Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.4.2012 11:40

No ei tosiaan ole! Ultimate jonne putki! 20€ lisäå niin plisi saanut s6 pro replican.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.4.2012 11:44

thounimakarooni kirjoitti:Näköjään on myös joku C20/C21 -tasoinen Tecnigas None.
Korjataan tätä tietoa hieman, sillä:

Great performance that is in a league above the Tecnigas RS70. It cannot compete with the renowned Yasuni C20/ C21, but on the other hand it has a bigger expansion chamber, resulting in wider torque range that allows for easier adjustment.

Eli RS70 putkea tehokkaampi, mutta ei kuitenkaan yllä C20 / C21 tasolle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.4.2012 18:48

latezii kirjoitti:onko giannell next hyvä putki peugeot trekkerille ku tuli ostettua speedfightin putki moposportist ku oli jotenki halpa n.110e :D

Giannelli Next vastaa kuritonta vakioputkee, ehkä on hiukka enemmän vääntöö. Ja 110€, halpa, miten sen nyt ottaa, kun noita on monet ostellu käytettynä alle 50€, ja jotku jopa parilla kympillä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.4.2012 23:29

Sanokaapa joku mikä on paras tehoputki yamaha aeroxiin ja sen pitää olla ALAVÄÄNTÖINEN eli putki ottaa miltein heti piikin. Kun pitäs olla hyvä alavääntöne keulimiseen.Olen ajatellut leovince zx putkea, mitä mieltä olette ? onko hyvä ja alavääntöinen ?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.4.2012 23:44

No jos rehellisiä ollaan, niin variaattorivetoisessa ei ole väliä kuinka korkeilla/alhailla kierroksilla tehoalue on, sillä variaattori kuitenkin huolehtii, että kierrokset nouset tehoalueelle. Usein kuitenkin ei jakseta säätää variaattoria, joten hankitaan näitä ns. "alavääntöputkia", vaikka todellisuudessa ne eivät ole. Käytännössä niissä on vain laaja teholue, joka tuntuu hyvinä "alavääntöinä". Kannattaa kuitenkin muistaa, että tehon ja väännön vaikutus on erinlainen ja muutenkin variaattorin kanssa väännön määrällä ei ole niinkään merkitystä.

Mutta mutta, Leovince ZX on kyllä ihan hyvä putki laajan tehoalueen ansiosta. Giannelli Extra ja Leovince TT ovat myös hyviä vaihtoehtoja.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.4.2012 0:26

^Valitettava tosiasia, jonka takia täälläkin pidetään tota Pro replicaa "ylävääntösenä" -> huonona :x Kun taas se Teknikassi on niiiin v*tun alavääntönen, et sen takii vei kiihdytyksessä. Mulla oikeasti hihna loppu & luistava vakiokytkin&vakiota sitäsuntätä. No näytetään sit niille alavääntäjille kaapin paikka, kun on nyt uudet osat & S6 Pro tulossa. :seko:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.4.2012 10:47

Niin,

Usein näillä tehokkaammilla putkilla, missä tehoalue on korkealla ja kapealla alueella, hävitään "viivoissa" huonommille putkille, koska variaattori ei ole yksinkertaisesti oikeissa säädöissä. Kun variaattori on säädöissä, kiihdytyksessä vie se joilta irtoaa enemmän huipputehoa.

Variaattoripeliin tehoputkea valitessa on helppoa, sillä ei tarvitse meittiä tekeekö kompromissin ajettavuuden vai tehokkuuden kanssa kuten vaihdemopossa, koska variaattori on siinä mielessä paljon parempi kun tehoa saadaan koko ajan sen verran mitä koneesta voi maksimissaan ottaa.

Tässä esimerkkinä miten väärin säädetty variaattori toimii. Oletetaan, että rullat yms. ovat vakiot, eli moottori kiertää noin 7500 rpm. Huipputeho 7,4 hp on noin 9400 rpm kohdalla, mutta 7500 kierroksen kohdalla tehoa irtoaa vain 4 hp, eli tehokapasiteetista on vain käytössä noin 54%.

Kuva

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.4.2012 18:27

Mitä mieltä porukka on Gianellin Shotista tai Yasuni R:stä, eli lähinnä soveltuisko miten Street Racen kanssa?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 16:27

Olisin tossa ehkä ostamassa projekti stalkkeria ja siihen sais turbokitin tai tecnigasin mukaan, joten kumpi kannattaa ottaa? :D Tecnigaassi kuulemma ainakin aika lussu putki, mutta mites tk? :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 19:19

Riippuu paljolti siitä, mikä Tecnigasin putki on kyseessä. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 20:44

Kuvien perusteella sanosin, että perus next-r :D Onkos turbokitit muuten yhtä melusia skobissa, kuin mopoissa? Jos on niin otan mielummin tecnigaassin :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 21:50

Ai että onko meluisa? :lol: Sanoisin että äänet ovat aivan hirveät ja tehoa ei lainkaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 21:52

Miks helvetissä kukaan sitte ees tekee tommosta putkee? :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.4.2012 23:06

Joko se putki on sitte täys paska tai ei osata säätää varia ja kassua kunnolla. Oikeasti en oo nähny youtubessa enkä livenäkään yhtäkään 50cc+tehari skootteria jotka olisi osattu säätää edes siten että se kiihdytys ei olisi niin naurettavan näköistä. (tuppi nurin hirveet äänet hyvin säädetty vakiomopoki kiihtyy lujempaa)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

10.4.2012 0:11

Perhana, myyjä sanoi että luultavasti tulee skoba turbokitillä jos sen ostan :s No tuleepahan sekin nähtyä sitten :lol: