Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.2.2012 21:23

Shape kirjoitti:Teharia laitettaessa lähes vakioon on hyvä muistaa muutama asia:
  • Pääsuutinta pitää suurentaa noin 5 - 10 numeroa suuremmaksi
  • Variaattorin rullien painoa pitää keventää 1 - 1,5 grammaa
  • Lisäksi variaattorin vastapainejousi on vaihdettava +15% jäykempään, samoin kytkinjouset +15% jäykemmiksi

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

23.2.2012 23:43

opino kirjoitti:Mitkä rullat Yamaha Aeroxiin jossa vakiopytty ja Leovince ZX?



riippuu siitä mitkä sulla o tällä hetkellä mutta 4,3-5,5grammaset ois hyvät :D

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.2.2012 9:11

Mikä näistä Street Racen kanssa:

-S6 Pro
-Yasuni C16
-Technigas RS70
-Gianelli Shot

Tiedän, että ovat sportti tason vireille, mutta passaavat varmasti alemmallekin tasolle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.2.2012 20:40

S6 Pro, C16 liian kireä(?)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

25.2.2012 13:14

Njoo, voi olla, mutta Euroopassa ollut aika suosittu, joten kai se on jotenkin toiminut. Eikös Shotti kuitenkin periaatteessa ole kuin Pro, mutta hiljaisempi?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 4:24

Tecnigas Next-R vastaan Gianelli Extra Chrome?

Kumpaa suosittelette jos vain nuo on vaihtoehtoina ja miten eroaa?
Jos vaihtaa suuttimen ja rullat, toimiiko hyvin vai pitääkö alkaa vaihtamaan kytkinjousia ja vp jousen?

Kiinnostaa myös atlantikseen sopivat teharit yksityisviestillä jos löytyy

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 8:38

Extra chrome on paljon tehokkaampi, kuin next-r. Varin + kaasarin säädöiksi 15% jäykemmät kytkin+vp jouset + 10 numeroa isompi suutin

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 14:36

Kiitoksia avusta, mitä käy sit jos ei vaihda vastapaine jousta ja kytkinjousia?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 15:34

Ei lähde piikille eikä vedä muutenkaan.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 15:41

Kannattaa vaihtaa, jotta saat kaiken irti putkesta. Tosin vastapainejousen ja rullien tulee olla ns. "balanssissa", joten rullat eivät saa olla liian kevyet uuden vastapainejousen kanssa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 16:35

Pitäisi löytää tehoputki Aprilia SR 50 R (kaasari) vm. 08 Piaggio koneelliseen skootteriin. Vaatimuksena olisi hiljainen "vääntöputki".

Ehdotuksia?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 16:48

Leovince ja Kundo(en tiedä saako piaggioon) on ainakin alavääntösiä ja aika hiljasia ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 17:47

Ärräksä kirjoitti:Pitäisi löytää tehoputki Aprilia SR 50 R (kaasari) vm. 08 Piaggio koneelliseen skootteriin. Vaatimuksena olisi hiljainen "vääntöputki".

Ehdotuksia?

Sillä nyt ei ole mitään väliä skootterissa onko ylä vai ala vääntönen, kun vari tulee säätää silleen että kokoajan tehoalueella. Eli suosittelen jotain s6 pro replicaa.

Niin ja leovinceä en ite ainakaan suosittele, ttssä oli hirveät äänet ja mitään ei tapahtunu :D
Viimeksi muokannut temeee. päivämäärä 28.2.2012 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 17:49

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/varia ... p-994.html

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -6326.html

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/paasu ... -1354.html

Mites kävis tollanen setti Yamaha Joggeriin? :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.2.2012 17:50

Pro replica tosiaan tosi hyvä ränni ja aika hiljanenkin(ainakin mulla piaggiossa oli), mutta jos nyt välttämättä alavääntösen haluu niin leovincet on kanssa ihan jees.