Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.9.2012 12:10

Seosruuvilla ei mitään vaikutusta? Ekaks siinä ei ollu seosruuvia, sitten kävin korjaamossa/huolto-liikkeessä pyytämässä sellaista. Jotain se vaikutti, muttei kiertäminen vaikuta asiaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.9.2012 14:45

Vaihoin tänää arreche 17.5 mm kaasarin ja 18mm imukaulan super ysiini. Suutin on 115 ja pipercrossi kiinni ja leovince TT yms siihe liittyvät hilut. Käynnistyy ja ottaa kierroksia tolla kaasuttimella kun testasin, mutta 20 sek käynnissä olon jälkeen iskee bensat ulos ylivuotoletkusta ja sammuu. Missä vika? Tutkiskelin vähän netistä nii vaikuttais että koho jumissa tjn?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.9.2012 15:04

Joko koho jumissa, tai neulaventtiilissä vikaa/ongelmaa. Kannattaa purkaa neulaventtiili pois ja tarkistaa se. Noissa Arrecheissa on ollut vikoja vähän joka lähtöön.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.10.2012 18:15

jkoljo kirjoitti: Noissa Arrecheissa on ollut vikoja vähän joka lähtöön.


Hmm. Turha sitä on alkaa nimittämään noita ihan ''paskaksi''. Mietippä vaikka Dellorton kaasareita. Niissäkin ryypyt posahtelee ihan liian helposti. :roll:
Muilla foorumeilla Arrechen kaasareita on kuvattu ihan hyviksi ja hyvin toimiviksi. Yhtä helposti Nuo Arrechetkin saa säätöihin, kuin dellorton tai jonkun muun, esim. Mikunin.

Kaikissa massatuotantotuotteissa löytyy niin sanottuja iltavuorokappaleita tai Maanantaikappaleita.. :roll:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.10.2012 18:25

Ihan totta, mutta Arrecheissa on todella ollut enemmän ongelmia ihan perusjutuissa. Kaverin arrechen kohokammiossa oli työstöjätettä pieni kiekura. Eräässä tapauksessa luisti jumitteli työstö/valuvirheen takia.

En nyt lähde rinnastamaan suoraan TNT:n laatutuotteisiin, mutta fakta on se, että jotkut valmistajat tekevät laadukkaampaa kamaa kuin toiset.

Enkä todellakaan nimittänyt Arrechea ihan paskaksi.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.10.2012 19:08

Jees, tuo on kyllä aivan totta mitä Zoneri sano eli löytyy niitä maanantaikappaleita. Muun muassa tnt:ltä ja Narakulta enemmänkin. Esimerkiksi ostin nitroon Narakun sähköryypyn ja parin viikon jälkeen meni entiseksi ja kun taas Derbiin hommattiin samainen ryyppy aikoja sitten ja vieläki pelittää vallanmainiosti!

Mutta yksi asia mietityttää, että miten kaasarin kohoon voi tulla reikä? Kahdesti käynyt jo niin että koho täynnä bensaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.10.2012 11:19

Ostin tuossa vähän aikaa sitten aprilia sr (kaasariversioon) tnt 19mm racing kaasarin mutta en tiedä vakiosuutinta.. Suuttimia kylläkin löytyy 95asti että pitäiskö vaa joku laittaa kylkee ja koittaa mitä tapahtuu nyt pipercross kanssa :D ?

(nyt booaaa täyskaasul ja ryypyn kaa toimii normaalisti)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.10.2012 11:23

Isompi suutin jos tekee tommosta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

4.10.2012 20:09

Terve. Onko teillä Malossi Sport 70cc pytyn kanssa suunnilleen minkä kokoinen pääsuutin? Minulla on nyt 17,5 lortto ja siinä 110 suutin mutta 3/4- täyskaasulla ei ole mitään eroa ja aika kovaa mooaus ääntä rupeaa kuulumaan. Neulan säädin ihan ylös ja käy hieman paremmin. Onko se sitten vain liian pieni suutin vai onko sillä todella suuri vaikutus, kun on vakioputki käytössä, kun tehari ei ole vielä tullut. Anteeksi ehkä hieman hölmö kysymykseni :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

4.10.2012 20:10

Ja kysehän on Mbk Nitrosta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

4.10.2012 20:43

Laita vaan isompaa suutinta, kuulostaa jus siltä että se ois liian pieni. Vaikka 115 näin aluksi.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.10.2012 12:37

kokeilen ekaks vaikkapa 85suutinta ja katotaa mitä tapahtuu.. ei saa keulaa ilmaa ku rupee röpeltää ihan hirveesti jos koittaa repii ylös, ni tulee samantien alaski :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2012 7:44

nyt olis semmonen ongelma kun tuota kaasari on vuotanu bensaa siitä asti ku mopon ostin eli noin viikon, eilen putsasin sen perusteellisesti ja vaihdoin isomman pääsuuttimen, samalla pesin ja öljysin ilmanputsarin. nyt kyllä pelittää paremmin mut bensaa vuotaa entist enemmän (kohokammion tiiviste on kyllä). puhdistuksen tein siksi ku sähköryyppy ei toiminu, eikä toimi vissiin sit vielkää. kylmänä ku polkasee nii käynnistyy ekal, käy 2sek ja sammuu, sit saa polkee joku 10x et lähtee käymään jolloin tyhjäkäynti kyllä kohoaa hetkeksi ikäänkuin ryyppy toimisi.. mikä neuvoksi? :roll: mopo on siis lähes vakio, vähän piristetty ottamalla prikka pois, tecnigasin vakioputkea vastaava putki mutta ilman hukkista ja 70 pääsuutin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2012 18:31

Koho neulaventtiili jumissa

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2012 22:51

kyllä se mielestäni ihan liikkui kun tuossa joku päivä sitten kaasaria putsailin, en nyt iha 100 varmasti muista kyl... pitänee tässä joku pvä avata kaasari uudelleen ja ruiskasta jotai crc siihen neulaventtiiliin? vaiko ostaa uusi?? :eek: kyrpii vaan ku joutuu noita katteita kaivelee puolet poies et pääsee kunnol työskentelee :paha: