Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 18:43

Ainakin yhden dynotuloksen mukaan Leovince ZX:n huipputeho oli aavistuksen parempi kuin S6 Pro Replican. Eroa tosin ei ollut juuri lainkaan, mutta se todisti, ettei ZX mikään huono putki ole. Huipputeho on varmasti alemmilla kierroksilla kuin Pro Replicassa.

ZX:n seuraaja, ZX-R, on tehoiltaan vastaava kuin ZX, mutta äänet eivät paljon vakioputkesta kovene (ajossa kuulostaa lähes identtiseltä vakioon verrattuna). Suosittelen. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 19:33

Dementikko kirjoitti:Ainakin yhden dynotuloksen mukaan Leovince ZX:n huipputeho oli aavistuksen parempi kuin S6 Pro Replican. Eroa tosin ei ollut juuri lainkaan, mutta se todisti, ettei ZX mikään huono putki ole. Huipputeho on varmasti alemmilla kierroksilla kuin Pro Replicassa.

ZX:n seuraaja, ZX-R, on tehoiltaan vastaava kuin ZX, mutta äänet eivät paljon vakioputkesta kovene (ajossa kuulostaa lähes identtiseltä vakioon verrattuna). Suosittelen. :)


No täähän vaikuttaa ihan hyvältä valinnalta. Mitähän eroa tässä zx-r:ssä on vanhaan zx:ään ja saako tätä uutta myös kromattuna?

Sitten se perus että mitähän muutoksia variaattoriin tuo putki vaatii? Kevyemmät rullat (onko antaa osviittaa?) ja isompi pääsuutin (ilmeisesti 5-10 pykälää isompi). Kannattaako apriliasta repiä se messinkinen ilmakuri pois ja jos kannattaa niin kuinka suurta pääsuutinta tämän jälkeen?

Sitten vielä, että mistä kannattaa tilailla, mieluiten suomesta niin ei toimitusaika veny aivan älyttömiin.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 19:35

Uusi malli on vain hiljaisempi. Kromisenä sitä ei saa.

Rullia kevennät noin gramman vakioista. Vaihdat Malossin punaset jouset variaattoriin sekä suutinta suurennat noin kymmenen numeroa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 19:40

Variin laitat +15% jäykemmät hilut ja se ilmakuri kannattaa kanssa ottaa poijes. Suosittelen tilaamaan ulkomailta, koskä saat paljon halvemmalla ja tuskin vielä ihan hengenhätä on putkea saada kiinni :) Mulla oli piaggio typhoonissa 72 suutin teharin kanssa ja se oli passeli. En tiedä millanen kaasari särässä on, mutta mulla oli 17,5mm phva ja jos tossa on sama niin uskon sopivan suuttimen löytyvän 75-80 väliltä kesäkeleille ;) Mutta suunnillee 10 numeroa isommalla lähet koittamaan, kannattaa ostaa samantien muutama niin ei tarvi kaupassa kokoajan ravata.
E: sudee ehtikin ensin, mutta lisätään tuohon että malossin jouset ei kuulemma oikeen toimi piaggion varissa kunnolla ja itse ostinkin silloin typhooniin polinin vp-jousen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 19:43

Tai sitte ostaa käytettynä Pro Replican. Niitä myydään piaggioon yleensä johonki ~100€ hintaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 20:41

Juu, Piaggioon ei ole olemassa Malossin punaisia jousia. Paljonko nuo kaasarisärät kiertää kiihdytyksessä?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 21:43

Kiitos tosiaan vastauksista ja nyt olisikin scooter-attack ostoskori täytetty. Tarvisi vain vahvistusta näihin...

Putki:
-LeoVince Handmade ZX-R

Rullat:
-Setti Stage6, 19x15,5mm 4mm-5,5mm

VP-jousi:
-Polini, 3,9mm (tähän kaipaisin vahvistusta, että onko oikea)

Kytkinjouset:
-setti Polinilta (ilmeisesti vihretä on +15% ? )

Pääsuuttimia:
-Stage6 setti Dellorto 6mm (60-82)

Entäs tuo pakoaukon tiiviste? Pitääkö sellainen myös tilata vai tuleeko sellainen leovincen mukana? Jossei tule niin voisiko joku linkata oikean tiivisteen tuolta scooter attackista.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 21:47

Piaggion koneessa ei ole erillistä pakoaukon tiivistettä, koska se putken liitos on kartio. Pistä linkkiä noihin varin jousiin :)
Edit: mulla oli tämmönen jousi typhoonissa http://www.polini.com/catalogo/en/risultato.php?op=po&id=2510

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 21:54

Rajis- kirjoitti:Piaggion koneessa ei ole erillistä pakoaukon tiivistettä, koska se putken liitos on kartio. Pistä linkkiä noihin varin jousiin :)
Edit: mulla oli tämmönen jousi typhoonissa http://www.polini.com/catalogo/en/risultato.php?op=po&id=2510


OK. Tosiaan tämmöinen on se vp-jousi ja valitsin koon 3,9mm.

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... lider.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:02

Tosta jousesta en osaa sanoa, kun itellä oli tollanen "karvalakki" malli.. Mutta se oli muistaakseni 3,9mm paksu, että kaipa tuo passaa. Tosin blackbikeshopilla myivät tota jousta vain 4,1mm paksusena.. Noh joku muu saa antaa siunauksensa tälle asialle vielä :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:46

Rajis- kirjoitti:Tosta jousesta en osaa sanoa, kun itellä oli tollanen "karvalakki" malli.. Mutta se oli muistaakseni 3,9mm paksu, että kaipa tuo passaa. Tosin blackbikeshopilla myivät tota jousta vain 4,1mm paksusena.. Noh joku muu saa antaa siunauksensa tälle asialle vielä :D


Vähän heikosti löytyy noista Polinin vahvuuksista juttua mutta jossain ulkomaalaisella foorumilla oli viittaus tuosta 3,9mm ja tehoputkesta.

Tosiaan jos joltain saisi vielä vahvistuksen niin hyvä olisi.

Kannattaako tuo variaattorin lukitustyökalu ostaa samalla, ja mikähän noista?

Vielä offtopikkia, että käykö s-a:ssa osuuspankin visa electron?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:48

Electroni ei ole luottokortti, eli ei. Sinne voi varmaan maksaa tilisiirrolla? Ja jos sulla tai kaverillas on pulttipyssy, niin se on kaikista kätevin. Muuten kannattaa melkeen ostaa/tehä se lukitus homma ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:54

Kannattaa ostaa tosiaan variaattorin lukitsija (ja myös kytkimen)... Auttaa huomattavasti & mutterit saa oikeaan momenttiin.

Tosiaan ihan hyvältähän tuo näyttää, rulliahan saa uusia myöhemminkin jos säätötarvetta tulee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:57

Rajis- kirjoitti:Electroni ei ole luottokortti, eli ei. Sinne voi varmaan maksaa tilisiirrolla? Ja jos sulla tai kaverillas on pulttipyssy, niin se on kaikista kätevin. Muuten kannattaa melkeen ostaa/tehä se lukitus homma ;)


Tämähän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että electroni ei automaattisesti toimisi. Monesta nettikaupasta olen ulkomailta onnistunut tilaamaan visamaksun electronilla. Jotkut hyväksyy, jotkut ei. Riippuu myös minkä pankin electronin omistaa.

Onhan se pulttipyssy varmaan kätevin, siitä ei ole epäilystäkään mutta lieneekö järkevää ostaa sitä pariin puuhasteluun. Tiedä sitten onko noista halpahallien pulttipyssyistä edes tähän hommaan?

Varia kiinni laitettaessa, tarvitseeko muuten jotain lukiteainetta tai jotain tiettyä momenttia?

Viitsisitkö esim. Dementikko linkata hyvät työkalut, kun kerta kokemusta ilmeisesti on? Menee muuten ihan arpomiseksi noiden laatu.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 22:59

Ärräksä kirjoitti:Kiitos tosiaan vastauksista ja nyt olisikin scooter-attack ostoskori täytetty. Tarvisi vain vahvistusta näihin...

Putki:
-LeoVince Handmade ZX-R

Rullat:
-Setti Stage6, 19x15,5mm 4mm-5,5mm

VP-jousi:
-Polini, 3,9mm (tähän kaipaisin vahvistusta, että onko oikea)

Kytkinjouset:
-setti Polinilta (ilmeisesti vihretä on +15% ? )

Pääsuuttimia:
-Stage6 setti Dellorto 6mm (60-82)

Entäs tuo pakoaukon tiiviste? Pitääkö sellainen myös tilata vai tuleeko sellainen leovincen mukana? Jossei tule niin voisiko joku linkata oikean tiivisteen tuolta scooter attackista.


Tuossahan tulee rullat ja kytkinjouset mukana, eli rullat pitäs olla hyvät ellet oo varia vaihtanut