Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.3.2014 23:06

Äänenvaimentimen keskellä kulkee ns. "reikäputki" jota vaimennusvilla ympäröi. Isommat reiät sitten myös kuluttavat/polttavat villat helpommin.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.3.2014 23:10

Ledinauha kirjoitti:Äänenvaimentimen keskellä kulkee ns. "reikäputki" jota vaimennusvilla ympäröi. Isommat reiät sitten myös kuluttavat/polttavat villat helpommin.



Elikkäs sitä äänenvaimenninta sieltä sisältä poraamalla isommaksi? Juuh selvä,täytyy varmaan tilata jossain kohtaa uudet villat myös. Mites toimiiko pro replica hyvin noilla 15% jousilla ja n. gramman kevyemmillä rullilla? Entä tarviiko tuon replican kanssa laittaa isompaa kaasaria, vai pärjääkö vakio gurtnerilla ja reilusti suuremmalla suuttimella? :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.3.2014 0:13

Toivottavasti et ymmärtänyt väärin, mutta joudut siis purkamaan äänenvaimentimen ja poraamaan reikäputkeen isompia reikiä. Viestistäsi sai sen kuvan että olisit poraamassa itse änkän reikää isommaksi.

Tässä vielä joku kuva. Kuvan putki siis menee äänenvaimentimen kuoren sisään villojen ympäröimänä. Noita pieniä reikiä suurentamalla äänet todennäköisesti hiljenevät ja matalenevat hiukan.

Kuva

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.3.2014 16:40

Ledinauha kirjoitti:Toivottavasti et ymmärtänyt väärin, mutta joudut siis purkamaan äänenvaimentimen ja poraamaan reikäputkeen isompia reikiä. Viestistäsi sai sen kuvan että olisit poraamassa itse änkän reikää isommaksi.

Tässä vielä joku kuva. Kuvan putki siis menee äänenvaimentimen kuoren sisään villojen ympäröimänä. Noita pieniä reikiä suurentamalla äänet todennäköisesti hiljenevät ja matalenevat hiukan.

Kuva



Juu ymmärsin siis väärin :roll: Mutta kuva kertoi enemmän kuin tuhat sanaa... :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.3.2014 16:53

mirqeee kirjoitti:
Ledinauha kirjoitti:Toivottavasti et ymmärtänyt väärin, mutta joudut siis purkamaan äänenvaimentimen ja poraamaan reikäputkeen isompia reikiä. Viestistäsi sai sen kuvan että olisit poraamassa itse änkän reikää isommaksi.

Tässä vielä joku kuva. Kuvan putki siis menee äänenvaimentimen kuoren sisään villojen ympäröimänä. Noita pieniä reikiä suurentamalla äänet todennäköisesti hiljenevät ja matalenevat hiukan.

Kuva



Juu ymmärsin siis väärin :roll: Mutta kuva kertoi enemmän kuin tuhat sanaa... :)


EDIT: mites toi änkän "päällys" lähtee pois? :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.3.2014 20:19

Nyt taas aivot käyttöön. Viestin yläkulmassa on muokkaa-nappi jolla postausta voi editoida. Toisekseen kuvia ei tarvitse lainata kuten ei myöskään ketjussa edellisenä olevaa viestiä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

27.3.2014 22:13

Onko totta, että pro replica on vaikea saada säätöihin? Koskaan ennen en ole säätänyt yhtään tehoputkea... Onko jousilla niin väliä, että onko vakiot vai nuo 15%? Pärjääkö vakiolla miten hyvin? Entä onko 5grammaiset rullat liian kevyet? :roll: Nykyinen suutin kokoa 52 niin ajattelin laittaa 65-75 suuttimen.. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.3.2014 0:05

Jos nyt tarkkoja ollaan niin ei sitä putkea säädetä mitenkään. Putki kiinni ja hakemaan kaasarin sekä variaattorin säätöjä. Alustavasti voisin sanoa että tarvitset ainakin muutaman suuttimen, ~15% jouset (vp ja kytkin) ja gramman/pari vakiota kevyemmät rullat. Näillä pitäisi lähteä pelittämään ihan kohtuullisesti. Kannattaa panostaa noihin säätöosiin, eivät kuitenkaan maksa kuin murto-osan putken hinnasta ja putkesta saa sitten kaiken irti.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.3.2014 18:22

Juuu, oon kohta lähössä hakemaan muutamaa suutinta (65, 72, 75) Sitten löytyy omasta takaa jo polinin kisakytkin, missä 30% kytkinjouset (onko liian tiukat?) Ja 5grammaiset rullat. Varmaan noi rullatkin liian kevyet. :roll: Noh, ostellaan tässä noita säätö-osia kun löytyy.. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

29.3.2014 20:53

Osaisiko joku kertoa mulle että mitkä E-hyväksytyt teharit tuohon Keeway Fact evo-nimiseen skootteriin sopisi. Kokeiltiin kaverin kaa asentaa sen stage 6 pro replicaa mut ei vaikuttanu yhteensopivalta. Ei edes sillä kiinnitysosalla. Ei ollu mitään paikkaa mistä sen ois saanu kiinni muualta ku vaan juuresta. En ala hitsaamaan kiinni sitä, vaan joku muu keino on oltava.
Kiitos jo etukäteen avusta!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

30.3.2014 17:39

Pööki kirjoitti:No minkäs mopon PRO Replicaa rupesit Keewayhyn sovittamaan? Nuo putket ovat mallikohtaisia riippuen millainen moottori mopossa on. Esim. Piaggion putki ei sovi Minarelliin jne.

Se on iha keeway malleihi tarkotettu vaakaminarelli putki, mutta ongelmana taitaa olla, että levyjarrua piettävä mötikkä on tiellä, joten putkea ei saa kiinni.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.4.2014 15:28

kyllä mun entisen roksin stage6 pro replica meni kaverin keewayhin suoraan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

11.4.2014 16:28

Ostin ton Giannellin extra V2:sen eli se ottaa tehopiikin vasta korkeil kierroksil. Ärsyttää ajaa Lahdes keskustas ku tääl on mäkiä ni ei sit mennä ku 30km/h

Mä laitoin 4,8g rullat ja medium vp jousen ja medium kytkin jouset. Pitäiskö mun vaihtaa kaikist jäykimmät et ton kaa voi ajaa kunnol? Vai ostaa vaikka Tecnigasin putki?
Viimeksi muokannut pzione päivämäärä 14.4.2014 11:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.4.2014 15:53

Kokeileppa vielä 4.5 rullilla onko vaikutusta. :)
Kyllä kai tuolla putkella pitäisi mäet kovempaakin päästä vaikka tehopiikkiki tulis korkeilla kierroksilla. :eek:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

13.4.2014 20:29

No en tiedä ku ei tunnu oikein liikkuvan, kylmänä kierrokset nousee nopeemmin mut valoista ku lähtee ni suorallakaan ei pääse ku 30-40 ja toivoo et tulis pien alamäki. Sit ku kierrokset nousee ni sit kyl pääsee vaikka 80. Joutuu myymää putken pois ku kaupunkiajoa pääasias ajan.

E: Saako liikaa ilmaa tai bensaa?? 64 suutin ja kaasarist metalli läppä otettu pois sekä prikka. Missä vika?? No kysyin liikkeestä voiko sen palauttaa viallisena?

Menin tilaamaa Tecnigasin Trekin. Millain putki teiän mielestä?

En enää osta ylävääntösii ton Giannelli extran jälkee.
Viimeksi muokannut pzione päivämäärä 14.4.2014 11:42, muokattu yhteensä 2 kertaa