Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.1.2013 14:52
suutin on jopa liian iso nytten ja lämpimällä koneella on seokset inasen liian rikkaalla. Ja joutusin työntämään mopon kotiin koska ei lähtenyt käyntiin. Tulppakin on ihan kastunu
24.1.2013 13:58
Mikä voisi olla vikana? CPI lämpöleikkasi tuossa marraskuussa kiinni ja uusi sylinterisarja ja männäntapin neulalaakeri vaihdettiin koneeseen. Rikkinäisen akun takia kun sähköryyppy ei pelittänyt lähti vasta tunnin polkemisen jälkeen käyntiin, mutta booasi kovasti, vaikka kaasarissa oli sama 80 suutin kiinni kuin aiemmin. Nyt ostin uuden motoforcen 17,5mm kaasarin ja vaihdoin uuden vaahtomuovin ilmaputsariin, mutta ei siltikään lähde käyntiin vaikka nyt on vaijeriryypyllinen kaasari kiinni. Tulpalle asti menee bensaa sekä saa kipinän ja kokeiltu laittaa bensaa tulpanreiästä, muttei käynnisty eikä edes lupaile. Voisiko joku viisaampi neuvoa, että mikähän mahtaisi olla vikana? Uudessa kaasarissa kokeiltu 60 ja 80 suutinta.
24.1.2013 16:34
Luultavasti ilmavuoto jossain jonka voi aiheuttaa mm. : imukaulassa halkeamia, imukaulan liitos moottoriin vuotaa, ilmanputsarikotelossa halkeamia tai reikä, kampiakselin stefat vuotaa, kannentiiviste vuotaa, sylinterin alatiiviste vuotaa. Tai sitten ei vaan saa kunnolla bensaa jonka voi aiheuttaa tukkeutunut bensaletku/suodatin/hana, hajonnut bensahana, reikä alipaineletkussa, tukkeutunut tankinkorkin ilmareikä. Helpointa tarkistaa imemällä alipaineletkusta ja katsomalla alkaako bensaletku lorottaa bensaa hyvin ulos.
Jos olet sitä aikasi polkenut niin on saattanut myös kampikammioon kerääntyä bensaa niin kastelee vain tulpan. Jos näin on niin ota kaasari, pakoputki ja tulppa pois ja polje jonkun aikaa että ylimääräiset bensat tulee pois ja koita sitten uudestaan käynnistää. Ja se kaasarikin kannattaa putsata vaikka onkin uusi koska siellä sisällä voi olla vaikka mitä tehtaan puruja. Kannattaa myös tarkistaa raottaako läpät, se tapahtuu irrottamalla imukaula niin läppärungon saa ulos.
24.1.2013 16:49
Rikkinäinen akku ei vaikuta sähköryyppyyn mitenkään. Virta tulee suoraan magneetolta ja ryyppyhän on kokoajan päällä jossei virtaa tule. Kun virtaa tulee niin vaha lämpenee pikkuhiljaa ja lähtee pois päältä.
24.1.2013 18:37
Aa no siitä en muuta voi sanoi kuin et silloin alkoi heti lupailemaan kun akkuun latasi vähäsen virtaa, jonka kylläkin samantien imasi tyhjäksi. Mutta kumminkin nyt lähtee käyntiin kun vaihdoin toisen imukaulan, mutta pitäisi vaan vielä saada laitettua kaasari säätöihin.
29.1.2013 20:21
Voiko tuon vakioakun korvata vaikka auton akulla? Kestääkö johdot/ muut osat ?
E: Kyseessä siis Helkama sc1 kiinanpojan viritelmä.
29.1.2013 20:59
Joo,luokkalaisen baotianissa on auton akku,eli onhan tuo mahdollista.
Johdot ei kyllä taida semmoista ihan kestää elikkä ne varmaan pitäis vaihdella.
Ei ole siis varmaa tietoa,yritän kysellä siltä mitä on siihen vaihdellut
29.1.2013 21:46
Niin tuossa osut kyllä asian ytimeen!Eihän se siihen vaikuta.
Auton akkuhan jaksaa pyörittää pisempään mopon starttia ja samalla myös nopeammin,tai näin ainakin oli mulla kun isommalla akulla joskus kokeilin,mutta sitten taas mopon staattorihan ei taida ihan kovin nopeasti ladata sitä isoa akkua.
Kyllä sillä mopon omalla akulla ihan pärjää normi käytössä.
29.1.2013 21:52
Mopon akku vetelee viimeisiään ja auton akku olis ylimääräisenä.
1.2.2013 18:25
Tosiaan mopo ei mitenkään hurjasti sitä akkua lataa, ja jos pääsee tyhjemmäks eikä ikinä lataudu täyteen niin ei se akku siitä tykkää. Ja pienimmätkin auton akut on jo niin isoja että on normimopoon mun mielestä aivan järjetöntä laittaa. Biltemastakin kun jonkun perusakun saa pariin kymppiin ja kyllä sekin kestää ei päästä jäätymään tai tyhjentymään. Niinkun nyt ei muitakaan akkuja sais päästää.
1.2.2013 23:22
Kyllä kesällä pitkässä ajossa se akku latautuu aika hyvin. Talvella ja syksyllä ei itellä ainakaan akussa kestä virta kuin hetken ajon jälkeen.
Kevätkesällä ajoin kiiwin mökiltä kotiin parin mutkan kautta, akku oli lähtiessä aivan tyhjänä viety mopoon kiinni ja kotiin päästessä pyöritti sähköstarttia jo pitkään iloisesti. Lähemmäs 100km tuli ajettua putkeen.
Osta suosiolla uusi mopon akku etkä ala patentoimaan mitään muuta siihen.
2.2.2013 14:15
Mikä voisi olla vikana nrg:eessä?
kylmänä kiihtyy hyvin mutta lämpimänä ei lähde sitten millään.
Kaasari:16
Suutin:105
Putsari joku vapari joka lähes kokonaa umpeen teipattu koska muuten ei toimi sitten millään.
Samalla männällä ajettu joku 25 tuhatta, voisiko vika olla siinä?
2.2.2013 20:41
jep mitä luultavammin ois siinä,kannattaa ainakin ihan aluks se tsekkaa.On meinaa aika paljon yhelle männälle
2.2.2013 22:22
Löystynyt vp jousi tai liian painavat rullat aiheuttaa tuota että lämmettyään ei enää kiihdy. Jos et ole itse vaihdellut rullia ja siellä on vakiot ja osat muutenki vakiota niin silloin luultavimmin vp jousi kaipaa uusintaa. Vapariputsari kannattas kyllä vaihtaa vakioon, ei niistä vapareista ole yleensä kuin harmia. Tuo on kyllä aika yllättävää että suutin on niinkin iso kuin 105 ja siltikin pitää teipata putsaria että toimii, saattaa olla tosiaan väljän männän syytä tai kaasari tukkeessa.
5.2.2013 19:52
Puhuin parisivua sitten tuosta mun Jet Forcen ongelmasta.
Äsken kävin ottamassa pienen videopätkän siitä että miten se sammuu.
http://www.youtube.com/watch?v=--VSmkRX8IM