Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Voimmeko puhua hetken kypäristä?

27.2.2023 16:57

Olen siis hankkimassa uutta liukukantta ja kokeilin sitä eilen.

Ne kaksi, joista pidin, istuivat hyvin pään ympärille, mutta poskityynyt olivat erittäin tiukat. Myyjä vakuutti minulle, että se oli normaalia, koska niiden täytyy istua tiukasti ja ne asettuivat ja löystyivät hieman. Katukypärässäni on tiukat poskipehmusteet, joten tiedän mistä kodikas puhuu, mutta 20 vuoteen minulla ei ole koskaan ollut likakypärä istumassa näin ja olen huolissani siitä, että a) se on erittäin kuuma ja b) minä Puren poskiani, kun imen tuulta, joka jauhaa jyrkkiä mäkikiipeilyjä.

Asiaa mutkistaa entisestään, että maastopyöräilykypärissäni ei ole juurikaan poskipehmusteita, enkä aja poljinpyörällä paljon pehmeämmin kuin maastopyörällä. Olen käyttänyt DH-kypärää Enduro-ajoilla muutaman kerran, kun ulkona on ollut erittäin kuuma ja halusin lisätuuletusta ja ainoa valitukseni on, että se on liian äänekäs verrattuna MX-kypärään.

Onko kypärän muotoilu muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana ja tiukat poskityynyt ovat nyt normaaleja? Myykö myyjä motocross-ajatuksenjuoksua, joka ei käänny Enduroon hyvin?