Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.4.2013 21:22
TeamRacing kirjoitti:totanoi huomasin just ku laittelin venttiilien jousta kiinni ni eihän siellä olekkaa toisia pienempiä jousia sisemmällä.. vai kuuluuko edes olla 50cc kannessa ???
Kyllä mulla on kaikissa kansissa olleet tuplajouset. -
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=295
12.4.2013 9:54
eli kysytääs uudestaa kun nyt olis paikallaan gy6 motorin 90cc+isokansisarja kiinanskootterissani ja tulossa virinokka.
tarkoitus olis tilata samasta paikkaa kaasutin+suodatin 21mm tai 24mm.
onko muilla ollut vastaavia kaasareita joten kumpaa suosittelette ja koska imukanava kannessa on 21mm niin onko noitten kaasareitten imukurkut minkä kokoisia ja muutenkin mitä ovat kaasuttimen mitat sisältä sillä nehän eivät ole ilmoitettuja millejä joka paikasta.
kiitos etukäteen jos jollain on tietoa antaa tästä pulmasta.
13.4.2013 8:58
24mm kaasari + imukaula 24mm.. ai että on ihanasti vääntöä joka pojalle. itselläni oli exx kiinalaisessa kaikki mahdolliset viriosat ja huippuja otti 88gps liian kevyillä rullilla
13.4.2013 9:00
Kannattaa ottaa 24mm kaasari + imukaula 24mm.. Ai että on ihanasti vääntöä joka pojalle. itselläni oli exx kiinalaisessa kaikki mahdolliset viriosat ja huippuja otti 84gps liian kevyillä rullilla..
Nyt olis kymcoo tarkoitus ostaa 125cc moottori saksast 350e.. Siihen 180cc sylinterisarja kannella ja 28mm kaasari kylkee ni eiköhän tehoja ala jo löytymää
13.4.2013 9:02
-Zone- kirjoitti:TeamRacing kirjoitti:totanoi huomasin just ku laittelin venttiilien jousta kiinni ni eihän siellä olekkaa toisia pienempiä jousia sisemmällä.. vai kuuluuko edes olla 50cc kannessa ???
Kyllä mulla on kaikissa kansissa olleet tuplajouset. -
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=295
Aijjaa. Mullapas onki aina ollut vain noi isot jouset kannessa.. Mitähä helv....
13.4.2013 13:18
Tuliki mekaanikolta semmone idea että sorvaisin palan joka menis delluun normi puristimella kiinni ja toisessa päässä samanlainen muoto kun alkuperäsessä kaasarissa ja se imukaulaan. Oisko messinki sopivaa?
13.4.2013 13:37
Vanha konsti ja onhan niitä täälläkin nähty (*). Jotkut on sorvannut moiset alumiinista, jotkut on tehnyt ihan vaan rautaputkesta. Se dellu taisi sopia kyllä ihan ilmankin vakioon imukaulaan kun otti sen klemmarin veke ja pisti sinne sisäpuolelle sen muoviholkin tilalle rautaisen yms. vahvemman tukemaan.
*
radon- kirjoitti:Mulla on alumiiniputkesta sorvattu holkki jolla saa PHBG:n suoraan vakioimukaulaan kiinni tiiviisti (laittakaa privaa jos kiinnostaa, näitä saa ostettua minulta 10€/kpl), pelaa hienosti ja saa helposti säädettyä hyväksi toisin kun sen vakiokaasarin jonka säädöt muuttuvat suurinpiirtein jokapäivä.
13.4.2013 20:54
Nyt on tuo 72cc sitten alla ja muuten toimii ihan loistavasti, mutta mietin, että onkohan 7g rullat vieläkin vähän liian kevyet? Jos laittaisi vaikka 8g, niin huomaisikohan siinä mitään eroa kiihtyvyyteen jossain +55kmh vauhdeissa? Ainakin kulutus vähän pienenisi.
13.4.2013 23:48
TeamRacing kirjoitti:Kannattaa ottaa 24mm kaasari + imukaula 24mm.. Ai että on ihanasti vääntöä joka pojalle. itselläni oli exx kiinalaisessa kaikki mahdolliset viriosat ja huippuja otti 84gps liian kevyillä rullilla..
Nyt olis kymcoo tarkoitus ostaa 125cc moottori saksast 350e.. Siihen 180cc sylinterisarja kannella ja 28mm kaasari kylkee ni eiköhän tehoja ala jo löytymää
Miksi et tilaa 150cc moottoria virijavaralta ja siihen 180cc pytty?
14.4.2013 0:55
Kannattaa varmistaa että koneen kiinnitys korvat on samassa paikassa ku vakiossa, ettei joudu turhan paljon operoimaan
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.4.2013 12:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä
14.4.2013 13:16
siinähän se ongelma onki ku 150cc virijavaran koneessa on yläkiinnitys ja vakiokoneessa alhaalta.. Pitäis niiku runkoo hieman hitsailla jos ei muuta keksi, Olis ainaski tehoa vähäks aikaa
14.4.2013 20:44
Baotian rebel:n runkossa saattaa olla paikat myös yläkiinnitteiselle koneelle. Ainakin Zen merkkisenä tismalleen samaa laitetta myytiin joskus 2-tahtisella
1e40qmb koneella.
15.4.2013 17:24
Mikähän vois olla mahdollinen ongelma? Kesällä/syksyllä kymco agilityni kulki aivan normaalisti 65-70 sigmaan (parhaimmillaan alamäkeen 78km/h). Setuppina 72cc, rajoittamaton cdi, varin holkki, vakiokaasari, pipercross, 98 suutin, +35% vpjousi, 1500rpm kytkinjouset ja 5,5g rullat.
Talvella ajelin satunnaisesti sillä, kerran kevätkeleillä lumien hieman sulettua piperi pääsi kerran kastumaan mutta sen jälkeen pesin sen vedellä ja annoin kuivaa muutaman päivän. Nytkun lumet on sulanu teiltä ja kokeilin huippuja, menee tasaisella 48km/h. Vaihdoin ylempänä mainittuun 6,5g rullat ja niilläkin päästtin vain 53km/h ja samaan alamäkeen mihin aikaisemmin, mentiin niiden kanssa 57km/h.
Mitään en tietääkseni ole tehnyt paitsi takakatteet irroittanut kun katkesi avain boxin lukkoon, hihna hyvässä kunnossa ja tulppa ok. Kaikki neuvot ja ohjeet olisi hyvä saada kun ennen toiminut ja kulkenut moitteettomasti ja talven jälkeen ei tahdo toimia millään!
15.4.2013 17:42
Mitenhän tämmösen romun saa kiihtymään paremmin ja kulkemaan vähän alle 65? Ihan vakio tällä hetkellä. Kiitos kaikille näistä jotain tietäville!
16.4.2013 9:51
72cc kiinni ja lähtee ihan eri tavalla, eipä sitä kiihtyvyyttä muuten oikeen saa. Eikä se silläkään kulje kuin max. 70km/h, tosin on jo aikamoista hinkkausta että niihin lukemiin pääsee. Mut 60kmh vaudin saa pidettyä aika nätisti.