Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.12.2013 21:39
Tuli purettua kone kun kone meni jumiin kampuran laakereitten johdosta ja vaihteet eivät toimineet kunnolla,purettaessa vaihdelaatikon puolelta löytyi messinkisiä paloja vaihderattaitten välistä ja nyt kysymys kuuluukin mikä tämä messinkinen osa on laatikossa? Vaikutti joltain prikalta mutta oli niin silppua että vaikea sanoa.. Osaako kukaan neuvoa?
24.12.2013 13:48
janiM91 kirjoitti:Tuli purettua kone kun kone meni jumiin kampuran laakereitten johdosta ja vaihteet eivät toimineet kunnolla,purettaessa vaihdelaatikon puolelta löytyi messinkisiä paloja vaihderattaitten välistä ja nyt kysymys kuuluukin mikä tämä messinkinen osa on laatikossa? Vaikutti joltain prikalta mutta oli niin silppua että vaikea sanoa.. Osaako kukaan neuvoa?
ei tuu kyllä mieleen muita messinkiosia cr:n koneessa kuin vesipumpun akseli ja semmonen pieni prikka(joka voi olla myös kuparia) joka tulee akselin pään ja lohkon väliin "liukulaakeriksi". Siirtäjähaarukat vois kans näyttää messinkisiltä jos en ihan väärin muista..voisin kysäistä yhdeltä tutulta jolla oli hiljattain 91 cr250 kone auki, osaisko se kertoa paremmin josko nois vanhemmis olis muitakin messinkisiä osia,tai siltä näyttäviä..hondaoriginalparts.com ista löytyy räjäytyskuvat ja osalistat joista vois kans olla apua..
24.12.2013 15:01
Okei.joo ei ole vielä selvyyttä siihen löytyny :/ voisikohan liittyä jotenkin siirtäjiin kun vaihteet jumi lopussa aina välillä...en ymmärrä:D
28.12.2013 14:42
janiM91 kirjoitti:Okei.joo ei ole vielä selvyyttä siihen löytyny :/ voisikohan liittyä jotenkin siirtäjiin kun vaihteet jumi lopussa aina välillä...en ymmärrä:D
melkein kans niitä veikkaisin,jos rattaat on ehjät..rattaiden välis on prikkoja,mut vaikee kuvitella että ne pääsis tuhoutumaan..
29.12.2013 15:40
joo.Pitänee ruveta räjäytyskuvien avulla kahtoo mitä sieltä vois puuttua kuhan pääsee tallille
Petilaakereitten vaihtoon vinkkejä että saatteko ihan ilman mitään prässejä paikalleen esim.pakastamalla tai jtn sinnepäin? jospa tuon kasaan vielä sais.. :/
29.12.2013 16:54
Laakerit pakastimeen pariksi tunniksi. Lohko noin 100 asteeseen kuumailmapuhaltimella ja uudet laakerit voi tipauttaa paikalleen. Ei tarvitse hakata tai prässätä mitään.
11.1.2014 13:08
nyt ku on päästy pyörän kimppuun niin seuraava probleema on että kampiakseli ei tule pois lohkosta..tosi jumissa laakerissa..Uskaltaako antaa lämpöö tuolle jotta irtoisi? Kampura menee vaihtoon ku ei taida olla tasapainossa tuo kampura,pitää käyttää mitatttavana
11.1.2014 18:34
Lämpöä sopivasti, mutta jos ei irtoa pienellä naputtelulla niin sitten joku ulosvedinviritys. Kauhean kovaa ei kannata lohkoja vasten hakata.
15.1.2014 11:54
Taitanee jäädä mysteeriksi tuo "messinkisilppu"tuolla laatikossa,koska vaihteet skulaa normaalisti puhdistuksen jälkeen..?!No eiku kasaan ja katotaan mitä se sanoo ku lyö tulille.