Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta keskutelua #2

14.4.2014 21:10

Puutarhan hoito kuluttaa yhtä paljon kaloreita kun crossi. Seems legit.

Re: Muuta keskutelua #2

14.4.2014 21:31

Aivan hatusta vedettyjä lukemia. :lol:

Re: Muuta keskutelua #2

14.4.2014 21:49

Jaze kirjoitti:Onko joku mitannut kalorikulutusta treenatessa crossissa? Entä mitä ollut erän jälkeen?
Näyttää noissa kalorilaskureissa mitä netissä löytyy aika uskomattoman alhaisia lukemia. En tiedä mistä nuo on vedetty, mutta tuonhan kuluttaa jo tasaisella ajossakin.

esim: http://www.fatsecret.fi/kuntoilu/motocross


Mulla menee suunnon sykemittarin mukaan n.800 kaloria tunnissa crossia ajaessa. Tuon taulukon lukemilla ei ole kyllä mitään totuuspohjaa...

Re: Muuta keskutelua #2

14.4.2014 22:41

Itse kokeilin kans ensimmäistä kertaa crossissa sykemittaria ja vähä vajaa 900 kaloria näytti tunnin ajolla.....sulkapallossa ollut 550-750 kaloria tunnissa.....syke pisti miettimään että ottaako jo häikkää pyörästä kun syke pyöri 170-196 alueella melkein suurimman ajan :roll: oma maksimi sykekkin tuli crossissa vaikka sulkapallokin nostaa melko korkealle.

Re: Muuta keskutelua #2

14.4.2014 22:52

Vaikuttaa kyllä vähäisiltä nuo arvot, Toni Eriksson kulutti Päitsin ekana päivänä 15 ½h ajolla reilun 10 000 kaloria. Tietysti crossissa harrastaja ei ehkä kuluta ihan samaa tahtia, mutta kuitenkin.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0016_n.jpg

Re: Muuta keskutelua #2

15.4.2014 7:17

Viime lauantaina viimeksi kun kaanaassa olin ajamassa, mittarin mukaan kulutin 1270 kaloria. Ajoa tuli n.1.5h ja mittarin sammutin aina kun radalta tulin pois.

Re: Muuta keskutelua #2

22.4.2014 22:05

Mites on korvaako akk-motorsportin mobiilikortti kerhon jäsentodistuksen enskakisoihin mennessä? Sehän todistaa, että olen maksanut jäsenmaksun? Ei satu olemaan kerhotodistusta niin tällä pääsisi ainakin helpolla jos käy.

Re: Muuta keskutelua #2

22.4.2014 23:01

Täytyyhän se kyl myöntää et kevään eka kerta pyörän pääl tuntu taas ihan hiton hyvälle. Täl kertaa kyl itselleen varsin vierais fiiliksissä crosscountry henkisesti, mut positiivisesti yllätti miten hyvin crossiin tehdyt iskarit hoiti kaatuneita puita, metsäkoneen uria jne. Kämmenet rakoilla, saappaat suovettä täynnä, kädet pumpissa.. hymy naamal. :D

Re: Muuta keskutelua #2

23.4.2014 21:31

Hemmetti tätä menoa, Heimonen, Davalos, Brayton, Nagl, Waters, Coldenhoff & Kras enemmän tai vähemmän romuna :( , todella huonoa säkää ollut, menisipä loppukausi onnellisesti.

Re: Muuta keskutelua #2

26.4.2014 19:33

Juupeli6 kirjoitti:Mites on korvaako akk-motorsportin mobiilikortti kerhon jäsentodistuksen enskakisoihin mennessä? Sehän todistaa, että olen maksanut jäsenmaksun? Ei satu olemaan kerhotodistusta niin tällä pääsisi ainakin helpolla jos käy.


Endurokisat on Suomen Moottoriliiton alaisia kilpailuja, eli AKK:n alaisen seuran jäsentodistuksella et tee niissä kapinoissa mitään.

Re: Muuta keskutelua #2

16.5.2014 18:10

Mielenkiintoinen havainto, että SML sallii lauantaina kansallisia kilpailuja ympäri Suomea vaikka Speedwayn MM-osakilpailu on Tampereella. Muutema vuosi sitten kansalliselta maaratakilpailulta evättiin kilpailulupa kun ISDE oli samana viikonloppuna Suomessa. Ei ollut sovinnaista järjestää kilpailua samaan aikaan ja ISDE oli niin iso juttu, että sen vuoksi piti rauhoittaa koko kilpailukalenteri.

Pisti vaan silmään, ei haittaa kylläkään. Ratina on nimittäin jo ennakkoon lähes loppuunmyyty! Huikeat kalinat tulossa huomenna ja sää suosii. Rata on suunniteltu varsin hyvin ja kallistetut kaarteet sallii useita ajolinjoja. Tutkanneet 122kmh huiput juoksuradan kaarteeseen. Ei parane epäröidä enää.. :D

Re: Muuta keskutelua #2

17.5.2014 19:45

http://www.speedwaygp.com/live_stream

Tuolla näkyy Tampereen kisa. Selostus on valitettasti hukkunut jonnekkin.

Mukavasti näyttää olevan yleisöä, mutta ei toi nyt näytä "lähes loppuunmyydyltä". Rata on turhan kapea ja yksilinjainen. Keli sentään suosii.

Re: Muuta keskutelua #2

18.5.2014 1:14

Täytyy sanoa että tyrivätpä pahasti homman. Lippuja oli vissiin mennyt yli 12 000, joka ihan hyvin.

Itseäni hämmenti toi pääsuoran katsomo, joka lippupalvelun mukaan oli about kokonaan myyty. Mutta suurin osa oli vissiin ns. ilmasen viinan lippuja ja porukka katso kisaa sitten VIP-anniskelualueelta jättäen katsomon tyhjäksi. :paha:

Rata.. noh, brittiläistyylinen "gate and go". Radan kapeus ei sinänsä ollut mikään paha juttu. Lähinnä muoto ja materiaali. Hienojakonen materiaali ei luonut kisan edetessä ulommaksi pitävää linjaa ja Kylmäkorpikin pääsi vain kerran lataamaan ulkolinjan kautta erävoittoon. Useita linjoja oli, mutta mikään niistä ei juurikaan antanut mitään etua mihinkään suuntaan. Pahat urat ulostuloissa aiheutti muutemia läheltäpiti tilanteita, mutta ammattikaverit piti homman siistinä. Verrattuna kauden kahden aikaisemman osakilpailun tilannerikkaisiin taisteluihin toi oli iha torso. Kuskit joutu ajamaan enemmän rataa vastaan kuin toisiaan.

Re: Muuta keskutelua #2

18.5.2014 15:10

Selostuksessakin puhuivat 12k ennakkolipusta. Kisan jälkeen tiedotteessa kokonaismäärä olikin vain 10 614. TV-kuvan perusteella kaikki kuitenkin näytti ihan hyvältä. Järjestäjä varmaan odotti yleisöä idästä, mutta Sayfutdinovin vetäytyminen koko kaudelta verotti sitä porukkaa.

Ettei katsojille jäänyt mitään epäselvää, rata haukuttiin selostuksessa aina erän jälkeen. Ensi vuodeksi pitäisi ainakin 100m saada pois mitasta.

Alla olevasta osoitteesta pitäisi löytyä Tampereen kisa kokonaan jossain vaiheessa.

http://new.livestream.com/SpeedwayGP/MI ... dwayGP2014

Re: Muuta keskutelua #2

18.5.2014 20:24

Siinä on Kososelle ja Pätkälle pohtimista miten kentän viemäröinti hoidetaan. Radan kapeuden määritti se, että vesien poistuminen oli täysin hoidossa juoksuradan sisälaidalla olevan kenttäviemäröinnin kautta. Jotta rataa voidaan levittää sisään päin on tuo ongelma ratkaistava jonkinlaisella putkituksella. Aavistuksen karkeempaa materiaalia voisi ratamateriaalissakin olla, jotta antaisi vähän enemmän pitoa ja vallia muodostuisi ulkolinjoille.