Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.4.2013 7:16
Mikkä ois hyvät kesäsäädöt tämmöseen med PHBG 16 ja Piper? Tällä hetkellä neula rikkaimmalla asetuksella ja pääsuutin 80. Tuntuu erityisen luuskalta nyt kevään tultua.
26.4.2013 17:32
Yksilökohtaistahan tuo on, ei sitä oikeestaan löydä kun kokeilemalla
26.4.2013 21:26
karrppa kirjoitti:Tuli tilattua kokeeksi tuollanen "viriboxi" suurtehopuola sekä käämi. Suoraan imukaulalta suihkin bensaa vaan ei lupaa etes käyntiin. Kipinää kyllä tulee mutta on sen verran heikko. Pitänee jatkaa harjotuksia kun osat tulevat.
Noniin nyt on skootteri saanut uuden cdi:n ja puolan, mutta ei siltikään. Kipinä on nyt huomattavasti voimakkaampi ja luulis tuolla lähtevän. Vian luultavasti paikansin ja se on vuotava venttiili.. Puristukset mittailin ja ei noussut kun vajaaseen 3 bar ja selkeästi tuntuu venttiilin kiinni ollessa suhahtavan ohi. Nyt kysymys että mistä kannattaa vikaa lähteä ekana paikallistamaan? Männän oli edellinen omistaja vaihtanu niin onkohan asennuksessa tapahtunut virhe? Mistä löydän ajoitus merkit nokasta ja lohkosta?
26.4.2013 21:52
Nokan merkkien ollessa niin että iso reikä on ylhäällä ja kaks pientä kannen tasossa vauhtipyörän tarkastusmerkin on oltava lohkossa olevan merkin kohdalla.
27.4.2013 2:57
karrppa kirjoitti:Mistä löydän ajoitus merkit nokasta ja lohkosta?
Retroilija jo kertoikin, mutta tässä videona sama.
http://www.youtube.com/watch?v=zSJ1cIbqgsk
27.4.2013 12:23
Retroilija kirjoitti:Nokan merkkien ollessa niin että iso reikä on ylhäällä ja kaks pientä kannen tasossa vauhtipyörän tarkastusmerkin on oltava lohkossa olevan merkin kohdalla.
Pikaisella vilkaisulla näytti olevan aika kohillaan, mutta tarkastan heittääkö hampaalla. Kuinka tarkka tuo on tuosta että voiko olla yrittämättäkään käyntiin jos heittää hampaalla jako. Pitää tuo vielä kokeilla ja sitten kait se on alettava irrottelemaan venttiilit. Samalla vois katella tietysti isomman pytyn sun muuta kivaa sinne kaveriksi.. Suosituksia mitä sinne kannattaa samalla laittaa. Mitään älyttömiä en laita mutta jotain perusviriä..
27.4.2013 16:21
Ei ollut uudesta imukaulastakaan apua, vieläkin yhtä tuhnu vaikka ei mitään kuristuksia ja 72cc. Mitähän vois kokeilla seuraavaksi, missä voi olla vika?
27.4.2013 19:15
karrppa kirjoitti:Retroilija kirjoitti:Nokan merkkien ollessa niin että iso reikä on ylhäällä ja kaks pientä kannen tasossa vauhtipyörän tarkastusmerkin on oltava lohkossa olevan merkin kohdalla.
Pikaisella vilkaisulla näytti olevan aika kohillaan, mutta tarkastan heittääkö hampaalla. Kuinka tarkka tuo on tuosta että voiko olla yrittämättäkään käyntiin jos heittää hampaalla jako. Pitää tuo vielä kokeilla ja sitten kait se on alettava irrottelemaan venttiilit. Samalla vois katella tietysti isomman pytyn sun muuta kivaa sinne kaveriksi.. Suosituksia mitä sinne kannattaa samalla laittaa. Mitään älyttömiä en laita mutta jotain perusviriä..
Noniin laitetaanpas lisätietoa projektista. Todennäköinen vika löytyi eli imuventtiili vuotaa ja näyttäis että seetista puuttui palanen.. Suunnitelmissa ois että samalla laittais 72cc tai 82cc pytyn (kumpi?) ja siihen kattelis kaveriksi ehjän 50cc kannen sekä kaasariin vaihtais isomman suuttimen. Saapi tarjota jos löytyy tuollasia osia ja tietysti ehjiä ja hyviä..
27.4.2013 19:44
Käytetystä kannesta ei musta kannata vitosta enempää maksaa. Pikkuvenakannet on uutenakin jo niin halpoja.
28.4.2013 9:37
-Zone- kirjoitti:Käytetystä kannesta ei musta kannata vitosta enempää maksaa. Pikkuvenakannet on uutenakin jo niin halpoja.
Onko mitään suomalaista firmaa mikä myy kansia pikkuvenasia sekä isoja?
28.4.2013 18:36
Kiitoksia linkeistä. Täytynee miettiä mitä tuonne laittaa vai pitääkö vakiona. Ehjää vakiokantta venoineen saa tarjota. Sitten kysyisin kokemusta wandamotorin tälläsestä sarjasta ja sisältääkö venttiilit ja kaikki muukin tarvittava?
http://www.wandamotor.fi/performace-sar ... -1919.html
28.4.2013 19:07
Sitä kannattaa kysellä wandalta. Tuolla lukee virheellisesti 80cc, mutta 47mm porauksella tulee oikeasti 72cc.
Mun mielestä toi on hivenen kallis sarja ja kannattaa muistaa että öljypumppujakin on kahta eri versioo, joten olisi hyvä olla selvillä se oma öljypumppukin, niin ei jäisi tuon sarjan pumppu ihan virattomaksi. Itse olen ajanut aina ihan vaan vakiopumpuilla. Tuo "racing kansi" on aika harhaanjohtava. Vakiokannestakin saa paremman tunnin työllä, eli ei se hirveästi parempi vakioo ole. Venttiiliohjurien kohdalta oikeastaan vaan se on parempi. Mulla tuli vastaava kansi 82cc sarjan mukana ja siitä paketista maksoin 69€ silloin kun niitä vielä sai.
Itseasiassa pikkuvenaista kantta ei kannata ihan hirveästi lähteä muokkaamaankaan. Valuvirheet pois ja kanavat kohdistaa niin se on ihan hyvä. Se pieni venttiilikoko kun tulee niin nopeasti vastaan, että on turha uhrata useampia tunteja niihin kanaviin. Isovenaisesta sitten saakin kaivettua ihan erilailla virtaavuutta ulos, mutta täytyy tietää mitä tekee. Virtauspenkki auttaa hitosti.
Itse olen sitä mieltä, että 72cc pikkuvenaisella kannella on kokonaishinta/hyöty -periaatteella kaikkein järkevin paketti. Se jaksaa selvästi mennä ylämäet viiskymppistä paremmin, mutta ei kelaa mitään hulluja huippuja. Nokkana menee ihan hyvin vakiokin ja pääsuutin jossain 90-92 tietämillä (riippuen tietty hivenen yksilöstä). 5,5-6,5g rullat on musta kiihtyvyyttä ajatellen hyvät, mutta 72cc on kyllä vakiorullillakin ihan ok. Ite käytän sen kanssa 6,5g rullia ja 82cc:lla vakiot (8,5g) on oikeastaan jo paremmat.
28.4.2013 20:39
Täytynee tuumailla vielä tuo kansihomma että laitanko ihan vakion sinne.. Männän tuossa huvikseen mitoin ku silmään näytti isommalta kuin vakio ja tuossahan oli 44mm halkaisijalla. Onko nuita ihan vakiona kinkeissä vai liekkö tuo 62cc vaihdettu jälkikäteen tilalle?? Jos tuosta on jotain hyötyä vakioon nähden niin saapi tuo sylinteri olla paikoillaan alkuun kun kerta uus mäntäkin oli laitettu.
Sit sellanen kysymys että onko Znen Donna skootterit kellekkään tuttuja? Ulkonäöllisesti alkoi sellainen kiinnostamaan, mutta onko siinä sama kone ku näissä muissakin kinkeissä? Pikku vireillä vois olla ihan mukava peli..
28.4.2013 20:48
Solifer Retronahan tota kans löytyy, ja kyllä on normi GY6.
Itte kysyisin että onko kukaan löytäny omasta kinkistä semmosta avointa liitintä johon menee yheksän johtoa ja kaks on yhdistetty johdonpätkällä? Koitin piruuttani nyppästä irti jos ois vaikka rajotinhommia mutta ei ollu mitään vaikutusta mihkää.