Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

4.1.2013 10:28

kuten sanoin että hommasin uudet läpät/läppärungon ni ei vuoda tarkistettu.
Jos sitä tänään menis katsomaan että oliko vaan kampikammio niin täynnä bensaa, Yön yli on saanut tuulettua. Ja mopo toimi todella hyvin silloin kui menin hakemaan osat, mutta sitten kuin laitoin kaasarin sekä imukaula/läpät niin ei lähde enää käyntiin.
Eikä muuten lähde enää vakio osillakaan

Re: Tekniset ongelmat

4.1.2013 13:56

Mulla teki detsissä samaa ja syyksi paljastui imuvuoto. Ryyppy oli huonosti kiinni ja hörppi ilmaa sieltä.

Re: Tekniset ongelmat

4.1.2013 14:05

juu sain toimimaan vakio kaasarilla. mikäköhän on siinä ettei toimi 21mm kassulla

Re: Tekniset ongelmat

4.1.2013 20:26

Säädöt.

Re: Tekniset ongelmat

5.1.2013 17:59

Millä säädöillä sitten kannattaisi yrittää käyntiin ko on kokeiltu jo suuttimet 75-105 saakka

Re: Tekniset ongelmat

5.1.2013 18:09

Kokeile vielä isompia. Jopa 125 saakka. Sulla on kuitenkin 70 cc, tehari, ja vapaavirtausputsari... Scooter- Attackilla 21 milliselle kortille myydään suuttimia muistaakseni 102- 125 eli sulla on siihen nähden tosi pieni suutin vielä...

Mikä suutin sulla on sen 16mm kanssa ?

Re: Tekniset ongelmat

5.1.2013 18:13

Neula. Ja jos ei säätövara riitä, niin pienempi/isompi -arvosta.
Sitten on vielä tyhjäkäyntisuutin, kokeile vaikka 5 arvoa nykystä isommalla ja pienemmällä.

Ps. toi 21mm vaikuttas sun vireille jo hieman liian isolta.

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 14:44

21mm kaasutin on hommattu siksi koska olen ajatellut viilata aika paljon tuota sporttia. Suuttimena toimii vakiokaasarissa 95 vaparilla ja vakioputkella

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 18:21

Noniin, nyt pitää kerrankin kysyä apua kun nyt tuo keeway keksi taas semmosen vian mihin en löydä syytä vaikka hakkais päätä seinään.

Eli ongelma alkoi kun laskin kantta että sais kulutusta vähän laskettua ja vääntöä paremmaksi. No homma sujui kohtuu hyvin, korjattu puristussuhde oli vakiona n. 6,5:1 ja kannen laskun jälkeen se oli 9,1:1 minkä ei pitäisi olla vielä liikaa. No mopo käynnistyi ja kävi ilman kummempia sivuääniä, mutta vika ilmeni heti käynnistyessä:

kierrokset jää leijumaan. Aivan kuin olisi paha imuvuoto. Kaasu pohjassa ajon jälkeen kierrokset jää leijumaan ja vekotin ei meinaa pysähtyä ollenkaan ja kun se lopulta pysähtyy kestää varmaan 10 sekuntia ennen kuin kierrokset alkavat pikkuhiljaa laskea ja lopulta hyytyy ja melkein sammuu itsestään. Seosruuvin ja tyhjäkäynnin säätö ei auta, leijumisen saa jotenkin kuriin laittamalla seosruuvin tosi rikkaalle mutta silloin tyhjäkäynti on surkea eikä meinaa lähteä käyntiin. Eli imuvuodolta vaikuttaisi mutta kun olen tarkistanut melkein kaiken:

-kannessa ei ollut vuotojälkiä
-vaihdoin pytyn alatiivisteen ja laitoin vielä tiivistemassalla
-nostin kaasarin neulaa ja bensanpintaakin nostin eikä auttanut
-brakecleanerilla koitin vuotaako imukaula, ei vaikuttanut vuotavan
-kampuran stefat tarkistin eikä näyttänyt vuotavan

ajossa toimiikin sitten paremmin kuin ennen kannen laskua, liikkeellelähdössä vääntää suorastaan hurjasti ja kiihtyy paremmin, mutta tyhjäkäyntiä ei saa kohdilleen sitten millään.. voiko olla mahdollista että pitäis vaihtaa isompi tyhjäkäyntisuutin tai jotain kun kantta on laskettu??

Nyt on taas vaihteeksi semmonen tunne että pitäs myydä koko vehje ennenkuin hermot palaa lopullisesti :D

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 19:08

Kirjoitin tänne jonkin aikaa sitten enkä saanut mitään vastausta.
Potilaan tiedot:
Peugeot Jet Force C-Tech Ajettu 4000km
Elikkäs skootteri sammuu kun se on vähän aikaa ollut käynnissä.
Vähän ennen kun sammuu niin sieltä kuuluu pari sellaista "naksahdusta"
Sitten kun sammuu niin lupaakkaan ennen lähteä käymään kunnes on jäähtynyt monta tuntia.
Skootterissa on kokeiltu tulppia liian monta, puola vaihdettu, toista cdi-boksia kokeiltu ja kone avattu eikä löytynyt sieltäkään mitään.
Vika ilmeni viime keväänä kun kaaduin hiekkatiellä.
Myöskin koneen avauksen jälkeen kannentiiviste on alkanut vuotamaan mutta uusi pitäisi laittaa kiinni.
Kaikkein mielenkiintoista on että on ollut muutamalla korjaajalla korjauksessa mutta hekään eivät saaneet tätä kuntoon.=D
Pitäisi saada tämä vekotin kuntoon koska Rieju menee myyntiin ja sitten tarviin vielä muutamaksi kuukaudeksi menopelin.

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 20:36

Kuuluuko ne naksahdukset joka kerta kun se sammuu? Ootko avannu kaasaria?

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 20:41

Naksahdukset kuuluu lähes aina. Samantien kun ne kuuluu niin sammuu.
Jos ei kuulu tuntuu että kipinä häviää tai tukehtuu. Kipinä ainakin vaikuttaa hyvältä.Kaasari on käyty kolmen eri ihmisen toimesta läpi ja putsattu.

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 20:59

Toimiikose sen vähän aikaa kumminkin täydellisesti? Ottaa kierroksia, voi ajaa, vai mitä tapahtuu jos kaasua vääntää? Ja kuin kauan se suunnilleen käy?

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 21:05

Kesällä kun sen sai käymään niin sitten sillä pystyi ajamaan jonkun aikaa. Esim meiltä keskustaan eli 2.5km suuntaansa. Takasintulomatkalla yleensä se alkoi temppuilemaan. Ja sitten jos sitä pihalla kierrätti niin kiersi hyvin mutta sitten kun aloitti pätkimisen niin ei voinut tehdä mitään vaan se sammui. Sellaisen huomasin myös että jos päästit kaasusta ja hidastit johonkin 25km/h ja laitoit kaasun pohjaan niin siinä oli kauhea viive ennen kuin alkoi vetämään( n2-3s) Ja silloin kun alkoi vetämään niin pätki vähän aikaa ennen kuin alkoi vetää puhtaasti

Re: Tekniset ongelmat

6.1.2013 22:03

Mä epäilisin vikaa staattorissa. En tiedä mitä siellä voisi olla, mutta tuollaista pätkimistä tulee ainakin, kun staattori on erittäin likainen. Jos paljon on ajettu kuraisella kelillä, niin silloin ainakin hyvin mahdollista. Siellä staattorissa voi hyvin olla jotain mikä heikentää sitä kipinää.