Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.1.2013 0:14
Voi hyvin olla että sinne on mennyt jotain paskaa. Ajoin tolla ennen kuin kortin sain niin jotain 200km hiekkatietä. Eli täytyypi kattoa sitä staattoria. Toivottavasti vika löytyisi sieltä koska tarviin menopelin. Jos vika oli siinä niin en ehtinyt tapella sen vian kanssa kuin vasta noin puolivuotta
10.1.2013 23:22
En nyt tiedä onko tämä ongelma mutta en nyt keksinyt kysyä tätä missään muualla, elikkä skootteriin on juuri laitettu S6 streetrace 70cc kiinni, vakio 16mm kaasarilla, variaattorin hilppeillä jäykimmillä kytkin ja VP jousilla (siis 50%) Multivarilla ja S6 replicalla onko normaalia että kone tuntuu että ottaa kierroksia aivan perkeleesti, siis kytkin nappaa kiinni vasta jossain 7k ja sinnekkin pääsee jo helposti pintakaasulla, ei tämä nyt varmaan mikään virallinen ongelma ole mutta miten ajan sisään tuota pyttyä kun pitää huudattaa jo ainakin 8000rpm että pääsee liikkelle.. Rullat on tällähetkellä 4.6gr. Eikös se sillä tavalla ole että sitä kytkimen nappaamista voi myös säätää rullien painolla? Elikkä laitanko vaan painavempaa rullaa?
10.1.2013 23:41
joo sen tiedän mutta tuolla englanninkielisillä foorumeilla sanottiin jossain että sitä voi myös säätää tolla rullien painolla vähän esim itse vaihdoin ne 4.6gr 3.8grammaisista ja se nappasi noin 1000rpm alempana.
EDIT: Mutta ei tossa sitten varmaan ole mitään ongelmaa, tuntuu vaan oudolle ku joutuu huudattamaan niin paljon ennen kun kytkin nappaa kelloon. Mutta kyllä se taitaa melkeen suoraan piikille lähteä.. vaikeaa testata kun liukasta
Viimeksi muokannut LuumuCPI päivämäärä 10.1.2013 23:43, muokattu yhteensä 1 kerran
10.1.2013 23:42
Luumu: Mitä sä oikein höpötät ??? Josset ole vielä huomannut sulla on 70cc pytty kiinni. Vanhan Piaggioni kierrokset ajossa oli (täysin vakio) n. 10k rpm luokkaa. Tuo 8k on siis täysin normaalia. 70ccllä toi varmasit kiertää 11-12k.
Olet varmasti myös huomannut, että skootterissasi kierrosluku on lähes sama aina kun ajat. Siis kiihdyttäessä, täysiä ajaessa tai muuten vaan rauhallisesti ajaessa. Se johtuu siitä että se on variaattorivehje. Kuten aiemmin sanottiin, ajelet vaan rauhallisesti ja välillä kovempi kiihdytys, mutta älä huippuja hae kuitenkaan. Eli ajelet vaan pintakaasulla ja välillä kiihdyttelet.
ps. koneen raiskaaminen on ihan eriasia
10.1.2013 23:50
Joo
tota mä just sanoin että kyllähän se taitaa iha normaalia olla
Taitaa tuo CPI:n kopiominarellin paska sylinteri verrattuna tuohon uuteen olla hieman lussumpi
Epäilytti vain.
11.1.2013 1:10
Sisäänajossa on tärkeintä että lämmität sen kunnolla ensin ennen kuin lähdet kaahaamaan. Ja öljyäkin on hyvä olla vähän enemmän ja seokset rikkaalla. Kiihdyttelet vain mutta älä huudata liian pitkään.
11.1.2013 1:45
Kannattaa myös hiukka jälkikäyttää ennenkun sammuttaa. Eli rauhallista ajoa tai tyhjäkäyntiä hetki, että lämmöt tasaantuu.
17.1.2013 14:54
Talliin eksyi tuollainen Aprilia sr 50 ruisku skobo ja pienellä vian etsimisellä selvisi että siitä on bensapumppu sökö. Omat neuvot kyllä loppuivat sitä korjatessa. Sain pyörimään mutta ei päästä nesteitä läpi. Osaisikohan joku kertoa että voiko tuon pumpun jotenkin korjata tai mikä siiinä voi olla hajalla edes? tai että mitkä paineet siinä kuuluu olla jos laittaa jonkun muun bensapumpun jos löytyy. Tosin ostan kyllä mielelläni jos jollain on myydä käytetty pumppu kohtuu hintaan, koska uutena tuo pumppu maksaa hunajata.
17.1.2013 15:06
Osta mikunin yleismqllin pumppu. Maksaa n. 30e
17.1.2013 19:20
Veikkaanpa ettei mahda alipaineella toimiva mikunipumppu ruiskuvehkeessä toimia..ellei se ole pelkkä siirtopumppu, ja paineistuspumppu erikseen. Miten nuo ruiskut nyt mahtaakaan toimia, kai se sen aika kovalla paineella loppupeleissä sinne ruiskuttaa?
18.1.2013 21:02
Kyl sen pitää sähköpumppu olla sillä ei taida tuolla alipainepumpulla toimia... Käsittääkseni tuo luo ne paineet sinne eli pitäis joku sähköpumppu löytää joka sopis.
20.1.2013 21:56
Mikä mahtais olla speedfight 2 vikana kun suoraa ajosta alako pätkimään ja lopuksi sammui?? Seuraavana päivänä lähti aika huonosti käymää ja kiihty ja kulki huonosti?? Ennen kulkenu n.60 ja nytten jottai 30-40??
.Kaasari ja putsari putsattu ja kipinä tarkistettu.
20.1.2013 22:45
Koitappa ekaks laittaa uus tulppa.
21.1.2013 22:12
Hei ongelmana on tälläinen kuin mopoa koittaa kylmäkäynnistää niin joutuu laittaamaan käden ilmanputsarin eteen jotta se lähtee käyntiin(pitkän starttauksen jälkeen)
Ja ajossa se tekee sellaista kuin painaa kaasun pohjaan kuuluu booo boo ja kuin kaasu on ollut hetken pohjassa rupeaa mopo menemään ihan normaalisti
22.1.2013 0:07
Suutinta isommaks. Kai ryyppy toimii?