Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.11.2012 8:12
Mikäs tämän on aiheuttanut? Liian kuuma tulppa? Käy laihalla? Tulppa on siis DT:stä BR9EG, eli ns.kisatulppa. Samanlainen toisessa kuvassa vertailuna. Vakiotulppahan DT:ssä on BR9ES.
Hyvin toi on toiminut, nyt parina edellisellä ajokerralla ei oo tahtonu herätä, mutta ihmekkös tuo. Kumminkin on hyvin toiminut kun on vaan saanu herätettyä unilta. Laitoin tänne, vaikka DT ei skootteri olekkaan, mutta mopopuolella ei taida olla kun toi "Mopon sähköt ja omat sähköpatentit"-topic?
5.11.2012 10:52
Aika öljysen näkönen, voihan se olla että on käynykuumana, mutta eihän toi valkonen ole.
Ei kyllä näytä että laihalla kävis.
Onko sulla kauan ollu toi, jos on vaan tullu tiensä päähä?
5.11.2012 13:50
Tuo elektrodien sulaminen johtuu mopossa hyvin usein karstojen hehkumisesta sylinterissä, joka voi johtaa tavallaan ennenaikaiseen seoksen syttymiseen.
Tulpan perusteella kone ei ole käynyt liian laihalla tai liian kuumana, mutta voit testata asian käyttämällä uutta tulppaa hetken aikaa, ja sitten tutkimalla sitä.
5.11.2012 15:02
Kannattaa siis avata pytty ja poistaa karstat? Öljyä on vamasti ollu aina välillä enemmän kui tarpeeks.
5.11.2012 19:28
mikä mahtaa olla kun ei staattorilta tule virtaa kipinälle osia on vaihettu kolmea eri vauhtipyörää kipinän vastaaotin mötikköitä kokkeiltu ja mikkä ei tunnu auttavan
5.11.2012 19:48
Itse staattori paskana?
7.11.2012 18:10
impulssilta tulee 4-5v jännite muista kolmesta johdosta ei tule mitään staattorilta tarvitseeko siis cdi muuta virtaa kun impulssin ei kipinän virran ??
7.11.2012 22:53
Tarvitsee, impulssi on vain "merkki" CDI:lle milloin antaa kipinä.
8.11.2012 20:09
ookke voiko vika olla siinä et osa lakasta lähteny käämien päältä ulosvetimen takia ??
8.11.2012 22:08
Kyllä, mikäli osa käämistä on oikosulussa.
8.11.2012 23:05
mitenkä tuota pitääkö tulppaa kylmentää teharille? ja mitä se auttaa jos sitä kylmentää? eikö kone sitten käy niin kuumana jos kylmentää? ja mitenkä voiko johtua tulpasta koska kun yrittää keulia alkaa röpöttämään ja sitten kun keula laskee niin alkaa melkein välittömästi toimia oikein taas.
9.11.2012 1:33
Ei teharille tulppaa kylmennetä. Eikä toi ongelma tulpasta johdu.
9.11.2012 13:18
liian rikkaat seokset pienempää suutinta tai neulaa laihemmalle, muista myös säätää variaattori korkeakierroksisemmaksi.
10.11.2012 2:35
Mik johto peugeotissa menee cdiltä virtalukolle onko se maajohto ??
10.11.2012 14:40
Taitaapi olla "sammutusjohto" eli kun virrat on pois päältä, niin se maadottuu = sytytysvirta maadottuu. Ainakin vanhemmissa Yamahan ja Aprilian sähköissä näin.