Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.8.2012 22:42
Kato tulppa, eihän bensassa oo vettä.
Ryyppy toimii?
13.8.2012 22:49
Muokataanpa vähän typerää kysymystä. Kysyin siis, että mitkä on parhaat kisasähköt valopuolalla?
Tarkotus oli kysyä: Mitkä on halvimmat kisasähköt valopuolalla? Mitään kiinanlaatupaskaa en ole ostamassa. Rahaa sitte käytetään niin paljon kun tarvetta on, mutta ei senttiäkään yli.
13.8.2012 22:57
Eiks ne oo jokku hpi igniton. Joistaki sellasista oon täällä kuullu puhuttavan.
13.8.2012 23:10
Scooter Centteristä bonggasin ainakin HPI:n sähköt. Valopuolia myytiin siellä erikseen.
14.8.2012 8:16
Parta779 kirjoitti:Kato tulppa, eihän bensassa oo vettä.
Ryyppy toimii?
tulppaa en jaksanu kattoo nyt ku kiire kouluu mut bensas ei näkyny vesihelmii enkä tiiä mite sinne ois ees voinu mennä vettä, ryyppy toimii, ja se on tehny tota jonku viiko jo ja just tänää ei lähteny käyntii, eikä ees lupaillu ku pitäs kouluu mennä (13 km):D
14.8.2012 9:08
Suosittelen kattoon sen tulpan.
14.8.2012 15:27
tulppa pois->tulpa reiäst bensaa = lähti käyntii kävi normaalisti joku 10 sek sit sammus.. Tulpas vika vai mis ?
Edit: Uus tulppa ja tekee samaa vieläki eli tulpa reiäst bensaa toimii n. 10 sek riippuu paljo sinne laittaa bensaa sit sammuu eikä lähe käyntii vaiks kui polkee ellei laita taas tulpa reiäst bensaa...
Viimeksi muokannut jertsu9 päivämäärä 14.8.2012 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran
14.8.2012 16:45
jkoljo kirjoitti:No menee soveltaen, mutta ei se ole niin yksinkertaista kuin aluksi luulisi.
Juu, kyllähän siinä muutama sini ja kosini sisäkkäin taisi tulla. Mutta mitäpä sitä ei motorsportin takia tekisi
14.8.2012 17:54
jertsu9 kirjoitti:tulppa pois->tulpa reiäst bensaa = lähti käyntii kävi normaalisti joku 10 sek sit sammus.. Tulpas vika vai mis ?
Edit: Uus tulppa ja tekee samaa vieläki eli tulpa reiäst bensaa toimii n. 10 sek riippuu paljo sinne laittaa bensaa sit sammuu eikä lähe käyntii vaiks kui polkee ellei laita taas tulpa reiäst bensaa...
Sitte se on varmaanki bensan saannissa se vika, putsaa kaasari.
14.8.2012 22:02
Mikä mahtais olla vikana benelli 49x. Pytty vaihdettu juuri ja ajettu rauhallisesti niin sattumalta vaan sammuu yhtäkkiä. Lähtee kuiteski heti käyntiin. Tuorevoitelu otettu samalla pois käytöstä ja öljyt laitettu tankkiin. Ja uus pytty oli motorforcen plus 50cc, pitäskö vaihtaa tulppan lämpöarvoo vai mitä ?
15.8.2012 10:11
Tarkista bensan saanti, ja tulppa.
18.8.2012 21:12
jkoljo kirjoitti:Gasket kirjoitti:Eli käyrän kulmakerroin eroaa viritetyssä ja vakiossa ilmeisesti suht reilusti. Täytyy raapaista käyrä oman kierrätysosa-kiinanihmeen cdi:stä kunhan saan sen kasaan. Mitä yhden youtubevideon löysin, niin siinä vakio cdi myöhäisti 6 astetta, kun sulla myöhäistys on noin 20 jos pysytään jotenkin kohtuuden rajoissa kierroksissa. Paljon pösössä tuo myöhäistys on? Saisi kuvan, että enemmän mitä tuon 20 astetta?
Juu, kisasähköjen syttykäyrä on huomattavasti dynaamisempi. En muista nyt ulkoa kuinka paljon Pösössä se myöhäisti kierrosalueella minkä mittasin (tyhjäkäynti -> n. 9k rpm), mutta yllättävän suuri se oli. Juurikin jotain 20 asteen luokkaa.
Vähän tuli lampulla tuota omaa kurkittua. Ennakkoa sellaiset 17-astetta tyhjäkäynnillä ja siinä se olla möllöttää oli kierrokset mitä vain
Sellaista tekniikkaa saa sillä rahalla. Sitä vastoin 11 taalan racing cdi jolle luvattiin 8-10% lisää tehoa ja nopeutta ja potenssia kuskille antaa saman "perusennakon", mutta myöhäistelee ennakot 10 tienoille yläkierroksille. Ei siinä suotta lukenut "high quality", tosin hyvä että lukee, muuten voisi luulla halvaksi kiinaosaksi
Takoa ei ollut kiinni joten yläkierrokset oli sen mitä pöydällä uskalsi ryntäyttää ettei koko mopo karkaa, kuitenkin jossain tehopiikin yläpuolella. Jonka sijaintia en tosin myöskään tiedä
Hyvältä sijoitukselta moienn tosiaan vaikuttaa ja on jopa vakiota parempi. Vielä kun saa selville missä sen ennakon olisi hyvä olla. Sigma on ruuvailtu kiinni ja kalibroitu, vielä kun variin tulisi uusi hihna.
23.8.2012 21:23
Löytyy muuten tosi monesta (kalliistakin) rajoittamattomasta viri cdi:stä vähän kaivelemalla tieto, että "static advance". Elikkäs kiinteä ennakko. Aina vaan paremmalta vaikuttaa tuollainen kiinaboksi.
Sen verta takolla katselin, että noin 6500 ottaa piikin ja 11 600 ainakin heilahti mittarissa. Ainakin tuo väli menee melko nopeasti eikä siinä oikein välikierroksia ole. On vaan hidas mittari ja hirvittää pyörittää tuota vieressä. Voi kuitenkin katsella vähän edes käyrää kunhan ehtii. Kellota jkoljo siitä pösöstä jollet käyrää tiedä? 75 otti jo huiput takapihalla, ennen säätelyä oli kuitenkin jotain 55-60
Ei se hyvä ole vieläkään, eikä kyllä sytkään ole koskettu lainkaan. Eikä nuo tosiaan huiput ole.
29.8.2012 20:38
Tuli sitten hommattua tuollaiset Italkitin kisasähköt roxiin, niin tietääkö joku miten siinä säädetään ajotus? Tai onko sillä mitään väliä mistä lähtee kääntelemään tota sytytysjuttua, kun heitin sen vaan jotenkin kiinni sitten poljin kolme kertaa niin lähti käymään n.5 sek ja sitten sammui ja ei enää lähde käymään ampuu vaan putkeen välillä. Ja tosta sytytyspuolasta/cdi:stä tulee joku johto niin onko se tappokatkaisijan vai minkä? Pitääkö puola olla rungossa kun jos laitan sen pultilla runkoon niin ei anna kipinää, mutta jos pitää sitä kädellä rungossa niin antaa kipinää!? Ja vielä sellanen että pitääkö mennä joku erillinen maadoitus puolalta johonki, kun tuossa tulee tollanen helvetin paksu kupari johto mukaan?
29.8.2012 20:55
Ois varmaan riittäny jos oisit kysyny pelkästään tässä ketjussa..
Ei tarvi laittaa kolmeen eri ketjuun samaa kysymystä