Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta keskutelua #2

15.8.2013 20:17

FMF kirjoitti:Osta 24mx:n vastaava. Hintakin lähes sama ja toimii ku junan vessa


No enpä nyt lähtis liiottelemaan, mulla kesti vaan 40h ja sitten näyttö vaan himmeni pikkuhiljaa kunnes ei näkynyt enää mitään, että se niistä junan vessoista... :roll:

Re: Muuta keskutelua #2

15.8.2013 20:24

Jo: Ymmärrän täysin ja olen samaa mieltä. Lähinnä siksi kiinnostaa kun tuossa kawassa (vaihdokki) on tehari ja en välitä niistä sitten yhtään . Niin halusin tietää kummonen putki se on noin niinkun vakioon verraten. Jos olis mahdollista niin en kyllä itse tuommoseen teharia ostais vaan vaihtaisin tuonkin vakio putkeen. Jos ymmärrätte, kaikki ei ilmeisesti .

Tuntimittarista sen verran, että ei nyt ole enää ensimmäisenä hankintalistalla. Sylinteri meni kärkeen prkl. Piti käyttää pyörästä ennen ostoa putki pois, mutta sato vettä kaatamalla, jne. niin jäi sitten se kattomatta. Paska mäihä. Ei auta kuin etsiskellä uutta sylkkää.

Re: Muuta keskutelua #2

18.8.2013 17:42

Uskaltaiskohan tota Tebuoilin Superbikeä käyttää nelarissa (15-50w) on ainakin taloudellista käyttää...?

Re: Muuta keskutelua #2

18.8.2013 20:03

https://www.toknet.fi/shell-helix-hx5-1 ... inghistory

Tuota kainalot täyteen pelaa 4t ja 2t. OIkeastaan ihan sama kunhan öljy on mineraaliöljyä niin kytkinki pelaa. Mitä kalliimpaa ja laadukkaampaa se öljy on (täysyntettinen) sitä paskemmin se pelaa.

+ lisäksi noita kehtaa vaihdellakki sitten tiheämpään.

Re: Muuta keskutelua #2

18.8.2013 20:28

everton kirjoitti:Uskaltaiskohan tota Tebuoilin Superbikeä käyttää nelarissa (15-50w) on ainakin taloudellista käyttää...?

Ainakin mulla on Hussen koneet tuolla kestäneet nipussa ja kytkinkin on joka pelissä toiminut hyvin.

Re: Muuta keskutelua #2

23.8.2013 11:43

onko kellään kokemuksia boyesen power wing osasta 2t pyörässä? MXA antanut ainakin hyvät arvostelut ja himottaisi kokeilla omassakin mopossa :)

Re: Muuta keskutelua #2

24.8.2013 23:27

Hmm... tuli ostettua ensimmäiseksi offroadpyöräksi -90 vuosimallin honda cr 250. Enduropainotteisesti (toki myös hiekalla välillä) olisi tarkoitus ruveta ajelemaan, tulikohan ostettua vähän liian räyhäkäs pyörä siihen käyttöön :lol: No en tiedä, tänään ja eilen pääsin ekat ajot ajamaan ja kyllä tuota ihan ok saa kontrolloitua metsässä. Ykkösvaihde tuntuu vähän liian pitkältä. Välillä meinasi pahassa paikassa lähteä säntäilemään miten sattuu, mutta ihan tyytyväinen olen.

Tälläistä harrasteajelua ja tuntumaa metsän oikkuihin kun on tarkoitus hakea vasta, opiskelijabudjetilla :)

Re: Muuta keskutelua #2

25.8.2013 7:20

minä laitoin Husqvarna TE 510 vm-88 ,, ei oo eka enska .. mut pitkästä aikaa kurapyörä alla .. :lol:

Re: Muuta keskutelua #2

4.9.2013 13:40

Jaahas. tän kauden tonkimiset on tongittu.. Meni vähä aikaa sitte solisluu poikki, lihaksen sisään uppos luu ja lapaluusta repes lihas.. Lyhentymää korjattiin titani ankkurilla ja levyillä. Kauanko porukalla on menny tollasesista toipumiseen? Jääradalle jos ee pääsis :lol:

Re: Muuta keskutelua #2

4.9.2013 16:19

Lorenzo ajoi jo seuraavana päivänä!evertsillä meni viikko,hermusella kolme viikkoa ja itselläni reilut puoltoista kuukautta ennenkuin uskalsi mennä ajamaan..eli mitä nopeempi oot sen nopeemmin paranee.. :)

Re: Muuta keskutelua #2

4.9.2013 21:04

Solisluuhan ei ole pitkä tauko ehkä 2-5 viikkoa riippuen hoitotavasta, mutta toi lihasvamma voi olla kuukausien homma. Oma pohje repes futiksessa ja kesti melkein 4kk, et pysty ottaa juoksuaskelia tai ponnistamaan. Speedwayn GP:ssä Tai Woffindenilla katkes solisluu ja oli jo 2 viikon päästä takaisin radalla. Kuulema vähä hirvittänyt ja ollut epämiellyttävä kun titaanilevyllä tuettu solisluu oli muljuanu hieman ajaessa. Tuntunut kun luiden päät oli nirhannu toisiinsa. :D

Lihasvamman korjaantumisen nopeutumiseen auttaa aineenvaihdunnan ja verenkierron ylläpitäminen. Esim. kävelylenkki päivittäin, ei jäädä sohvalle odottelee että käsi paranee. Fysioterapeutille kuntoutusohjeistukseen vain! Itse ei kannata lähtee säätämään, voi aiheuttaa pysyvää vahinkoa/heikentää paranemista jos liian aikaisin alkaa jumppailemaan.

Ainakin omalla lisenssivakuutuksella pääsin fysioterapeutille jumpattavaksi kun olkapääni onnistuin pistämään säpäleiksi useampi vuosi sitten. Pari kuukautta ja oli taas ajokunnossa. Joka päivä ylös ja kävelylenkille, kattoo mitä syö (paraneminen tarvitsee vähän enemmän energiaa ja proteiiniä) jne.

Re: Muuta keskutelua #2

4.9.2013 21:40

Solisluu kestää titaanilevyllä tuettuna heti kun kivulta pystyy ajamaan. Liikuttele riittävästi kättä heti kun pystyt. Verenkierto tehostuu ja paraneminen nopeutuu. Lapaluun lihasvamma voi tosiaan kestää pitempään parantua kuin solisluu.

Itselläni meni aikoinaan solisluu poikki keskeltä. Solisluuta ei leikattu, päät luutui päällekkäin. Pidin vain pari päivää kantosidettä ja sen jälkeen käsi liikkeeseen. Kuuden päivän päästä pystyi ajamaan varovasti katupyörällä. Takaisin puomin takana oltiin 2 viikkoa ja 5 päivää katkeamisesta ja olkapää kesti teipattuna ajamisen.

Re: Muuta keskutelua #2

4.9.2013 22:28

Jos kiinnostusta riittää ni kannattaa tutustua kinesioteippaukseen myös. Sillä voidaan manipuloida neste ja verenkiertoa kehossa, helpottamaan kipuja jne. Suomessa taitaa ainoastaan olla urheilijoiden käytössä tämä tekniikka. Vielä en ole sairaalassa nähnyt käytettävän juurikaan ollenkaan. Lyhyesti, siis ne pastellinsävyiset teipit mitä urheilijoilla on näkynyt viime vuosina.

Re: Muuta keskutelua #2

8.9.2013 13:25

kyllä sairaalatkin niitä käyttävät nykyän, itsellä meni reisiluu poikki niin laittoivat mulle sitä teippiä että neste lähtee kiertämään..

Re: Muuta keskutelua #2

8.9.2013 22:03

Oho! Edistys hiipii vihdoin pohjolaankin. :D KYS:ssä en ole viel spotannu yhdelläkään potilaalla teippauksia.