Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.8.2012 19:37
no kuvaa en voi ottaa mutta männän ala helmasta on lähteny pinnoitetta jonku verran mutta ei ole pytyssä
23.8.2012 20:25
Henkka13 kirjoitti:Mulla seisoo tossa pihalla tommonen Kymco Cobra 2tahtinen skootterinraato. Ajattelin siihen lyödä kunnon virit.. Easypartsia selailin ja kattelin tämmösiä:
Kampiakseli:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... per_9.htmlSylinteri:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... nk_Ac.htmlOlisko tommonen yhdistelmä järkevä? Kestääkö toi kampiakseli hyvin? Mitä muuta kannattaa uusia, kun ajattelin ton koneen purkaa ihan kokonaan palasiksi..? Saisko mistään halvemmalla / parempia osia about samanhintasia? Tai käytettynä jos löytyis ois tietty paras
Minkä kokonen kaasari noitten kans ja mikä putki olis hyvä? Kiihtyvyyttä haen eniten, ei oo tulossa jokapäiväseen ajoon, (ei oo ees kilvissä). Itellä auto jo, mutta tekis mieli skootteria rakennella, joten neuvoja kaipaisin ..
Samankuuloinen prokkis mitä itse olen touhuillut, hyvä hyvä
Jos kampura on tosiaan ihan ok, niin turha vaihtaa jos ei hae ihan viimeisiä. Itsellä joku 2t kiinaihme siis kanssa. Onkohan tuo dinkki samalla minarellikopiomoottorilla? Osia löytyy kyllä hyvin kun vähän viitsii selvitellä mikä käy mistäkin.
Itse lähdin siitä, että pitää olla alupytty ja yhdellä männänrenkaalla. Ihan lämpöominaisuuksien takia ja kun ei nuo kalliitakaan ole. Itse otin racing airsalin, nyt kyllä tuo S6 SP mkII olisi myös aika kova sana. Itsellä 24 mm pwk ruokkii, mutta vähän edullisempi 21 tai 19 phbg pelaa varmasti ihan yhtä lailla. Imukaulan tein itse, läpät on motoforcen racingit, vari malossin mhr overrange, hihna vähän vakiota pidempi ja putkena kx 60 crossin muokattu. CDI ebaystä oleva "racing", joka on muuten vakiota parempi. Muut osat ostin racing planetiltä poislukien ilmanputsari biltemasta. Rahaa palanut osiin sellaiset 400e sisältäen myös rullia, suuttimia jousia jne. Mutta vakiokampuralla siis. Tuohon voi lisätä kampuran, petilaakerit, stefat. Varissa ja kaasarissa voit säästää, mutta valmis putki maksaa enempi ja jos joudut imukaulan ostamaan niin taitaa mennä plussalle.
Omasta mielestä ihan fiksu ja kustannustehokas setti. Nyt olen ajellut tuolla säätöajoa sellaiset 20 km, hauska kapine, kulkuja alkaa löytyä.
23.8.2012 21:05
Parta779 kirjoitti:Taidan kuitenki tilaa tuolta sparesta noi jos siellä on niitä, ja mites toi paksuus mikkä läpät laitan noista vai onks se iha sama
Läpän paksuuden määrää kierroslue. Ohuemmat läpät on herkemmät, mutta alkaa kellua myös aikaisemmin. Materiaali taas vaikuttaa tuohon jäykkyydellään ja painollaan. Siksi hiilari läppä voi olla ohuempa mitä kusilaituinen koska on jäykempää ja kevyempää. Löytyy ihan laskureita noiden mitoittamiseen. Kannattaa tietty olla herkin mahdollinen mikä vaan kiertää riittävän ylös.
24.8.2012 1:58
Gasket kirjoitti:Henkka13 kirjoitti:Mulla seisoo tossa pihalla tommonen Kymco Cobra 2tahtinen skootterinraato. Ajattelin siihen lyödä kunnon virit.. Easypartsia selailin ja kattelin tämmösiä:
Kampiakseli:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... per_9.htmlSylinteri:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... nk_Ac.htmlOlisko tommonen yhdistelmä järkevä? Kestääkö toi kampiakseli hyvin? Mitä muuta kannattaa uusia, kun ajattelin ton koneen purkaa ihan kokonaan palasiksi..? Saisko mistään halvemmalla / parempia osia about samanhintasia? Tai käytettynä jos löytyis ois tietty paras
Minkä kokonen kaasari noitten kans ja mikä putki olis hyvä? Kiihtyvyyttä haen eniten, ei oo tulossa jokapäiväseen ajoon, (ei oo ees kilvissä). Itellä auto jo, mutta tekis mieli skootteria rakennella, joten neuvoja kaipaisin ..
tekstiä tekstiä.....
Jepjep, sullakin cobra vai? Samalla koneella varmaan ainakin.
Katoin nyt itkeki tuolta Racing Planetilta, voisin melkeen sieltä pytyn, cdi:n ja imukaulan tilailla kun rahatilanne sallii..
Otan koneen tosta kokonaan irti tässä parin päivän sisällä ja putsaan sen yms, tuon himaan ja otan sylinterin irti jne.
24.8.2012 8:07
Gasket kirjoitti:Parta779 kirjoitti:Taidan kuitenki tilaa tuolta sparesta noi jos siellä on niitä, ja mites toi paksuus mikkä läpät laitan noista vai onks se iha sama
Läpän paksuuden määrää kierroslue. Ohuemmat läpät on herkemmät, mutta alkaa kellua myös aikaisemmin. Materiaali taas vaikuttaa tuohon jäykkyydellään ja painollaan. Siksi hiilari läppä voi olla ohuempa mitä kusilaituinen koska on jäykempää ja kevyempää. Löytyy ihan laskureita noiden mitoittamiseen. Kannattaa tietty olla herkin mahdollinen mikä vaan kiertää riittävän ylös.
No mää tilasin nää:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2855Eiköhän noista jokku mene tohon.
24.8.2012 8:44
Tottakai menee kun siellä nimenomaan lukee sinun mopomerkki.
24.8.2012 17:10
Henkka13 kirjoitti:Jepjep, sullakin cobra vai? Samalla koneella varmaan ainakin.
Katoin nyt itkeki tuolta Racing Planetilta, voisin melkeen sieltä pytyn, cdi:n ja imukaulan tilailla kun rahatilanne sallii..
Otan koneen tosta kokonaan irti tässä parin päivän sisällä ja putsaan sen yms, tuon himaan ja otan sylinterin irti jne.
Ei sentään, ehta Zhongshen tai jotain sinnepäin. Siksi vähän joutui perehtymään noihin osiin, kun eihän tuollaista löydy mistään luetteloista laisinkaan. Selvittele ensin mitkä osat käy. Jos se vakio cdi on rajoittamaton, niin et saa todennäköisesti mitään etua noilla racing planetin versioilla. Ajoituslamppu olisi hyvä tutkia hommaa.
25.8.2012 21:33
Hankkeena olisi tilata s6 sportpro70cc onko kampiakselin vaihto vahvistettuun pakollinen,ja mitäköhän tuo speedfight 2 kampiakseli kestääpi?
25.8.2012 21:37
Sport 70cc vireilläei tarvii kampuraa vaihtaa, vakio kestää kyllä. Kunhan ei oo tyyliin +15tkm ajettu tms.
25.8.2012 21:43
Edellisen kone remontin about 1000km sitten, kampura vaikutti lähes uudelta eikä väljyyksiä ollut sen enempää mitä uusissa kampiakseleissa on. ja paljonko vakio kampiakseli kestää kierroksia ja kuinkaha paljo mahtaa kiertää giannel extralla se pytty.
27.8.2012 20:57
Hei tarttis vähän apua.
olen ostamassa stage6 70cc pyttyä ja putkeni on metrakit ecologig.
Mitä kaikkia pitäisi vaihtaa skootteri muuten vakio ja cpi popcorn merkkinen
27.8.2012 21:23
Pikkusen isompaa kaasutinta, variaattoria ja säätöosia.
27.8.2012 21:57
Gasket kirjoitti:Shape kirjoitti:Sylinteri vastaa Hebo Maston Replicaa ja Malossi MHR Replicaa, joista otetaan parhaimmillaan 16 hepan tehoja irti ja tehoalue on yli 11 000 rpm tienoilla. Ja haluat tehdä tästä käyttömopon jokapäiväiseen ajoon, siedettävällä kulutuksella? *Huokaus*
Oikeasti Corsesta muka yli 15? Eikös tuo kuitenkin ole <10 hv perus patarautapytty joka ei kierrä yli kymppiä siten, että voimaakin olisi.
Kyllä, ja painotan edelleen parhaimmillaan. Kunnollisessa ja oikein toimivassa kokonaisuudessa
paras teho löytyy 11 500 - 12 000 rpm ja kyllä se kiertää enemmäkin. Liekkö olet sekoittanut Polini Sporttiin, sillä se on juurikin kuvauksesi mukainen.
Gasket kirjoitti:Noissa halvatun upper lower sport määritelmissä ole mitään järkeä.
No ei kyllä missään sport/midrace/high-end jaottelussakaan ole mitään järkeä. On vain kaksi sylinteriä, 50cc ja 70cc ja kaikki 70cc sylinterit ovat yhtä tehokkaita. Piste.
Ehkä vielä 10 vuotta sitten puhuttiin näin, nykyään virityssylinterien määrä ja etenkin kirjo on kasvanut, joten tarkemmat määritelmät ovat tarpeen. Pelkkä sport voi näes tarkoittaa 5-12 hp karkeasti sanoen, joten on ihan hyvä jaotella vieläkin pienemmiksi osiksi.
28.8.2012 9:23
Vähän kaivelin, ja tuo muistikuva jäänyt tuon pedpartsin porttausjutusta. Siis "Corsea vastaavaksi" portattu Sport antoi 9 hp ja kierti 9,5 - 12 krpm putkesta riippuen. Tietty sumujen saarten touhut on mitä on, mutta jotain osviittaa. Hurjalta tuntisi, että ilman suurempia muutoksia antaisi 16. Tuolla kuitenkin kokeiltu kireitä putkiakin ja tehon paikka muuttuu, muttei itse teho. Elikkäs hengitys loppuu. Mistä tuo 16 tulee?
Jep, tarkemmat määritelmät ova tosiaan tarpeen. Täälläkin hoetaan sitä mantraa, että sport virit menee vakiokampuralla ja sähköillä, mutta mid-racet tarvitsevat kisasähköt ja kisakampuran. S6 SP pyörii samoissa tehoissa mitä moni mid-race pytty, niin erotus on? Sama sylinteri voi olla eri luokan kokoonpanoissa vallan kotonaan, niin luokittelu noin on mielestäni mahdotonta. Sama kuin nelareihin myytävät "virinokat" joista kukaan ei tiedä miten ne eroaa. Itseä kiinnostaa aina asteet, nostot, nokkien väliset kulmat ja mielummin vielä profiilikin niin pääsee sitten miettimään sopivaa ajoitusta. Sama homma sylintereissä, miettii kierrosalueen ja tehot vähintään. Samaan pisteeseen pääsee aika monesta suunnasta ja jos jotain osia on valmiina, niin tottakai niitä kannattaa hyödyntää jollei esimerkiksi jonkun sääntöjen puitteissa tarvitse yrittää tehdä parasta. Itse vaan tottunut olemassaolevasta muokkamaan, niin joskus tympii nämä huutelut vailla tietoa, osien liiankin hyvä saatavuus joka ennästään vähentää tietomäärää ja muutkin nettivirittämisen mukanaan tuomat lieveilmiöt. Itsekkin tehnyt turbonokalla vaparikoneen eikä kukaan uskonut tulevan sitä tehoa mitä sanoin. Penkissä meni vähän yli omankin veikkauksen. Siinä nokassa vaan ajoitukset oli justiinsa hyvät yhdelle vaiheittainaukeavalle kaasarille. Yksi jenkkiguruhan aina hokee sitä "think outside the box".
28.8.2012 18:20
Yleistä keskustelua variaattoreista thread:
Reetuhai2 kirjoitti:Mäkään en tajuu miks pitää olla tehokkaalla pytyllä joku aivan susiputki, millä tehot jää sitte pieniks, kun ne tehot vois huonommallaki pytyllä saada. Yleensä pyttykään ei niinkää tykkää jos siinä olis tehoreserviä ja esim. putki kuristaa vitusti
Aivan susi, pienet tehot, pytty ei tykkää, putki kuristaa vitusti? mihin kaikkeen perustat nuo väittämät, kokemukseenko? hetken jo omantunnon syövereissä luulin, että olen ihan väärässä, kun sain edellisessä topicissa täystyrmäyksen, ja poistin viestini, mutta abbajee sitte tuli nämä pari kaveria (Gasket & Zoneri) joitten tekstissä asiasisältö on aivan toista luokkaa!
turha tarkkuus on vain tietämättömyyttä...
Pahoittelut jälleen OT:sta