Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.6.2019 13:00
Mikäköhän on nelariskobassa kun jaksa lähtee liikkeelle/röpöttää kun yrittää vaikka risteyksestä lähteä? Sitten kun on saanut vauhtia 10kmh niin niin lähetään taas hirveetä kyytiä ja toimii normaalisti.
Ensin ajattelin että tk suutin tukossa kun kuulosti ettei saisi tarpeeksi bensaa alakierroksilla mutta kaasarin putsaus ja säätö ei auta. Myös kiihdytys pumppu toimii ja ruikkii lisäbensaa kun lyö kaasun pohjaan. Välillä ihan kylmänä toimii kunnes vähä lämpiää, voisko liittyä maailman typerimpään keksintöön eli sähköryyppyyn?
17.6.2019 19:52
Löytyisiköhän keneltäkään Baotian BT49QT-12 vm2010 sähköpiirrustuksia?
Elikkäs niin sanottu ´wiring diagram´ ?
Kiitos.
18.6.2019 19:30
Yhteenkään kiinan vehkeeseen ei taida löytyä täysin oikeaa kytkentäkaavioo kun erilaisia variaatioita on monia. Lataa nyt kumminkin tämä paketti josko näistä olis jotain apua vian selvittelyssä :
http://www.mediafire.com/file/veltc27l7 ... n.zip/fileJos kipinä on hukassa ja moposta löytyy AC-boksi niin 4+2 / 5 / 6 -nastaiset boksit voi kytkeä tarvittaessa ristiin näin :
http://www.mediafire.com/view/z257l728j ... e2gad.jpg#****
Vedy kirjoitti:voisko liittyä maailman typerimpään keksintöön eli sähköryyppyyn?
Musta tuntuu, että se on näiden kaasareissa oikeastaan ainoa osa mikä toimii niin kuin se on tehty toimimaan. Mikään ideaali rakenne sekään ei tietty ole, kun mikään anturi ei mittaa tarvitseeko kone ryyppyä vai ei.
Tutki kaasarin kalvo enste. Nuppineulan mentävä reikä riittää sohloomiseen. Bakeliitteja imukaulan ja kannen välistä mulla on hajonnu itsekseen monta.Se aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Kantavat venavälykset tekee häiriöitä lämpösenä. Kylmänä toimii mutta lämpöisenä alkaa ongelmat. Mä käytän itse vakiosta poikkeavia venavälejä.
-Zone- kirjoitti:Mä heitän ohjekirjavälyksillä vesilintua. Vakiokoneissa käytän 0,13mm imupuolella ja 0,18mm pakopuolella. Venakoneisto on äänekkäämpi mitä ohjekirjavälyksillä, mutta toimii varmimmin kuumallakin koneella. Virinokilla ja muutoinkin virimotilla mä käytän suurempaa välystä moottorin suuremman lämpökuorman vuoksi. Niissä säädän imupuolelle 0,18mm ja pakopuolelle 0,20mm, eikä kantamista ole esiintynyt kovassakaan rääkissä kesähelteilläkään.
Näitä kokoja ei yleensä löydy perusrakotulkeista. Storm-motorista muistaakseni ostin omani, mutta perusrakotulkilla voi säätää imun esim 0,15mm liuskalla ja pakopuolen 0,20mm mittaan mikäli kestää kuunnella venojen rallatusta.
Venttiilivälyksiä joutuu kilometrien karttuessa säätämään joka tapauksessa, laittoi ne konetta kasatessa miksi tahansa. Kaikki liikkuvat ja toisten osien kanssa kontaktissa olevat osat kuluu, eikä venttiililautaset ja seetit kannessa ole poikkeus. Venttiili sulkeutuessaan enempi/vähemi hakkaa seetiä ja kumpikin osa kuluu ja venttiili uppoaa kulumisen seurauksena syvemmälle kanteen. Tämä vähentää venttiilivälyksiä. Asia tosin tulee vastaan vasta useampien kymmenien tuhansien kilometren jälkeen kun venat ja seetit ovat hakanneet toisiaan miljardeja kertoja.
27.6.2019 5:50
Joo elikkäs mulla on tällänen Solifer 50R vm. 2010 kiinan 4t skootteri, käytännössä baotian mutta vaan eri katteet. Ongelma on se, että ennen kaasarinputsausta solikka kulki just ja just sen 30km/h, ei jaksanut kiertää (?). Mutta kuitenkin sen jälkeen puhdistin kaasarin jonka jälkeen lähti toimimaan, jakso kiihtyä 45-50 vauhtiin hyvin ja siitä vielä vähän eteenpäin toimi todella moitteettomasti useamman viikon.
Mutta nyt tänään olin ajamassa kaverille joka asuu n. 10km päässä.
Ollessani melkein kaverin luona soliferista alkoi pikkuhiljaa lähteä tehoja, kiihtyvyys
ja vauhti laski. Kun kaverilta lähdettyäni solifer ei jaksanut enään kulkea normaaleja vauhteja niinkuin aikasemmin. Myöhemmin illasta se ei enään 25-30 ylemmäs kiihtynyt vaikka kaasu oli pohjassa.
Nyt tällähetkellä aina välillä kaasupohjassa menee sen 10km/h, ja joskus jaksaa kiihtyä 20 vauhtiin.
Koitin samoja keinoja kuin viimeksi, kaasarinpuhdistusta, ei auttanut.
En tiedä mistä vika voisi johtua. Kyseessä on sellainen malli josta venttiilejä ei voi säätää kuten vanhemmissa malleissa, eikä netistä löytynyt kyseiseen malliin liittyen melkein ollenkaan mitään tietoa.
Kaikki tieto vinkit otan vastaan, yritän kaikkeni että saan tämän kuntoon.
12.7.2019 15:10
Pösö v-click vuotaa öljyä magneeton puolelta? Onko stefa lohkon sisäpuolella?
12.7.2019 17:53
On. Magneeton puoleinen stefa on tosiaan ongelmallisempi tapaus. Videon kohdasta 6:56 eteenpäin näkee :
https://youtu.be/hNK1hFNvWb4
19.1.2020 13:39
Minulla on skootterissani tecnigas silent pro tehoputki ja siinä on alkukäyrässä sellainen pienenpi pilli. Ymmärtääkseni se on jonkinlainen kuri. Jos sen poistaisi niin tulisiko siitä paljon lisää huippunopeutta?
20.1.2020 9:18
Kuva selventäisi asiaa merkittävästi.. Ilmeisesti sulla on siis 4T koneessa 2T piippu hukkaputkella, niin sen hukkaputken poistolla ei ole minkäänlaista vaikutusta 4T koneessa. Jos se on aito 4T putki, niin se pilli on EGR-venttiiliä varten. EGR:n poistamisella ei yleensä saavuteta mitään etua, mutta joskus ne EGR-venttiilin putket on laitettu turhan syvälle sinne pakoputkeen ja niistä voi olla haittaa esim 90cc-isoventtiilikansikombon kanssa.
Asiasta tuossa mun vanhassa jutussa -
http://www.mediafire.com/file/gcd61nizq ... e.pdf/fileE: Pistetään tuokin -
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasu ... r%C3%A4tysE2: jos se on tollanen kuin kuvassa, se liitin on Lambda-anturia varten -
https://www.motorkit.com/en/sym-fiddle- ... probe.html
20.1.2020 10:19
Selitin aiemmi aika epäselvästi ton pilli jutun, mutta tarkotin että se "kuri" on putken sisällä
Tässä kuva siitä "kurista":
https://drive.google.com/file/d/1Lc4oAx ... p=drivesdk
20.1.2020 10:21
Mun aiempi selitys oli aika epäselvä joten tässä kuva siitä:
https://drive.google.com/file/d/1Lc4oAx ... p=drivesdk
20.1.2020 15:00
Joutui aika rankasti lisään valovoimaisuutta, että sai kuvasta selvää. Mitään ihmeellistä tuossa ei sinänsä ole. Voit vingutella tuon laippakohdan reijän suuremmaksi. Tehoissa tuskin näkyy millään tavalla, mutta mitään haittaakaan siitä ei ole. Pikkuvenaisilla kansilla ja vakioilla venanostoilla pakokaasu joutuu joka tapauksessa virtaamaan sieltä venttiilin ja seetin välistä, mikä ei virtauspinta-alana ole kummonenkaan läpi. Eteenkin kun se on täysin auki vain hetken nokan huippukohdalla. Siitä syystä nämä pelaa kokolailla mitättömillä pakoputken halkaisijoilla, eikä suurentelemisesta ole pienillä pytyillä ja kansilla mitään hyötyä.
20.1.2020 15:09
-Zone- kirjoitti:Joutui aika rankasti lisään valovoimaisuutta, että sai kuvasta selvää. Mitään ihmeellistä tuossa ei sinänsä ole. Voit vingutella tuon laippakohdan reijän suuremmaksi. Tehoissa tuskin näkyy millään tavalla, mutta mitään haittaakaan siitä ei ole. Pikkuvenaisilla kansilla ja vakioilla venanostoilla pakokaasu joutuu joka tapauksessa virtaamaan sieltä venttiilin ja seetin välistä, mikä ei virtauspinta-alana ole kummonenkaan läpi. Eteenkin kun se on täysin auki vain hetken nokan huippukohdalla. Siitä syystä nämä pelaa kokolailla mitättömillä pakoputken halkaisijoilla, eikä suurentelemisesta ole pienillä pytyillä ja kansilla mitään hyötyä.
Ei varmaankaan hyödy mitään jos on 72cc sylinteri mutta vakio 50cc kansi?
20.1.2020 15:14
Ei. 82cc pikkuvenaisella kannella tulee sekin vielä hyvin toimeen vaikka vakioputkella.
20.1.2020 15:19
-Zone- kirjoitti:Ei. 82cc pikkuvenaisella kannella tulee sekin vielä hyvin toimeen vaikka vakioputkella.
Ok
20.1.2020 21:56
Onko muilla kokemuksia solifer sfr huippunopeuksista koska itselläni on soliferissani kiinni 72cc sylinteri vakiokannella, multivari 5,5 rullilla, isompi kaasari ja rajoittamaton cdi. Itsellä se menee reilu 60 tasaisella ja saisko sen menee jotenkin vähän kovempaa?