Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.5.2013 13:21
Vakioputsariakin saa virtaavammaksi kun vetäsee ilmanottoaukkoa isommaksi.
9.5.2013 21:52
Pitkää matkaa ajaessa kaasu koko ajan pohjassa mopo tykkää muutaman minuutin välein pätkähtää sekunniks pariks, niiku sytytys katois. Mistäs johtuis?
Sit vielä, oisko laskettu isovenakansi järkevä ostos vakiopytyn kaveriks? Kuutioita en lisää.
10.5.2013 11:49
Hyvin kulkee soliferi 25% pidemmillä peräväleillä. Nopiaan testattuna sain kulkemaan gps:ään 74km/h. Virinä on 63cc pytty ja rajoittimet pois. Hmm. Jotenkin jopa ehkä kiihtyy nopiammin kuin ennen? Eikös sen pitäisi olla toisin päin? Ja perävälien vaihtamiseen ei tarvi prässiä, vaan vasaralla vaihtuu ihan yhtä hyvin.
10.5.2013 16:17
Perävälit ei vaikuta kuin alkukiihtyvyyteen. Mutuilisin kyllä että pidemmillä peräväleillä variaattori kokee vastuksen isompana jolloin tapahtuu efekti että kiihdytyskierrokset nousevat ylemmäs joka voisi selittää kiihtyvyyden paranemisen, ts. sulla on ollut liian painavat rullat ennen.
Ei kummoinen nopeus tuo 74, eikö ne mee ton verran vakio peräväleilläkin kun kone toimii kunnolla?
11.5.2013 11:57
Setup: 72cc, vakiokaasari 98 suutin, pipercross, uusi imukaula 1,5mm suurempi (vanha hajosi), +35% vpjousi, 5,5g rullat, +1500rpm kytkinjouset, rajoittamaton cdi-boxi ja variaattorin holkki.
Tällä setupilla mentiin sen ~65km/h viime kesänä/syksynä, talvella ajoin muutamasata kilometriä ja nyt ei tahdo kulkea mihinkään, 50km/h molemmin puolin nopeus vaihtelee.
Eli kysymys kuuluu: Missä voi olla vielä vika?
Vanhan imukaulan pienen pieni halkeama repesi täysin, vaihdoin uuteen -> ei vaikutusta.
Kaasarin täydellinen putsaus paineilmalla -> ei auttanut
Venttiilit säädetty -> ei
Variaattoriin vaihdoin kokeilumielessä 9g rullat -> 57km/h
Pakoputken putsaus karstasta -> Ei vaikutusta
Olisko ehdotuksia missä voisi piileä vika? Hihna hieman venynyt, ennen joutui irrottamaan kytkimen variaattorista ja painaa kasaan jotta sai hihnan takaisin holkin päälle, nyt sitä ei tarvi tehdä kun on vähän venynyt. Voiko vaikuttaa noin radikaalisti tehoihin?
Kaikki neuvot otetaan vastaan!
E: Pyöränä toimii siis Kymco Agility
11.5.2013 12:00
Kyl mää sen hihnan vaihtaisin jos se noin kulunu on, varmaan kulunu leveyssuunnassaki ja sehän ei hyvää tee.
11.5.2013 12:23
No kun en uskoisi että hihna olis kulunu, kun sillä on ajettu vasta 1500km
11.5.2013 14:54
Halvan kiinahihnan vaihtoväli rankassa perseilyajossa 500-700 km. Heikoimmillaan steptwo tahi vastaava halppis hihna kesti 300 km ja suikaleiksi.
Gatesin powerlinkki kestäny vastaavaa ajoa rapiat 5000 km ja edelleen uudenveroisessa kunnossa, napakan tuntuinen yms.
11.5.2013 16:54
Oli se yhden millin kulunut leveyssuunnassa, ja ei tarvinut edes kytkintä enää irrottaa ni sai ujutettua paikalleen holkin päälle sen. Ja aika perseilyajoahan tuo on ollut ku talvella ajeltu. Voihan sitä uutta hihnaa kokeilla, olisko jotai suosituksii mikä kestäis vähä pitempään?
11.5.2013 17:47
Halvinta vaan.
Eipä näihin sa parempaa hihnaa muuta kun kevlar hihnaa.
11.5.2013 22:08
Gatesin Powerlink ei oo kevlarhihna mutta silti kestää
Hommaa hihnavalmistajan hihnan ni toimii.
11.5.2013 23:26
Joonasd: onko siinä sellanen alipaine kalvokaasari? Jos on niin voi olla pieni reikä tai repeämä tullut siihen luistin yläpuolella olevaan kalvoon. Se aiheuttaa tommosta laiskuutta kun kaasu ei mene pohjaan asti jos kalvossa on reikä. Ei tarvi olla edes iso reikä, yhdessä kinkissä oli semmonen nuppineulan kärjen kokonen reikä ja kulki justiin 45. Vaihdoin kalvon ja heti meni 60.
12.5.2013 11:31
Juu kiitti palezu, pitääpäs tuokin tarkistaa.
12.5.2013 15:27
Omassa Baotian Titan T4:sessa on seuraavanlainen ongelma että on kadonnut tehot kun painepesurilla menin sitä sitten pesemään...
Ei siis jaksa vääntää juuri yhtään edellisiin ajoihin verrattuna ja huippunopeuskin on paljon pienempi.
Nopeus pyörii mittarin mukaan 48km/h ja ennen on ollut about 59km/h
Missä mahtaa olla ongelma?
EDIT: kierroslukemat ovat 4000 ja ennen on helposti voinut 7000 kieppeillä pyörähdellä.
Viimeksi muokannut tuutti3 päivämäärä 13.5.2013 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
12.5.2013 19:54
hihnas luistaa