Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.11.2012 18:25
Vastaus olikin tarkoitettu maapertajalle edellisellä sivulla.
24.11.2012 21:05
Nyt loppuu ymmärrys. Mul on toi 6000km ajettu jog r. Ajoin sillä yks pvä vähä tukevampi kaveri kyydissä jolloin ongelma ilmeni. Kun lakkas yhtäkkiä keulimasta ja kiihtyykin huonommin, myös käynti ja kierrosherkkyys on aika-ajoin tosi huono. Kun yrittää keulia, lakkaa vetämästä tai niinkun pätkii/röpöttää tai jotain
Noh ensin putsasin kaasarin ja ilmanputsarin + vaihdoin tulpan, ei vaikutusta. Sitten vaihdoin uuden hihnan, rullat ja kytkimen, ei edelleenkää vaikutusta.. Mikä neuvoksi?
Tätä ennen toimi ku unelma ja keuli ku vettä vaan.
24.11.2012 21:17
Vastapainejousi voi olla löystynyt. Kannattaa vaihtaa.
26.11.2012 15:51
Joo täytyy vaihtaa. Kannattaisko laittaa vakio vai iha hitusen jäykempi? Ku mul on toi tecnigasin vakioputken korvaava "tehari" josta kuri pois.
Päivitystä vielä että jotenki tuntuu että veis bensaaki vitusti enemmä... Ku se muutenki valuttaa sielt kohokammion pohjas olevasta letkusta, josta oon tonne kaasaritopikkiin kirjoittanu.
26.11.2012 17:35
Vaikka 15% jäykempi. Ei Narakua eikä TopRacigia.
26.11.2012 20:20
Peugeot speedfight lähtee kylmänä liikkeelletosihyvin ryyppypäällä sitkun ajaa lämpimäks alkaa röpöttää alhaalta todella paljon, ilman ryyppyä sama homma tosin booa ylhäältä neula on niin alhaalla kun saa ja ilmaruuvin kääntelystä,suuttimista,neulan asennosta mittään hyötyä, kannattaisikohan sijoittaa seuraavaksi paksumpaan neulaan, kaasutin dellorto phva17,5,polini sport 70cc
26.11.2012 21:12
wwilper kirjoitti:Joo täytyy vaihtaa. Kannattaisko laittaa vakio vai iha hitusen jäykempi? Ku mul on toi tecnigasin vakioputken korvaava "tehari" josta kuri pois.
Päivitystä vielä että jotenki tuntuu että veis bensaaki vitusti enemmä... Ku se muutenki valuttaa sielt kohokammion pohjas olevasta letkusta, josta oon tonne kaasaritopikkiin kirjoittanu.
Laitoin polinin 7% jäykemmän vastapainejousen, kiihtyvyys parani jonkin verran. Mutta edelleen jatkuu tämä "röpötys/pätkiminen" kun yrittää keulia ja saa keulan ylös...
Nyt katsomaan läppien kunto, vika todennäköisesti niissä, ei oo muuta mahdollisuutta oikeen enää.. Sinne sit ajattelin hiilikuitusia tilalle.
Malossi -hiilikuituläppäsarja vakioon läppärunkoon. Sisältää kolme kahden läpän sarjaa (2kpl 0.30mm, 2kpl 0.35mm ja 2kpl 0.40mm). <-- mikäköhän paksuus noista sit sinne laittas? xd
EDIT: Katsoin läpät ja ihan ookoolta näytti, ei raota tai mitään... :o noh vaihdan ne kuitenkin. Mutta voiko tämä mitenkään mistään muusta enää johtua? Kun kaasari ja putsari putsattu, tulppa, rullat, hihna, kytkin ja vastapainejousi vaihdettu...
27.11.2012 19:31
Siis röpöttää ja pätkii vaan sillon ku saat keulan ilmaan kö?
27.11.2012 20:19
Bensanpinta ketuillaan? Tukehtuu/saa liikaa bensaa kun keulii
27.11.2012 21:34
^^Tätä hain takaa itsekkin
28.11.2012 2:00
silleen juuri tekee, kun saa keulan ylös nii alkaa pätkii/röpöttää, veto häviää...
28.11.2012 15:16
No sit se on just se minkä ramba sano,itte en tiiä mite sitä säädetään
28.11.2012 17:45
Kaasaritopicissa voi kysyä lisää, mutta käytännössä säätäminen onnistuu (jos onnistuu) taivuttamalla kohossa olevaa liparetta, jossa neulaventtiilin neula on kiinni. Jos liparetta taivuttaa ylöspäin, bensanpinta laskee, koska venttiili sulkeutuu aikaisemmin. Bensanpinnan laskeminen on suosittu modaus keulimista harrastavien keskuudessa.
29.11.2012 14:00
Se "lipare" johon neulaventtiili tulee kiinni, on muovia, kuten kohokin, kiinteästi kiinni kohossa, joten ei oo ees tarkotettu säädettäväksi, ja ei oo myöskään voinu liikkua mitenkään. Ku ennenkin toimi vaikka miten keuli. Noh tuli jo tilattuu malossin hiilikuituläpät
2.12.2012 12:17
Skoba lähtee käyntiin mutta käynnissä ollessa se pätkii ja lopulta sammuu. missä voisi olla vika? vaihtanu oon jo tulpahatu ja sytytystulpa, se ei auttanut mitään