
No ei tarvii mäntää vaihtaa mutta renkaat vaihtoon. Ja sitte lähtisin selvittää miks on menny poikki 1000km ajon jälkee. Veikkaisin että kanavien reunat on terävät jos sulla on vaihdettu joku tarvikepytty.
3.9.2012 21:09
En tiiä mikä pytty toi on ku vanha omistaja asentanu ja jos ne kanavie reunat on terävät niin voiks ne vaa hioo tasasesti vai mitä sit tarvii tehä?
3.9.2012 23:53
Santapaperia ja hiot ne reunat pyöreiks.
4.9.2012 0:25
Paljonko suunnillee pitää ajaa hoonattu 50cc sylinteri + uus mäntä ni sisää... Riittäiskö mitenkää 400km 3-4,5% seoksilla ??
4.9.2012 0:30
Jos valupytty niin 300km aika hyvä määrä. 3% seokset hyvät. Ei sillä sisäänajon pituudella ole niin suurta merkitystä kun sillä, että ajetaan oikein sisään. Toki valupytyllä kannattaa ajaa pitempi sisäänajon, mutta eipä siittäkää niin paljoo hyötyy on jos ajetaan ihan väärin sisään.
4.9.2012 14:31
Kiitokset sinulle.. Ajelen ihan hissuksii sisään.. Välillä vähän enemmä kierroksia ja kovempaa mutta en kummiskaa huippuja testaa ennenku ajettu +200km...
4.9.2012 16:59
Ensimmäinen käynnistys 15-20min käyntiä, ekan tunnin aikana välttää tasakaasulla ajoa 5-10 minuuttia pitempään ja huiput voi kyllä ottaa ekan 50-100km jälkeen kunhan kone on lämmin (riippuu aivan siitä haetko pitkää käyttöikää, vai parasta suorituskykyä). Sammutuksen jälkeen kone on aina hetken kuumempi, mitä se oli käydessä, joten anna jäähtyä 10min ennen seuraavaa käynnistystä.
5.9.2012 21:28
Tuli tässä mieleen semmonen että pystyykö tuommosta 2t koneen vesijäähy valurautapyttyä putkittamaan mitenkään? Jos tekisi isomman porauksen mihin sylinterin seinän vara ei muuten riittäisi. Kun mietin tässä vaihtoehtoja että millä ditechiin saisi lisää voimaa lähtöön.
Jokin tehoputki ja isompi kaasuläppä tuohon jokatapauksessa tulee 65cc:n kaveriksi mutta en usko sen riittävän ja haluan pitää tuon nimenomaan ditechinä
6.9.2012 16:40
Jos on mahdollisuus päästä käyttämään sorvia, prässiä jne. löytää jostain pallografiittivalurauta putkea (mitä patarauta pytyt tietääkseni on) ja löytyy koneistajan vikaa, niin miksei ihan harrastelu mielessä voisi kokeilla?