Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Budjetti MX-pyörä kysymys

21.2.2023 12:40

Hei kaikki,
Halusin mahdollisesti upottaa jalkani MX-maailmaan, ja minulla oli muutamia yleisiä kysymyksiä. Jollakin taustalla olen 30-vuotias, 6" ratsastaja, joka istuu noin 190-195 kiloa. Olen asiantuntijaluokan maantiekilpailija, haluan päästä MX:ään crosstreeniin ja vain pitää ajorefleksit terävinä ratapäivien/kilpailukierrosten välillä. Haluan budjetoida noin 3-4 000 dollaria pyörään enkä pelkää tehdä vähän mekaanista työtä saadakseni jotain käyntiin, mutta haluaisin jotain kohtuullisen luotettavaa, johon minun ei tarvitse laittaa tonnia jakoavaimen aikaa sen jälkeen, kun ne on saatu takaisin hyvään kuntoon. Olen ajanut muutaman kerran lialla kaveripyörillä ja nauttinut siitä, mutta en ole koskaan antanut täydellistä MX-rataa reilusti.

Tiedän, että urheilupyörämaailmassa jokaisella valmistajalla on omat huoltoongelmansa ja päänsärynsä, mutta MX-juttujen suhteen olen vähän tietämätön. Pohjimmiltaan vain etsimässä pyöräehdotuksia ja mitä vuosia/malleja ehdottomasti välttää. Kannattaako valita 450 vai onko parempi pysyä 250 4t/125 2t alueella? Kiitos!

Re: Budjetti MX-pyörä kysymys

17.5.2023 7:17

Uskon, että sijoittaminen hyvään pyörään (vaikka se on melko kallis) maksaa paljon pitkällä aikavälillä!
Geometry Dash Scratch

Re: Budjetti MX-pyörä kysymys

5.12.2023 7:03

Sincerely, I wish that a greater number of individuals would avail themselves of the outstanding and critical forum that you provide. run 3

Re: Budjetti MX-pyörä kysymys

5.2.2024 12:54

Suosittelen yz250 kaksitahtia. Ylivoimaisesti halvin huoltaa, ei venttiileitä, nokkeja tms, jotka tulevat 4-tahtiin. Yksi huono puoli neljässä vedossa on, että ne vanhentuvat nopeasti vuosien mittaan. Kaksitahtisen yläpää on paljon halvempi ja erityisesti yz250:ssä ei ole periaatteessa ollut muutoksia vuodesta 2006 vuoteen 2021, mikä tarkoittaa, että voit saada vanhemman pyörän, joka toimii edelleen. Jopa vuoden 2022 päivitykset ovat jäykempi jousitus ja päivitetty kori. Moottori pysyy samana. Toinen plus on, että tätä pyörää ei ole juurikaan vaihdettu vuosien varrella, joten osia on helppo saada. Tehokaistan alue on varmasti pienempi kuin 4-tahti, mutta sitä voidaan säätää tekemiesi modien mukaan. Luulen, että 125 2-tahtisesta tehosta puuttuu

Re: Budjetti MX-pyörä kysymys

5.2.2024 14:44

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että YZ250-moottori on osoittautunut kestäväksi ja luotettavaksi valinnaksi monille ajajille. Jokaisella voi tietysti olla omat mieltymyksensä