Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.12.2012 0:11

Keskustelu skoottereiden pakoputkista ja niiden ominaisuuksista tänne.

Lista erilaisista pakoputkista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista täällä
Kuristuskyselyt tänne
Vanhat viestit täällä

Teharia laitettaessa lähes vakioon on hyvä muistaa muutama asia:
  • Pääsuutinta pitää suurentaa noin 5 - 10 numeroa suuremmaksi
  • Variaattorin rullien painoa pitää keventää 1 - 1,5 grammaa
  • Lisäksi variaattorin vastapainejousi on vaihdettava +15% jäykempään, samoin kytkinjouset +15% jäykemmiksi

Yleisesti ottaen Stage6 Pro Replica (>) sekä Gianelli Reverse ovat parhaat teharit vakiosylinterille, hinta-laatusuhteeltaan Tecnigas Next-R sekä LeoVince ZX ovat hyviä valintoja.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.12.2012 0:11

Ja tähän jäätiin.

R0X1 kirjoitti:Tuli vaan mieleen et onko tuossa ZX:ässä muualla kuria kun alkukäyrässä holkki? 8)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.12.2012 0:41

http://www.scooterinvasion.net/deresleo.html

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.12.2012 12:34

no voi p*ska :eek: Ei noita varmaan kovin moni oo paisarista ottanu pois :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.12.2012 13:10

Tuo sivusto on väärässä. Kyseinen metalliverkkohärpäke ei ole kuristus, vaan toimii osana moottorin pakoäänien vaimennusta. Sillä on hyvin pieni vaikutus tehon kannalta.

Joistain paisareista saattaa löytyä tuollaisten verkkojen lisäksi myös muita rakenteita, nekään eivät usein ole kuristuksia, vaan rakenteiden tarkoitus on sovittaa putken ominaisuudet tietylle moottorimallille sopivaksi (ajoitukset, kierrosalue yms). Näin valmistaja voi käyttää yhtä ja samaa paisarimallia, ja vain heittää sisään romua sen mukaan, mille moottorille kyseistä erää ollaan valmistamassa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.12.2012 19:17

Ajattelin tuoho jog r ostaa stage 6 pro replican kromisen ku se on suhtkoht halpa uutenakin... Onko minkäänmoinen putki? Tehoalue? Ruostuuko nopeasti? Paisarin muodot vähä samannäköset ku tg next-r joka muuten mielestäni ihan skeida putki, ei kai tämä oo joku next-r kopio? :roll:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.12.2012 19:42

todella hyvä vakiopytylle paljon parempiku next-r

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.12.2012 19:49

Pro Replica ei todellakaan oo mikää Nextin kopio...

Ehkä paras putki vakiopytylle. Kromisena ei varmaan nopee ruostu. Tehoalue on kapee ja ylhäällä mutta mitäs väliä sillä varivehkeessä on.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

18.12.2012 15:25

Millanen putki toi roxin vanha vakioputki on tyhjänä? Vastaako jotain näitä silent pro:ta tai vastaavia? :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

19.12.2012 18:24

No se nyt on tyhjä vakioputki. Hiukka enemmän tehoo ja vääntöö, mut ei ne mitään tehreita vastaa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.12.2012 22:24

Toisaalta Silent pron on sanottu vastaavan lähinnä kuritonta vakioputkea. Esimerkiksi adrenalin-pedstop markkinoi kyseistä putkea edullisempana vaihtoehtona vakioputken korvaajaksi. Väitän että dynossa ei mitään merkittävää eroa ole havaittavissa.

Re: Keskustelua sylintereistä

24.12.2012 13:07

Yasuni R vai S6 Pro Kumpi putki olis parempi S6 M2 kans?

Re: Keskustelua sylintereistä

24.12.2012 13:09

Racing vai Sport Pro?

Racingin kanssa S6 R1200, SPn kanssa Pro tai R1200, Yasuni ärrää ei missään tapauksessa

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

20.2.2013 1:05

Onko kenelläkään tietoa millainen putkula toi Giannelli Rekord on? Onko ihan paska vai kannattaako sijoittaa se 30e enemmän että saa sen Stage6 Pro Replican?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

22.2.2013 11:05

Ne on lähes samanlaisia putkia, mutta ite ostasin rekordin vaikka kaikki hehkuttaa tuota replicaa :D