Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Honda CR

26.1.2014 23:34

sklitva kirjoitti:onko änkkärin villat ja reikäputki ok?nekin kannattais tarkistaa.
onko sulla käsitystä onko neula vakio vai rikkaampi?
hiukan erikoiselta tuntuu jos käy vakiosuuttimilla rikkaalla talvikelillä ja öljyämättömällä putsarilla..
Juuh eli änkän reikäputki on halki uusi änkkä tulossa viikonloppuna. Aloin tuossa miettiä että voisiko vika olla staattorissa tai puolassa kun kylmällä koneella kestää yhden kiihdytyksen normaalisti ja sitten alkaa pätkiminen, välillä taas voi kiihdyttää normaalisti kerran mutta sitten taas "rajoittaa" kierrokset eikä piikki pääse edes puoleenväliin. :paha:

Re: Honda CR

27.1.2014 13:54

sittiäinen kirjoitti:
sklitva kirjoitti:onko änkkärin villat ja reikäputki ok?nekin kannattais tarkistaa.
onko sulla käsitystä onko neula vakio vai rikkaampi?
hiukan erikoiselta tuntuu jos käy vakiosuuttimilla rikkaalla talvikelillä ja öljyämättömällä putsarilla..
Juuh eli änkän reikäputki on halki uusi änkkä tulossa viikonloppuna. Aloin tuossa miettiä että voisiko vika olla staattorissa tai puolassa kun kylmällä koneella kestää yhden kiihdytyksen normaalisti ja sitten alkaa pätkiminen, välillä taas voi kiihdyttää normaalisti kerran mutta sitten taas "rajoittaa" kierrokset eikä piikki pääse edes puoleenväliin. :paha:


koitas sulkea pois kaikki mahdolliset viat yks kerrallaan:

-läpät kuntoon
-kaasarin bensanpinnan säätö vakioksi jos et jo ole sitä tsekannut
-ämyri villoineen kuntoon
-oikealla lämpöarvolla oleva resistoritulppa ja tulpan kärkiväli rakotulkin kanssa vakioasetukseen (NGK BR10eg taitaa olla kassarissa???) Voit myös kokeilla vähän kuumempaakin tulppaa (BR9eg tai jopa Br8EG) jos sillä jaksais polttaa paremmin öljyä ja bensaa
-pesty ja öljytty ilmanputsari paikalleen
-Vakiosuuttimet,neulan prikka vakiosetuppiin,ilmaruuvi vakiosetuppiin.
-Tarkista onko staattorin levy vakioasetuksessa ts. onko sytkäennakko vakioasetuksessa.
-Tarkista kaikkien sähköjohtojen kunto ja niiden liitokset ja maadoitusjohtojen liitokset runkoon
-Onhan pakoputki ehkä> ei isoja lommoja?Tämä vaikuttaa kans käyntiin joskus paljonkin.
-Miltä tulppa näyttää ajon jälkeen?laita vaikka kuva jos viittit..


-ajoon lähtiessä koneen lämmitys kuumaksi ennen revittelyjä
-puolet molemmista syyläreistä tukkoon jesarilla näillä pakkasilla (koneen kylmänä käyminenkin voi johtaa tulpan äkilliseen pimenemiseen ja omituiseen käyntiin
-98e Bensaan 2.5-3% laadukasta 2t öljyä
-myös kampiakselin stefojen vuotaminen voi aiheuttaa omituisia käyntiongelmia> jos vaihdelaatikon puoleinen stefa vuotaa,voi koneeseen päätyä ylimääräisen ilman lisäksi vaihteistoöljyä joka sotkee helposti tulpan.Magneeton puolelta kone imee ilmaa ja menee laihalle (kierrokset jää leijumaan ajossa kun vetää kytkimen pohjaan).Imukaulan ilmavuoto oirii samaan tyylin.

-moottorin ulkopuoliset imuilmavuodot pystyy tsekata laimealla saippuavedellä.Suihkuttele sitä imukaulan ympärille,lohkojen saumakohdan tiivisteeseen,kannentiivisteeseen,pytyn alatiivisteeseen kun kone käy puolella kaasulla,saippuavesi alkaa kuplimaan vuotokohdassa..

Kampuran stefojen kunnon voi tsekata painetesterillä joiden rakentamiseksi löytyy googlella ohjeet,materiaalit maksaa n. 40e. voin laittaa vloppuna omasta testeristä kuvan ja osalistan jos tarvit.Motonetistä löytyy suurin osa tarvittavista osista..

http://www.thumpertalk.com/topic/432226 ... -2-stroke/
http://www.duncanracing.com/TechCenter/ ... sstest.pdf


Jos mikään yllämainittu ei paranna käyntiä,niin hommaa uus puola ja staattori.
Myös ecu:ssakin voi olla vikaa.Joltain purkamolta voi löytyä edullisesti jos et uusia malta hommata.(purkuosia myy esim Motomaster,kisakone,purkuosat.net....)

Kummalta kuulostaa jos aluksi kylmänä pelittää ja sitten alkaa yhtäkkiä rötäämään kun lämmöt alkaa olla normaalit.
Normaalisti jos on säädöt rikkaalla niin rötää heti kun luisti aukee sen verran että ollaan pääsuuttimen toiminta-alueella.Jos on vaan vähä rikkaalla niin rötäys alkaa vasta pikkuusen ennen täyttä moottorin kierroslukua.Laihalla käyvänä kierrokset jää tyhjäkäynnillä leijumaan,ja kiertää ajossa ihan hulluna mutta tehoa ei tunnu olevan.


edit.

purkuosia:

http://www.kisakone.com/magneetto-cr852003-p-6850.html
http://www.kisakone.com/liipaisukaami-c ... -6852.html

uusia sähköosia:

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?c=101
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... g.php?c=37
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... g.php?c=39

edit2

lontooksi keskustelua CR80 käyntiongelmista

joku mainitsi että vakioasetuksilla käy rikkaalla joka kierrosalueella. tämmösiä säätöjä joku kehui (varmaanki kesäkelille) pääsuutin122 tyhjäkäyntisuutin 45,vakioneula prikka ylimmässä lovessa.Myös kampuran vaihdelaatikon stefa tehnyt kiusaa...

http://www.thumpertalk.com/topic/474647-cr80-problems/

Re: Honda CR

28.1.2014 14:13

Nyt on 8tulppa paikoillaan ja ei kastele enää. Mutta onko nuo piikkiset hondat tosiaan nuin alaväännöttömiä että ei oikein enää stunttailu tahtonu onnistua kun on keulakin hankala saada ylös. Vai onko vielä säädöissä häikkää kun jos tyhjäkäynnillä ryömii ja lyö hanan auki niin tuntuu että tukehtuu ja kestää hetken ennen kuin ottaa kierroksia. Muuten kyllä muilla kierrosalueilla pelaa kuin unelma mutta liikkeelle lähtö on tosi vaivanloista.

Re: Honda CR

28.1.2014 15:59

booaako jun väännät kaasua nopesti tyhjäkäynniltä/matalilta kierroksilta?jos booaa niin suurempaa tyhjäkäyntisuutinta ja ehkä neulaa pykälä ylöspäin.jos meinaa rökeltää,niin laihempaa tk suutinta ja ehkä neulaakin alaspäin.nämä neuvot sillä edellytyksellä että kone on tikissä:kampuran stefat ei vuoda,ehjät läpät,mäntä kunnossa,pakoaukonsäädin pelittää jne.

Jos mikään ylläolevista ei auta,niin vforce3 läpillä ja sopivalla vääntöputkella voi saada alarekisteriin herkkyyttä,samoin piikki tai pari lisää takarattaaseen voi kans tepsiä..tuskin oikeasti vääntöä piikkiin saa millään..

Re: Honda CR

29.1.2014 10:12

Tuotaniin, mitäs mäntää tässä iskis koneeseen kiinni? Ihan orkkis tavaraa hondalta, vaiko Proxia. Paljonko tuossa on manuaalissa välys, 0.06mm?

Re: Honda CR

29.1.2014 18:17

sklitva kirjoitti:booaako jun väännät kaasua nopesti tyhjäkäynniltä/matalilta kierroksilta?jos booaa niin suurempaa tyhjäkäyntisuutinta ja ehkä neulaa pykälä ylöspäin.jos meinaa rökeltää,niin laihempaa tk suutinta ja ehkä neulaakin alaspäin.nämä neuvot sillä edellytyksellä että kone on tikissä:kampuran stefat ei vuoda,ehjät läpät,mäntä kunnossa,pakoaukonsäädin pelittää jne.

Jos mikään ylläolevista ei auta,niin vforce3 läpillä ja sopivalla vääntöputkella voi saada alarekisteriin herkkyyttä,samoin piikki tai pari lisää takarattaaseen voi kans tepsiä..tuskin oikeasti vääntöä piikkiin saa millään..


Vaihde vapaalla,vastaa kaasuun välittömästi. Vaihde päällä, meinaa pätkiä ja sammahtaa ennen kuin vastaa kaasuun. Joutuu kytkimellä avittamaan että jaksaa lähteä pirteämmin. Ei niinkään boooa mutta enpä osaa sanoa vastaako tuo oikein "rökeltämistäkään" mutta luulen että rikkaalla käynee. Pitää läpät tarkistaa vielä ja sitten pistää suuttimia tilauskeen.

Re: Honda CR

29.1.2014 19:38

Julle1 kirjoitti:Tuotaniin, mitäs mäntää tässä iskis koneeseen kiinni? Ihan orkkis tavaraa hondalta, vaiko Proxia. Paljonko tuossa on manuaalissa välys, 0.06mm?

Laita alkuperäinen, se on halpa ja hyvä. ~90e sarja Motokeitaalla.

Re: Honda CR

29.1.2014 23:51

FMF kirjoitti:
Julle1 kirjoitti:Tuotaniin, mitäs mäntää tässä iskis koneeseen kiinni? Ihan orkkis tavaraa hondalta, vaiko Proxia. Paljonko tuossa on manuaalissa välys, 0.06mm?

Laita alkuperäinen, se on halpa ja hyvä. ~90e sarja Motokeitaalla.

150e :lol: Samapa se sille, onko jollaki tuosta välyksestä tietoa?

Re: Honda CR

30.1.2014 12:12

Julle1 kirjoitti:
FMF kirjoitti:
Julle1 kirjoitti:Tuotaniin, mitäs mäntää tässä iskis koneeseen kiinni? Ihan orkkis tavaraa hondalta, vaiko Proxia. Paljonko tuossa on manuaalissa välys, 0.06mm?

Laita alkuperäinen, se on halpa ja hyvä. ~90e sarja Motokeitaalla.

150e :lol: Samapa se sille, onko jollaki tuosta välyksestä tietoa?

Julle1 kirjoitti:
FMF kirjoitti:
Julle1 kirjoitti:Tuotaniin, mitäs mäntää tässä iskis koneeseen kiinni? Ihan orkkis tavaraa hondalta, vaiko Proxia. Paljonko tuossa on manuaalissa välys, 0.06mm?

Laita alkuperäinen, se on halpa ja hyvä. ~90e sarja Motokeitaalla.

150e :lol: Samapa se sille, onko jollaki tuosta välyksestä tietoa?


Jos budjetti on pieni niin kyllä Proxi on oiva valinta, ei niin pitkäikäinen kuin vaikka wösneri mutta itsellä meni husky wr:ssä harraste ajossa melkeen 70tuntia ja ei ollu etes vielä ihan kiiltäväksi kulunu. :D Wisecon pistin sitten sisään (192e) niin leipas parin viikon päästä kiinni! :paha: ....että ei se aina merkistä kiinni ole.
Ajotapa ja seokset tekee ihmeitä.

Välyksen voin kattoa manuaalista kunhan töistä kotia selviän.

Re: Honda CR

30.1.2014 18:58

[/quote]
Jos budjetti on pieni niin kyllä Proxi on oiva valinta, ei niin pitkäikäinen kuin vaikka wösneri mutta itsellä meni husky wr:ssä harraste ajossa melkeen 70tuntia ja ei ollu etes vielä ihan kiiltäväksi kulunu. :D Wisecon pistin sitten sisään (192e) niin leipas parin viikon päästä kiinni! :paha: ....että ei se aina merkistä kiinni ole.
Ajotapa ja seokset tekee ihmeitä.

Välyksen voin kattoa manuaalista kunhan töistä kotia selviän.[/quote]
Joo siis ei todellakaan ole budjektista kiinni, vaan koneeseen isketään parasta mahdollista! Taidan kallistua orkkikseen, tai sitten tuo wösneri.. Jos kehtaat kattoa, niin kiitokset :)

Re: Honda CR

30.1.2014 18:59

Julle1 kirjoitti:

Jos budjetti on pieni niin kyllä Proxi on oiva valinta, ei niin pitkäikäinen kuin vaikka wösneri mutta itsellä meni husky wr:ssä harraste ajossa melkeen 70tuntia ja ei ollu etes vielä ihan kiiltäväksi kulunu. :D Wisecon pistin sitten sisään (192e) niin leipas parin viikon päästä kiinni! :paha: ....että ei se aina merkistä kiinni ole.
Ajotapa ja seokset tekee ihmeitä. [/quote]

Välyksen voin kattoa manuaalista kunhan töistä kotia selviän.[/quote]
Joo siis ei todellakaan ole budjektista kiinni, vaan koneeseen isketään parasta mahdollista! Taidan kallistua orkkikseen, tai sitten tuo wösneri.. Jos kehtaat kattoa, niin kiitokset :) En oo vielä konetta avannut, mutta tunteja noin 50 vasta, mutta uutta sisään kuitenki. Aina hyvä lämmitys ollut ja motulin 810 öljyä.

Re: Honda CR

30.1.2014 18:59

tuplat

Re: Honda CR

30.1.2014 19:01

Ei jumalauta, päiväunille..

Re: Honda CR

30.1.2014 22:05

clymerin mukaan 0.07mm (0.003in.) olis välys mutta onpa sitä väljemmilläki ajettu. Mutta jos tosiaan budjetista ei oo kiinni niin itse laittasin wössen mutta sehän on ihan jokaisen oma päätös millä ajelee. toiset tykkää wisecosta, toiset proxista tai alkuperäisestä.... ja toiset ajelee vaikka ilman mäntää!

Re: Honda CR

30.1.2014 22:28

cosmox kirjoitti:clymerin mukaan 0.07mm (0.003in.) olis välys mutta onpa sitä väljemmilläki ajettu. Mutta jos tosiaan budjetista ei oo kiinni niin itse laittasin wössen mutta sehän on ihan jokaisen oma päätös millä ajelee. toiset tykkää wisecosta, toiset proxista tai alkuperäisestä.... ja toiset ajelee vaikka ilman mäntää!

Noniin, kiitos!