24.4.2018 18:20
Höspö kirjoitti:-Zone- kirjoitti:Höspö kirjoitti:..voiko mulla olla vaan niin mieto nokka ettei kone jaksa imeä luistia kokonaan auki pitkään tuppi nurin ajettaessa?
Ei. Varmista imukaulan ja bakeliitin kunto. Nuppineulan mentävä reikä kalvossa riittää sohloomiseen.
Jos vika ei johdu mistään em. eikä hanasta, testaa ajaa tankin korkki auki. Jos silloin se toimii, on tankin korkin korvausilmaventtiili tukossa
Ensisijaisesti katsoisin nuo kaasarin imuvuodot ja sen bensahanan virtaavuuden.
Sitten porasin (muistaakseni 3mm terä) siitä bensalinjasta hanan takaiskuventtiiliin reijän että hana varmasti virtaa riittävästi. Se takaiskuventtiili on aika kovaa porattavaa.
Mulla on ohitettu juuri kuvailemallasi tavalla bensahana, bakelliitti ym. tarkistettu jo aiemmin, ja kalvo on ehjä. Eilen ja tänään töistä tullessa alkoi mopo toimimaan hiukan paremmin itsekseen, suoralla mittariin 55 lähes koko ajan vaikka "normaalisti" menee sen 50![]()
Kaasari on myös uudehko PD19j keihin joten ei ainakaan vanhuuteen ole kuollutOlen myös testannut montaa eri suutincomboa ja neulan kaikki asennot läpi ilman putsaria ja putsarin kanssa+ eri kurikomboja. Paikallaan kun kierrättelee sen kymmenisen kertaa kiekat tappiin niin mopo tuntuu herkistyvän hiukan ja lähtee liikkeelle aika ripeästi. Uusin huomio on se että vauhti puutuu tietyn aikaa täyskaasulla ajon jälkeen mutta osa tehoista palautuu pitkään ajettaessa. Ensin mopo kulkee esim. 50 mittariin heittämällä, saattaa hiukan puutua kilsan matkalla 1-2km/h ja alkaa sen jälkeen ns. "selkenemään" ja kipuaa tuonne 55 kohdille
![]()
Pitää vielä päästä testaamaan sillä hyvin kulkevan fuden kaasari+putsari combolla ja kopioida se omaan jos vaikka toimisi ja sitten selvittää se mysteeri (ehkä)![]()
Omat veikkaukset liittyy bensanpintaan joka antaisi tarpeeksi/liikaa soppaa tyhjissuuttimen ja pääsuuttimen kautta alkukiihdytyksessä mutta pääsuuttimelle siirtyessä pikkuhiljaa alkaa taas soppa loppumaan
28.4.2018 10:39
28.4.2018 14:04
Rampe78 kirjoitti:Meneekö 12" koneen takajarrukengät 10" koneeseen että onko niissä samankokoiset jarrukengät?
3.5.2018 22:12
4.5.2018 15:22
22.5.2018 23:03
22.5.2018 23:47
23.5.2018 10:22
23.5.2018 12:35
23.5.2018 18:30
-Zone- kirjoitti:Takerteleeko imuventtiili?
23.5.2018 20:56
-Zone- kirjoitti:kymcomafia kirjoitti:oli tukittu pakokaasun kierrätin.
Kannessa ei ole egr:ää, vaan mikäli sellainen on, se sijaitsee pakoputkessa. Se kannessa oleva on sac kanava (tunnetaan myös sas ja sls yms nimillä). Se kannattaa poistaa käytöstä aina. Egr;stä on harvoin mitään haittaa, tosin tehoja ajatellen siitä ei ole yhtään hyötyäkään.-Zone- kirjoitti:On niitä kyllä ollut vanhoissakin malleissa. Pistitkin näemmä jo ettei siinä ole, mutta pistetään nyt silti tähän samaan jos siitä olisi vaikka jollekin muulle hyötyä.
Eli kyseessä on siis http://aijaa.com/cms8o9 Sac-järjestelmästä käytetään usein myös Sas -nimitystä (secondary air system) joka taitaa olla yleisempi kun kinkin osia googlaa.
Sitä on 2 eri mallia. Toisessa kuten tuossakin eli, imukaulaan tulee hanan ohella toinenkin alipaineletku joka ohjaa alipaineventtiiliä. Jos sen venttiilin kalvo repee, se päästää tuota kautta ilmaa koneeseen. Toisessa mallissa on myös se mutkalle vedetty metalliputki venttiilikopan päällä, mutta järjestelmä ei toimi imukaulan alipaineella, vaan se toimii pakopulssilla.
Kummassakin mallissa on kannessa tuon järjestelmän kanavaporaus (oikealla, vasemmalla ilman sac-kanavaa http://aijaa.com/p5mVYZ
Kaikissa ei siis tuota ole. Joissain on ollut kanavaporaus kyllä kannessa, mutta se on tulpattu peitelevyllä.-Zone- kirjoitti:Secondary air cleaner ei tarkoita toista ilmanpuhdistinta, vaan että pakokanavaan syötetään happea oman lisäventtiilin kautta. Sen tarkoitus on saada aikaan puhtaampi jäännöspalaminen putkessa ja näin saada katalysaattorille pidempi elinikä.
Siitä on olemassa eri variaatioita. Yksi malli on sellainen jossa imukaulasta lähtee 2 alipaineletkua. Toinen menee sac-järjestelmään toinen normisti bensahanaan. Toinen versio siitä on sellainen jossa se vetää sitä lisähappea pakopulssin vaikutuksella. Eli kun putken positiivinen pulssi vaihtuu negatiiviseksi se vetää happea pakokanavaan sinne venttiililautasen lähelle.
Näistä jälkimmäinen ei aiheuta niin pahoja ongelmia mitä ensimmäinen jos se venttiili alkaa vuotamaan.
Egr (http://i31.tinypic.com/2qd7x1w.jpg) on putkessa. Siis jos on. Kaikissa malleissa ei tuota ole. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasu ... r%C3%A4tys
25.5.2018 18:06
25.5.2018 18:57
25.5.2018 21:59
26.5.2018 14:19