Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.4.2013 22:29
mikäli löysit sen keulasta niin se on se liitin mihin saa varashälyttimen ja kaukokäynnistys paskan kiinni.
28.4.2013 22:54
Nii mä vähä arvelinki. Mitäs varten se johto sit on?
28.4.2013 23:06
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=221Tätä. On muuten yllättävän käytännöllinen, saa kaukosäätimellä käyntiin ja varashälytinkin, joka kyllä pitää yllättävän kovaa meteliä
28.4.2013 23:09
Siis se johto joka tekee vaan mutkan siellä liittimessä ja jonka poisto ei tee mitään huomattavaa.
28.4.2013 23:52
Muistaakseni se meni maadotusjohdosta toiseen eli ei käytännön vaikutusta mihinkään. Kiinalaisten oivalluksia jälleen
29.4.2013 8:26
Loogista.
Mikäs on kun vehje käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kun napauttaa kaasua ja antaa mennä tyhjäkäynnille ni sammuu? Seosruuvi?
29.4.2013 11:21
Tyhjäkäyntisuutin saattais kaivata vaihtoa. Seosruuvi voi auttaa, mutta ilmiö on joissain kaasareissa enempi ominaisuus kuin vika ja rikkinäisen ACV -venttiilinkin on todettu tekevän tuota, joskaan kaikissa malleissa ei edes koko venttiiliä ole. Luistikalvossa ei myöskään tarvitse olla kuin ihan pieni nuppineulan mentävä repeämä, niin omat ongelmansa sekin usein tekee.
Säädä se seosruuvi lämpöiselle koneelle ja kylmätoiminta saa olla ihan mitä on. Molemmissa on turha yrittää saada hyvin toimiin. Eli ensin etsit tyhjäkäyntiruuvilla pienimmän kierrosluvun jolla moottori vielä juuri ja juuri käy ja sitten haet seosruuvista kohdan jossa moottori käy suurimpia kierroksia ja sitten lopuksi säädät tyhjäkäyntiruuvilla tyhjäkäyntikiekat sopiviksi. Sen paremmaksi sitä ei yleensä saakaan. Kylmällä moottorilla sitten voi taas olla ne omat tutut ongelmansa. Nää alipainepaskat on kyllä kaiken haukkumisensa ansainneet.
4.5.2013 1:39
Mitenkäs näissä kiinavehkeissä on, voiko tuo pakoputki mennä tukkeeseen ja jos voi, miten sen putsaus sisäpuolelta onnistuu? Kun talven jäljiltä samoilla säädöillä ei mene kuin 58km/h, ennen meni enemmän kuin 65km/h. Uusi imukaula ostettu, venttiilit säädetty, kaasari putsattu paineilmalla, variaattori katottu läpi, eikä niillä ollut vaikutusta eikä toi tunnu mihinkään nyt kulkevan. Neuvoja?
4.5.2013 4:35
Vaiha tulppa jos et oo vaihtanu. Sitten ajele vielä semmoset 200-300km ja jos ei sitten huiput parane niin rupia putkea tutkiskelemaan. Fuden putki on tuskallista poltella bensa-kuumailmapuhallin yhdistelmällä, vaatii tehokkaampia keinoja.
4.5.2013 11:56
Tulppa näyttää hyvältä kun ottanut pois, niin en oo vaihtanu, voisin kyllä kokeilla vielä täysin uudella tulpalla kun sellainen löytyy.
4.5.2013 16:32
Mikäs on kun töötistä kuuluu vaan tosi hiljanen kilahduksen tapanen ääni ku painaa nappii?
4.5.2013 17:05
Ilmeisimmin on torvi sökö. Ota piuhat siitä irti ja mittaa jännite kun pidät nappia pohjassa. Jos tulee jatkuva akkuvirta, niin torvi on sökö. Jos yleismittari näyttää että virta tulee, mutta katkeaa heti niin vika on mitä luultavimmin katkaisijassa. Jos ei ole yleismittaria, niin pistä joku 12v polttimo torven johtoihin ja testaa sillä tuleeko jatkuva virta vai ei.
Jos tarviit uuden torven niin mikä tahansa yleismallin 12v tasajännitetorvi käy. Huom! vanhoissa mopoissa käytettiin 6v vaihtojännitetorvia ja ne ei toimi tuossa.
5.5.2013 0:15
ajattelin tohon zoneriin hommata 72cc sylinterisarjan, nii mitä muuta pitäis vaihtaa muutakun suutin?
5.5.2013 1:08
Ei siihen muuta pakko vaihtaa olekaan.
5.5.2013 13:03
Ellei sitten käy niin ettei toimi enään vakioputsarilla, noista kun ei koskaan tiedä.