Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.11.2012 22:22
mik onkun impulssi pimenee vähän vliä ? voisko joku vastata ja sit mitatapaljon tullee omasta? kiitos !?
11.11.2012 21:42
joo mutta onko tulpan kylmentämisestä haittaa ja millon sitä sitten kannattaa alkaa kylmentämään
11.11.2012 21:47
Tehokkammilla pytyillä jne.
12.11.2012 15:07
kakis kirjoitti:joo mutta onko tulpan kylmentämisestä haittaa
On, sillä liian kylmä tulppa karstoittuu helposti.
12.11.2012 15:17
Noniin, taas alkoi tuo tulpan rikkomiskierre. Viimeeksi vika lähti kun vaihtoi puolan ja kesti jopa 1-2kk
13.11.2012 19:08
mikä vois olla kun pösö kiertää rengas ilmassa niin paljon ku puola antaa ja sitku lähtee ajaa pätkii kokoaja eikä pääse ku korkeintaa 30km/h.uusia osia tulppa.tulpanhattu.puola.staattori
14.11.2012 0:43
Laita nyt ihan ensiksi lohkon ja rungon välinen maadoitus kuntoon. Pätkiminen voi johtua muustakin tekijästä, kuten liian rikkaasta seoksesta.
14.11.2012 20:55
maadoitus on kunnossa johto koneesta akkuun akusta runkoon sit koneesta runkoon vieläkö pitt lisätä niitä johtoja?
15.11.2012 21:30
Hmm kylmänä pätkii niin pirusti ja ampuu putkeen kun laittaa rootterin käyntiin. Sama juttu kun on hetken seissyt ajon jälkeen. Lämpösenä muuten toimii normaalisti mutta juuri hyvällä hetkellä aina ampuu putkeen
Tulpan kun vaihtaa alkaa kokoajan sama. Puola ja tulpanhattukin vaihdettu.
Seokset on kunnossa, ei saa liikaa öljyä...
Toimi se melkein 1-2kk normaalisti
15.11.2012 21:43
mulla samavika lähti ainaki vliaikasesti pois ku laitto vakioputken vakioputki+70cc <33
Onko sytytys sillon myöhässä kun skootteri nakuttaa ?
16.11.2012 11:06
Ei, vaan liian aikaisella. Silloin se myös saattaa potkia käynnistäessä takaisin. Jos taas sytytys on liian myöhäisellä, kone on laiska, ja ottaa kierroksia hitaasti. Se myös saattaa kuullostaa nuhaiselta.
16.11.2012 13:59
joo no voisko tuo nakutus johtuu jostaki muusta kuei pösös oo säädettäviä sähköjä ?
16.11.2012 15:40
Voi ja todennäköisesti johtuukin. Esimerkiksi liian kuuma tulppa voi aiheuttaa nakutusta. Myös rankalla kädellä kasvatetut puristukset saavat koneen nakuttamaan 95-oktaanisella bensiinillä, mutta tämä on harvinaisempaa.
16.11.2012 16:42
Välttämättä ei tarvita kuin vaihtaa pelkkä pakoputki. Jos jo muutenkin koneessa on suht korkea puristussuhde, voi tiukka vastakartioinen putki nostaa sylinterissä alkupainetta niin paljon että nakutusraja ylittyy. Ja mitään osiahan ei tarvitse välttämättä edes lainkaan vaihtaakaan. Pelkästään jo karstainenkin kone voi nakuttaa.
Tiittasesta voi lukea lisää, kuten koko nakutuksesta. Niin sen hehku- kuin itsesytytyksestäkin.
16.11.2012 23:41
onko korkeajännite puolasta mitään etuja käynnin ja suorituskyvyn kanssa .ja onko fiksua samalla laittaa motoforcen racing cdi mitä siinä on eroa vakioon ?