Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

18.4.2011 18:38

Joo on mul 17,5mm ja tehari ,mut kyl toi vakio putsari vie :D Piperil piti käyttää jotai 120suutint ,et sain säätöihi ja äänet kasvo ja tehot aika samat.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.4.2011 19:23

Piaggio NRG:n kun oltiin variaattorin prikkaa vaihtamassa, piti ottaa ilmanputsarin kansi irti. Ei sitten onnistunut se prikan vaihto, ja kotimatkalla ennen niin hyvin kiihtynyt piaggio meinasi sammua kaasusta ja "booasi". Kaveri, jolla on mopoista kokemusta, sanoi että kun pistä ilmanputsarin suodattimen kunnolla kotona, niin taas toimii. Mitä mieltä olette? Vaikuttaako sen yhden osan asento siellä muka niin paljoa?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.4.2011 19:35

Kyllä se voi vaikuttaa, jos se saa liikaa ilmaa eikä tarpeeks bensaa ni se booaa.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.4.2011 20:09

Juu pitää sen kunnolla olla.hyvä esimerkki kaverin kymco jossa vakio putsari,sen kotelon kansi irvisti yhdestä kulmasta,ei ollut kunnolla uran sisällä,se jo vaikutti,alkoi booaamaan.Kunnolla kiinni,loppus...

Re: Keskustelua ilmanputsareista

20.4.2011 21:13

Reetuhai2 kirjoitti:Kyllä se voi vaikuttaa, jos se saa liikaa ilmaa eikä tarpeeks bensaa ni se booaa.

No kuule kiitos!! en ole mikään tekniikan ihmelapsi, kyllä huojentaa tietää että mikään ei ole oikeasti rikki. Sen näin jo kuinka se irtosi, osaan itsekkin.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

2.5.2011 21:03

Mulla on Yamaha Aerox 2009-mallissa ongelmia sateella ja sateen jälkeen. Roxi on vakio. Sateella se menee n. 7km/h hitaampaa kuin normaalisti ja hitautta jatkuu monia tunteja sateen jälkeen. Esim. otin mopon viikko sitten käyttöön ja toimi hyvin, mutta nyt vappuviikonlopun sateitten jälkeen on mennyt huomattavasti hitaampaa ja välillä tekee sellasta, että nopeus tippuu ihan vähäksi aikaa johonkin (30-40)km/h ja sitten taas nappaa nopeutta. Mopo on aina mennyt sateella hitaampaa eikä vain nytten. Mistä tämä mahtaisi johtua? Joku ehdotti, että ilmanputsariin menee vettä. Oon sitten ihan avuton näis jutuis =P

Re: Keskustelua ilmanputsareista

2.5.2011 21:19

Se varmasti johtuu siittä. En oo varma mitä sille vois tehä (itellä ei ikinä oo ongelmaa ollu), mutta putsarin öljyäminen vois ehkä auttaa vähä.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

2.5.2011 22:25

Reetuhai2 kirjoitti:Se varmasti johtuu siittä. En oo varma mitä sille vois tehä (itellä ei ikinä oo ongelmaa ollu), mutta putsarin öljyäminen vois ehkä auttaa vähä.


Mullekko vastasit?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 9:01

Kyllä. Aina ei ole pakko lainata edellistä viestiä, tulee selvempi topic.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 15:46

Tuolla piaggiolla se ilmanputsarin kunnolla pistäminen auttoi, muta nyt olen huomannut että se ilmanputsarin sisässä oleva suodatin ei pysy paikallaan, vaan aikaajoin moposta häviää tehot, miten sen saa pysymään? Sitä suodatintahan ei ole tarkoitus painaa ihan sinne putsarin perälle asti vaan "holille".

5000km huolto lähestyy, siellä viimeistään se tarkastetaan ja pistetään "oikein", eikö? Entä voiko viedä 5tkm huoltoon jo 4600 kohdalla, jos sopisi suunnitelmiin viedä se nyt?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 17:38

Onko se suodatin huonossa kunnossa? jos ei millää pysy, ni yks vaihtoehto on tietenki liimata se, muta se on huono jos se pitää saada joskus pois. Tietenkin kakspuolista teippii vois koittaa, mutta se tuskin pysyy öljyn kanssa.

Meillä on Gilera Stalker, (Piaggion koneella varustettuna siis) ni avasin siittä huvin vuoks putsarin ja putsasin sen, ja kyllä hyvin pysyy. (Avasin siks että oli vissii ollu avaamattomana koko skootterin elin iän (13 vuotta) ja kaikki kilometrit (mittarissa 15tkm, mutta ajettu varmaa 16tkm).

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 20:21

Reetuhai2 kirjoitti:Onko se suodatin huonossa kunnossa? jos ei millää pysy, ni yks vaihtoehto on tietenki liimata se, muta se on huono jos se pitää saada joskus pois. Tietenkin kakspuolista teippii vois koittaa, mutta se tuskin pysyy öljyn kanssa.

Meillä on Gilera Stalker, (Piaggion koneella varustettuna siis) ni avasin siittä huvin vuoks putsarin ja putsasin sen, ja kyllä hyvin pysyy. (Avasin siks että oli vissii ollu avaamattomana koko skootterin elin iän (13 vuotta) ja kaikki kilometrit (mittarissa 15tkm, mutta ajettu varmaa 16tkm).


En mieluusti lähtisi teippailemaan... kaveri neuvoi että ensialkuun putsaa sen, ja vaihtaa suuttimen. sitten sen pienen "pesusienen" asenolla ei olisi enää niin suurta väliä? kuin nyt kun se on ilmeisesti tukossa, ainakin melkein.

Ideoita?

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 20:26

Tuskin se pustaaminen auttaa siihen että se pysyy paikallaan. Suutin ei varsinkaan, toimii vaa huonommin sitten kun se suodatin pysyy paikallaan. Mutta jotenki nyt yrität vaa saada sen kunnolla paikalleen.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

3.5.2011 20:31

Reetuhai2 kirjoitti:Tuskin se pustaaminen auttaa siihen että se pysyy paikallaan. Suutin ei varsinkaan, toimii vaa huonommin sitten kun se suodatin pysyy paikallaan. Mutta jotenki nyt yrität vaa saada sen kunnolla paikalleen.

Ajattelin näin, että putsaan sen, pistän sitä ilmanputsariöljyä ja laitan sinne kiinni niin että pysyy.

Sitten voisi vaihtaa suuttimen, kun aikaa jää.

Re: Keskustelua ilmanputsareista

4.5.2011 15:21

Miks pitää vaihtaa suutin??