Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 1:49

häätyypä käyvvä, tähän mennessä mitä nuit oon säätäny ni en oo koskaa tarvinnu ilmaruuvia aina ollu kiinni alkaa vain booailee tai joltaki kierros alueelta tehot katoilemaan kunsiihen koskee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 14:52

Ei sen seosruuvin pitäis vaikuttaa kuin tyhjäkäyntiin ja enintään 1/4 kaasuun asti. Jos se on liian laihalla saattaa aiheuttaa booausta nopeasti kaasua painaessa, liian rikkaalla ollessaan röpeltää pienellä kaasulla/pienillä kierroksilla. Ja tyhjäkäynti on heikko ja sammuu herkästi jos se on liika laihalla tai rikkaalla. Säädä se vaan siten että ajat koneen lämpimäksi, sitten kääntelet sitä suuntaan tai toiseen, odotat aina välillä muutaman sekunnin että käynti ehtii muuttua ja jätät sen siihen asentoon missä se käy nopeiten tyhjäkäyntiä. Ulkoilman lämpötila ja joskus neulan asentokin vaikuttaa siihen seosruuviin aika paljon eli jos lämpötila muuttuu yli 5 astetta tai vaihdat neulan asentoa niin joudut säätään sen uudelleen. Koita tehdä siten että irrota variaattorinhihna ja etuvariaattorista rullat ja rullakuppi pois mutta sen rullakupin rautaisen takalevyn jätät sinne ja kaiken muunkin, siten että saat sen niin että pystyt käynnistämään koneen ja kierrättämään sitä "vapaalla". Aluksi laita niin iso pääsuutin että röpöttää niin pahasti ettei suostu ottamaan täysiä kierroksia. Sitten pienennä suutinta 5 numeroa kerrallaan kunnes ottaa puhtaasti täydet kierrokset kaasu pohjassa. Sitten laita neula aluksi rikkaalle niin että puolikaasulla röpeltää. Sitten laitat sitä pykälä kerrallaan laihemmalle kunnes käy puolikaasullakin tasaisesti. Jos röpeltää laihimmassakin asennossa osta paksumpi neula. Seosruuvilla sitten tyhjäkäynnin ja pienen kaasun hienosäätö että kaasua nopeasti painaessa ei epäröi tai booaa ja pysyy tyhjäkäynnillä.

Kannattaa myös tarkistaa kaasarin bensanpinta, ota kohokammio pois ja käännä kaasari ylösalaisin ja kato asettuuko koho suurin piirtein vaakatasoon. Jos ei, maalaisjärkeä käyttämällä taivuttele kohossa olevaa metallilätkää, joka painaa neulaventtiiliä, niin että koho asettuu vaakatasoon. Jos kohon neulaventtiiliä painava osa on muovinen, sitä ei voi säätää. Kannattaa myös putsata kaasari läpikotaisin.

Jos noilla ohjeilla ei ala toimia niin vika on todennäköisesti muualla kuin kaasarissa, luultavimmin imuvuoto jossain.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 22:57

neula on tällähetkellä a
A2 eli ohkasin onko fiksuinta laittaa kerralla kuinka iso nettimyymälöist löytyy jonkuverran nuita

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 23:18

Whaat.. mullon aina ollu joku A7 tai A8 mun aikasemmissa mopoissa? Nyt en muista mikä detsissä on mutta samaa luokkaa lienee, joten tuohan on aivan järkyttävän rikas neula??? :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 23:23

Kyllä, tuo on todella rikas neula, mulla oli Boosteriisa 17,5 Dellulla tokaks alimmassa asennossa/tokaks laihimmalla se (eli sokka tokaks ylimmässä) 70cc:llä ja vapariputsarilla, isommalla imukaulalla ym. Suosittelen jotan laihempaa neulaa, vaikka A7-A12 väliltä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.11.2012 23:29

tämäpäselvä kiitos neuvoista :) oisko mitään tietoo mistä sais irrallisena näit tilattuu ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.11.2012 0:26

Google kertoo, vaikkapa MC-Scatterilta tai EMC:ltä. Asiaan liittyen, koita panostaa viestiesi kirjoitusasuun hieman enemmän. Tekstiä on miellyttävämpää lukea kun siinä on järkevä lausejako isoilla alkukirjaimilla ja päättövälimerkeillä höystettynä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.12.2012 20:40

peugeot speedfight 2, Tekniikka : polini soport 70cc , dellorto phva 17,5 , Giannel extra putki, Eli ongelma ettei ota piikkiä, Rullia oon kokkeillu keiveimmillään 4,2g asti kokeillut mutta eivaan jaksa kiertää piikille asti muutako takarengas ilmassa.
Kaasutinta olen yrittänyt säätää neuloilla ja suuttimilla mut ei auta. Vakioputkella toimii kyllä eli mikä neuvoksi?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.12.2012 20:52

Ootko vaihtanu kytkinjousia ja vastapainejousta? Niistä toi johtuu.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

8.12.2012 19:26

Eli kierrokset leijuu kylmäl koneel ihmeellisrn kauan. Voiko vika olla liian pienes suuttimes jos imuvuotoo ei oo missään ? Nyt kiinni 100 suutin ja ilmaruuvi n.15-2 kierrost auki ja neula keskimmäises loves. Vireinä ei oo muutaku kuriton putki, prikka pois ja kevyemmät rullat.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.12.2012 16:53

No nyt kylmillä ilmoilla se kierrosten leijuminen on aika normaalia, varsinkin jos on sähköryypyllinen kaasari. Mutta jos jossain vikaa on joka aiheuttaa tuon niin se on seosruuvissa, sitä pitäisi laittaa vähän rikkaammalle. Säädä se siten että aja kone lämpimäksi, sitten anna olla tyhjäkäynnillä ja kääntele seosruuvia 1/4 kierrosta kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan ja odota muutama sekunti että tyhjäkäynti ehtii muuttua ja jätä se ruuvi siihen kohtaan missä tyhjäkäynti on nopein. Ja sitten testaa vielä siten että painat tyhjäkäynniltä nopeasti kaasun pohjaan, jos se booaa tai epäröi hetken aikaa ennen kuin ottaa kierroksia niin laita seosruuvia 1/4 kierrosta rikkaammalle kunnes ottaa hyvin kierrokset kun kaasun painaa pohjaan. Jos seosruuvin kääntely ei auta siihen niin laita neulaa pykälä rikkaammalle.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.12.2012 19:44

pösö ongelmaan jatkoa että vikaa ei ole löytynyt röpötykseen.. tosiaan kun ajaakaasupohjassa pitkänaikaa ja pysöhtyy röpöttää niin paljon ettei pääse liikkeelle,taaskun huuattaa ja löysää kaasun alle puoleväli ja ajaa niin jonku 300m väh niin pysähdyksenjälkeen ei mitään ongelmaa.Että kerääkö lohot bensaa itteensä oisko stefoissa jotainvikaa kun tosiaan välillä suhahtelee kylmänä käynnistäessä vai oisko vika vakioputkessa et oisko niin tukossa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.12.2012 0:07

Mites niitä sähköjä siistitään skoottereista, eli mistä tietää mitkä on turhia johtoja? :nolo:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.12.2012 0:24

Jos ei erityistä tarvetta ole karsia, niin ei kannata, mutta ei ole kiellettyäkään. Ensinnäkin, mikä skootteri sulla on?

Kuitenkin se hoituu näin: etsit sähkökaavion. Siitä katsot mitä tartteet ja mitä et. Sähkökaavon löytää usein Googlettamalla, ohjekirjasta tai Alfamer "skootterioppaasta".
Sitten kannattaa avata johtojen muovisuojukset pitäen johdot kuitenkin järkevissä nipuissa vaikka nippusiteitten avulla. Niille mitä et tarttee, otat niille menevät piuhat pois. Niille mitä tarvitset vedät joko kokonaan uusen johdon tai pidät alkuperäsen.
Uudet liitokset teet juottamalla (tai abikoilla), laitat kutstesukan päälle, johtonippujen päälle vielä vaikka vulkanoituvaa teippiä tiiviisti sekä sen päälle sähköteippiä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

15.12.2012 21:23

Osaako kukaan kertoa että mikä vika sym jetissä on. ei lähde käyntiin vaikka laittaa tulpan reijästä pensaa ja saa kipinää. vika ilmeni männän vaihdon jälkeen. ilman ilmanputsari tuntuu kuin puristukset häviäisi kaasu pohjassa polkeessa.