Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 21:50

Mulla oli tossa DTssä vähän vastaavan oloinen ongelma. Toi vaikuttais käyvän tällä hetkellä aivan sairaan rikkaalla, niinku mullakin aiemmin. Sulla voi olla esimerkiksi ryyppy jäätynyt jumiin, kuten mulla oli. Kannattaa tsekata, varsinkin jos on vaijerillinen ryyppy. Jos sähköryyppy, niin sekin voi olla hajonnut ;)

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 22:02

Sähköryyppy on kesällä katsottu että pelaa. On mulla kyllä muistaakseni toinen ryyppy tuolla kaapissa

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 22:44

Kuulostaa ettei saisi bensaa, kaasari, bensalinjat, bensahana ym..?

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 22:49

Kaasaria on katottu ja putsailtu mutta bensapumpussa voisi olla jotain häikkää.

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 22:51

"Katottu ja putsailtu"

Onko annettu paineilmaa joka koloon ja purettu palasiksi? :roll:

Re: Tekniset ongelmat

5.2.2013 22:56

Noh voin mä ottaa sen huomenna kouluun ja purkaa sen kokonaan ja putsata paineilmalla vielä :lol:

Re: Tekniset ongelmat

6.2.2013 23:46

Noni joku viisas ihminen voi neivoo/kertoo mikä helvetti on Roxis ku vanhalla KULUNEELLA hihnal kulkee noin 80km/h ja nappaa tehopiikin. Oon nyt kokeillu 2 uutta hihnaa ja molemmilla sama ongelma ettei kiihdy, ota tehopiikkiä ja kulkee maks joku 40km/h...

Re: Tekniset ongelmat

7.2.2013 14:39

Virit: tehoputki, mikä? variaattoriin laitettu mitään? kaasaria sörkitty?

Re: Tekniset ongelmat

12.2.2013 17:05

Nonniin tervehdys taas arvoisa motot.netin väki! Tänään tuli S6 70cc postista ja tuli laitettua kone kasaan, muttei käynnisty eikä edes lupaile.. Kipinää antaa ja bensaa saa kun sitä tulvii pakoaukon tiivisteen välistä. Vireinä 70cc, 17.5mm kaasari, multivari, vakio putsari S6 vaahtomuovilla, jossa kuri kiinni, mutta edellinen omistaja poraillut koppaan pari reikää ja leovince TT teharina. 96 pääsuutin tällä hetkellä kiinni, mutta osaisitteko sanoa kumpaan suuntaan pitäisi seuraavaksi lähtä kokeilemaan? Sylkän- ja kannentiiviste ok tai sieltä välistä ei ole ainakaan bensaa tullut kuten viimeksi ja imukaulan liitoskin näyttää kuivalta. Nyt pidän pienen mietiskely tauon mistä voisi vika johtua, kunnes kaveri tulee starttisprayn kanssa tähän ja samalla kokeillaan mitä sanoo 80 suuttimen kanssa.

Re: Tekniset ongelmat

12.2.2013 17:50

Kokeile pienempää suutinta.

Re: Tekniset ongelmat

12.2.2013 17:59

Vaihtoehtoja:

-kaasari tulvii ja tulvinut kampikammion täyteen bensaa
-kaasarista tukossa jotain
-läpät raottaa
-männänrengas/renkaat väärin päin (jos on sellanen rengas mikä on toiselta puolelta kartio, tämän kartiopuolen pitää tulla ylöspäin)
-tulppa paska

kokeile:

ota kaasari ja tulppa irti ja polje jonkun aikaa että ylimääräiset bensat tulee pois, sitten putsaa tulppa ja laita kii. Pura kaasari kokonaan ja putsaa joka lävestä paineilmalla. Ruuvaa seosruuvi pohjaan asti, sitten aukaise sitä 1,5 kierrosta.

Älä laita kaasaria heti kiinni vaan laita siihen bensaletku kiinni, sitten pidä kaasaria kädessä mahdollisimman vaakasuorassa ja ime alipaineletkusta että kaasari täyttyy ja katso alkaako bensaa tulvia kaasarin kurkkuun. Jos alkaa niin voi olla neulaventtiili rikki tai bensanpinta säädetty liian korkealle mutta jos ei niin laita kaasari takaisin kiinni.

Tyhjäkäyntiruuvia sisäänpäin sen verran että luisti nousee vähäsen kun katsot kaasarin kurkusta sisään. Jos ei muuten lähde niin koita polkea kaasu puoleksi auki/pohjassa ja tietysti ryypyn kanssa.

Pääsuutin ei juuri käyntiinlähtöön vaikuta ellet harrasta kaasun pitämistä lähes pohjassa aina kun käynnistät.

Re: Tekniset ongelmat

12.2.2013 19:18

Putkikin vois olla parempi, jos haluat tosta "kalliista" 70cc pytystä hyötyäkin verrattuna vakioon. Toi on nuhasempia tehareita mitä on. Ei enää liity aiheseen, mutta tuli nyt vaan sanottua. :D

Re: Tekniset ongelmat

12.2.2013 19:30

Noniin pienemmällä suuttimella käy ja kukkuu ja huomenna mennään laittamaan kaasari kaverin tallille säätöihin, mutta kumminkin kiitoksia avusta taas jälleen kerran! =)
Edit: Nonniin, kaasari saatiin jonkinlaisiin säätöihin kun laitettiin 120 ps, mutta alkoi kummallisesti välillä pätkimään. Välillä saattoi yhtäkkiä kuulua mouuuuu ihankuin bensantulo tai kipinä olisi hävinnyt ja kaasua hölliätessä taas alkoi käymään tyhjäkäyntiä ja päästiin jonkin matkaa kunnes taas sama. Muutaman kerran sammuikin ja lähti hetken päästä taas käyntiin, kunnes eilen kotia päin ajellessa yhtäkkiä taas sammui eikä lähtenyt enään käyntiin. Kipinää näyttää antavan ja kokeilin varmuuden vuoksi uudella tulpalla ja tulpanhatulla, muttei mitään auttanut ja bensaakin näytti menevän tulpalle asti tai ainakin oli polkiessa kastunut. Eräs kaveri sanoi että olisi puola menossa paskaksi, mutta päätin nyt kysyä teiltä, että mikähän tässä voisi olla vikana? Alkaa kyl pikkuhiljaa palaa hihat ton katiskan kanssa kun koko aika saa tapella, mutta onneksi alkoi vklp niin on ainakin aikaa katella et mikähän voisi olla vikana.. Kohta kun olen käynyt hoitelemassa viisumiasioita, niin kokeilen starttisprayn kanssa startata jospa vaikka saisi ajettua kaverin tallille, jossa on paljon mukavempi rassailla, kuin ulkona pakkasessa ja siellä olisi kaverin isäpuoli neuvomassa tilanteen vaatiessa..
Edit2: Nyt taas pelittää, kun ei ollut kaasari kunnolla kiinni imukaulassa. :D

Re: Tekniset ongelmat

8.3.2013 18:09

Mikä vois olla valoissa vikana? Tyhjäkäynnillähän valoteho vaihtelee kierrosten mukaan, mutta tää tekee samaa ajossakin ilman kierrosten tippumista. Eli välillä näkyy kirkkaasti ja välillä himmenee. Lyhyillä ja pitkillä molemilla sama homma. Skoba pätkii myös kiihdyttessä ja kaasua himmatessa. Sitten vielä tämmönen juttu, että tyhjäkäyntikierrokset laskee, kun vaihtaa lyhyiltä pitkille? Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaisi auttaa :-) Jaa niin ja skootteri on CPI Aragon

Re: Tekniset ongelmat

9.3.2013 20:36

Jännitteen säätäjässä tai staattorissa vikaa.Tai johtoja poikki tms.