Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.2.2014 23:13
Takavarissa on sellainen yksi iso jousi, vastapainejousi. Tämä jousi toimii vastavoimana rullille ja palauttaa hihnan alkuperäiseen asentoon kun kaasu pistetään nollille ja rullat eivät paina vastaan. Jäykempi vastapainejousi tuo enemmän pitoa hihnaan mutta lisää myös kulumista ja aiheuttaa samaa kuin kevyet rullat, eli koneen normaali käyntinopeus ajossa kasvaa.
Variaattorin takapäässähän sijaitsee myös kytkin. Kytkinjouset vaikuttavat liikkellelähtöön tarvittavaan kierroslukuun, mitä jäykemmät kytkinjouset sitä korkeammat kierrokset tarvitaan että takarengas lähtee pyörimään.
Lisää tietoa variaattorin säätämisestä löytyy
wikistä.
17.2.2014 15:19
Elikkäs minulta löytyy tommoinen yamaha slider ja nyt ostin siihen stage6 varin, niin pitäisi kysellä vähän kokeneemmilta henkilöiltä helppiä. Elikkäs minkä painoiset rullat laittaisin suunnilleen (tottakai pitää kokeilla ja testailla, että löytyy sopivat mutta kuitenkin). 4.5g-6g? ja minkäs jäykkyinen vp jousi pitäisi suunnilleen laitella? kun nyt vireinä on technigas q-trek tehopakoputki,50cc airsalin pytty ja 17.5mm lortto.
9.3.2014 22:30
Mitä viel pitäs tehä boosteriiin ???
Giannelli go (en vaihda)
Malossi sport 70cc
30% vp jousi
15% kytkin jouset
4.5g rullat
12mm kaasari (vakio)
Hiilikuituläpät ?
9.3.2014 23:26
Ei kauhean järkevältä setiltä kuullosta... Muuten hyvä mutta vakiokaasari ja Gianelli Go...
9.3.2014 23:41
Kyllähän pakettia yleensä kannattaisi alkaa kasaamaan sylinteristä, sitten valita siihen sopiva putki ja mitoittaa kaasari näille passeliksi. Oheishilppeet sitten muun kokonaisuuden mukaan. Tuolla kokoonpanolla läppien vaihto on täysin turhaa kun putki ja ennen kaikkea kaasari muodostavat pullonkaulan.
12.3.2014 20:18
Aaapuva!!!
Kulkua ja ennenkaikkea kiihtyvyyttä ja vääntöä tarvis löytää.
Skootteri siis Honda X8R-X johon just (n.100-150km sitten) laitetut seuraavat jutut:
- Malossin 70cc pyttysarja ja sarjan mukana tulleet läpät
- Malossin multivariaattori
- Malossin keltainen vp-jousi
- Malossin kevlarhihna
- Malossin pidemmät suorahampaiset välit perässä
- rullia kokeiltu 6.5g - 8.0g välillä
- Gianellin Extra V2 tehari
- 17,5 mm lortto 74:lla suuttimella
- vakio ilmansudatinkoteloa modattu kaasarin takia
- jäykemmät kytkinjouset
Mutta vehke ei jaksa kiihtyä ripeästi. Huiputkin vaan 50-55 km/h.. Vääntö puuttuu ns kokonaan ja mielestäni sais olla reilusti kierrosherkempi. Viime syksynä vakioputkella (muuten samat vehkeet) alamäkeen kun sai kelattua 75 , niin jakso aika hyvin pitää vauhtia vielä tasasellakin..
Kertokaahan mikä avuksi? Kiitos!
12.3.2014 21:48
Rullat vaikuttaa liian painavilta ja kaasarikin voi olla huonoissa säädöissä. Kokeile vaikka 4,5g rullia jos sillä lähtis kulkemaan paremmin
12.3.2014 21:58
Huomenna ostoksille siis...
4.4.2014 20:31
Mikä onkun boosteriin ostin malossi sport 70cc pytyn ja ensimmäiset pari päivää lähti hyvin liikkelle mutta nyt painaa kaasua niin booaa ja sitten vasta nappaa piikin?
Virit
Malossi sport 70cc
Giannello go
Prikka pois
Vakio 12mm kaasari
Valkoinen vastapainejousi
Vihreät kytkinjouset
5.4g rullat
Hiilikuituläpät
Voiko olla huono sisäänajo vai liian pieni kaasari vai kaasarin säädöt vai tukkonen putki vai mikä ? Vastauksia kiitos
6.4.2014 22:35
Harvemmin booaaminen loppuu kun se on kerran alkanut. Veikkaisin että kyse ei ole booaamisesta laihan seoksen takia, vaan kyseessä on variaattorin hidas reagointi. Eli jäykempää vastapainejousta kehiin.
Voit myös kokeilla säätää kaasarin neularuuvia hieman rikkaammalle. Olethan vaihtanut kaasarin suuttimen isommaksi vakiosta?
7.4.2014 22:30
Vakio 12mm on oon kauan jo ajateklu ostaa isompaa mutta minkäs kokosta
7.4.2014 22:33
Tai siis kokoa 100 suutin
Käytetään sitä muokkaa nappia turhien tuplapostausten sijasta, eikö vain?
Haamu
14.4.2014 20:58
Hei! Tuli tuossa Piaggio Fly ostettua.
Nyt tavoitteena olisi saada mahdollisimman paljon tehoa
vakiopytyllä ja
vakiokaasarilla. Putsarin puolen kurilevyn otimme pois, ja puhdistimme kaasarin ja suodattimen, röpötys loppui ja mopolla saattoi jo ajaakin, vauhtia noin 40 mutta ennen toimenpidettä kulki n. 25-30.
Skootterien virityksestä olen aika pihalla mutta olettaisin millä saadaan lisää tehoa:
-imu ja läppäkanavan kaikki kuristukset pois, en tiedä oliko vaan tuo
-kevyemmät rullat
-vapaavirtaussuodatin
-tehoputki, mikä olisi optimaalinen vakiopannulle?
-kytkinjousten vaihto?
Lisäksi mahdollista olisi tehdä, mutta vaatisi harjoittelua:
Tehdä putki itse
Pytyn viilaus
Kannen lasku?
Auttakaapa tyhmää
25.5.2014 12:29
Millastakohan variaattorin palikkaa toi Keewayn perus kopiominarelli kaipais, kun on kaikki kurit pakoaukkoa ja putsarin kurkkua lukuunottamatta pois (eli siis putki tyhjä, ja viritysalkukäyrä paikallaan, prikkaa viilattu noin 1/4 kokoiseksi) ja tämän lisäksi Narakun filtteri, ja isompaa suutinta? Edellinen omistaja näköjään tunkenut sisään myös uuden etuvarin, vähän vakiota tymäkämmän.
Ja toiseksi, meneekö Aeroxin kytkin kelloineen suoraan paikoilleen tällaisen kiinanihmeen taka-akselille?
25.5.2014 13:45
paljonkoha aerox liikahtais näillä osilla:
-stage6 racing mkII Sylinterisarja
-s6 racing imupuoli + läpättimet.
-s6 oversize variaattori + hihna.
-s6 r/t midrace kytkin + kello.
-Pwk 28mm kaasari + 130suutin.
-Stage6 R1200 tehari...