Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.8.2010 11:14

Eikös tämä ole kuriton vakio putsari?

9.8.2010 11:46

Ei minusta, vaikuttas vain pelkästään vakioputsarin tuunatulta versiolta. Tosin voi olla, että esimerkiksi kumitutin sisähalkaisija on vakiota suurempi, mene ja tiedä.

9.8.2010 11:57

Shape kirjoitti:Ei minusta, vaikuttas vain pelkästään vakioputsarin tuunatulta versiolta. Tosin voi olla, että esimerkiksi kumitutin sisähalkaisija on vakiota suurempi, mene ja tiedä.


Katoin aivan samaa, mutta ainakin se Motorforcen putsari on kuriton versio vakiosta?

11.8.2010 17:53

Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?

11.8.2010 18:04

Sudee kirjoitti:Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?

Vaparilla saa kokoonpanosta riippuen ihan vähän enemmän tehoa, ja enemmän vääntöä kuin kurittomalla, mutta vaparin aiheuttama bensankulutuksen suuruus on mielestäni haittana suurempi kuin saavutetut edut, joten vastaan että kuriton on parempi.

12.8.2010 18:44

jkoljo kirjoitti:
Sudee kirjoitti:Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?

Vaparilla saa kokoonpanosta riippuen ihan vähän enemmän tehoa, ja enemmän vääntöä kuin kurittomalla, mutta vaparin aiheuttama bensankulutuksen suuruus on mielestäni haittana suurempi kuin saavutetut edut, joten vastaan että kuriton on parempi.

Itse laittaisin vaparin, koska ei kulutus kiinnosta, mutta se ääni on jotain niin kauheaa. Kunnon kyttämagneetti :|

12.8.2010 20:52

Vetää katteiden alle letkulla, niin ei kuuluu imuääniä enää ollenkaan. Mulla on PiperCross takasivukatteiden väliin vedettynä, eikä kuulu yhtään mitään siltä suunnalta.

13.8.2010 8:04

Joo, no syökös se vaparilla sitten paljon enemmän bensaa ja mulla saattaa olla semmonen ongelma, että ei kuriton putsari mahdu o tulee pidempi iskari. :s

13.8.2010 8:04

Sudee kirjoitti:Joo, no syökös se vaparilla sitten paljon enemmän bensaa ja mulla saattaa olla semmonen ongelma, että ei kuriton putsari mahdu, kun tulee pidempi iskari. :s

13.8.2010 18:44

Syöhän se. Kuinka paljon enemmän, on yksilöllistä.

14.8.2010 18:37

Toivotaan vaan, että se vakio putsari mahtuu sitten ton iskarin kanssa. :|

14.8.2010 19:19

Miten tuon ilmanputsarin putsaus tehään? aukastaan vaan koppa ja otetaa paskat sisältä pois jos siellä on sellasta?

14.8.2010 20:34

Koppa auki, otat suodatinelementin irti, otat mahdolliset hiekat pois putsarikotelosta, peset suodatinelementin bensassa, puristat elementin kuivaksi ja kasaat takaisin. Elementin ei tarvitse olla täysin kuiva bensasta asennettaessa, se kuivaa kyllä ajossa mutta kone saattaa röpöttää muutaman minuutin ajan. Voit myös öljytä elementin suodatustehon parantamiseksi, eli kastelet elementin kuivauksen jälkeen 4t öljyyn ja puristat taas, sitten asennus.

14.8.2010 21:21

Onko väliä kasteleeko sen 4t vai 2t öljyssä? Ja miks se bensassa pitää pestä?

14.8.2010 21:37

Jotta hiekkanen öljy lähtee pois. 4T-öljy käy, mieluiten käyttäsin oikeaa ilmansuodatin öljyä sen tahmaisuuden vuoksi. Itse olen kokenut 2T-öljyn huonoksi vaihtoehdoksi, liukenee helposti kaasuttimesta tulevan bensasumun vuoksi. Spray-ilmansuodatinöljy on parasta, 500ml pullo on riittäny minulla kymmeniin ja kymmeniin kertoihin ja pullo ei meinaa loppua, varmaan vielä 50% jäljellä. Se on paljon siistimpi, nopeampi ja helppokäyttöisempi kuin perinteinen imeytettävä öljy.