Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
1.5.2013 20:58
Keskustelua Hondan motocrosspyörästä.
Vanhat viestit.
2.5.2013 9:29
Itellä olisi Honda CR 250 91 ni onko kellään tietoa minkä kokoiset suuttimet tollaisessa vahemmassa CR:ssä kuuluisi olla?
Kaasutin on merkkiä Keihin ja tän hetkiset suuttimet ovat kokoa:
Pääsuutin 175
Tyhjäkäyntisuutin 55
Neula on keskinmäisessä urassa.
Ongelmana on tyhjäkäynti ja käyntiin lähtö. Kaasuvaijerin säädöt kun ovat "nollilla" niin se lähtee käymään kylmänäkin ihan parilla polkaisulla, tietysti sen joutuu vaan pitämään kaasulla käynnissä. Sit kun vaijerista säätää sen sillain että se käy tyhjäkäyntiä, siitä meinaa säätövarat loppua kesken ja sit sitä saa kylmänä polkee hikihatussa käynään. Seosruuvi ei vaikuta käyntiin millään tavalla, ihan kiinni kun kiertää ni silloin samuu mut muuten ei vaikutusta. Itellä tulee mieleen että ihan kuin siinä olisi liian pieni tyhjäkäyntisuutin, mut minkä kokoinen sen sit pitäisi olla?
Moottoriin vaihdettu juuri uudet kampiakselin stefat, läpät ja tulppa, niillä ei ollut mitään vaikutusta tähän ongelmaan.
2.5.2013 12:24
Moi.
En keksiny ny mitään muuta paikkaa kysyä, joten kysyny nyt tässä.
Onko täällä sivulla tai jossain päin olemassa joku joka tekee takalätkiä siis rattaita, niin tilaus työnä.
Ko pitäs saada tohon omaan suzuki lt:seen 43 taakse.
2.5.2013 12:36
Ei välttämättä halvin, mutta mittoja vastaan BlingFactory varmasti tekee sulle takarattaan.
http://www.blingfactory.fi/PS. Loin teknisille kysymyksille
topitsin.
2.5.2013 13:40
Ostaa "raaka" rattaan ja ja tekee siihen reijät vaan.
2.5.2013 14:40
^mikkis^ kirjoitti:Ostaa "raaka" rattaan ja ja tekee siihen reijät vaan.
Mistähän niitä saa.
2.5.2013 15:22
Puolituinen89 kirjoitti:Itellä olisi Honda CR 250 91 ni onko kellään tietoa minkä kokoiset suuttimet tollaisessa vahemmassa CR:ssä kuuluisi olla?
Kaasutin on merkkiä Keihin ja tän hetkiset suuttimet ovat kokoa:
Pääsuutin 175
Tyhjäkäyntisuutin 55
Neula on keskinmäisessä urassa.
Ongelmana on tyhjäkäynti ja käyntiin lähtö. Kaasuvaijerin säädöt kun ovat "nollilla" niin se lähtee käymään kylmänäkin ihan parilla polkaisulla, tietysti sen joutuu vaan pitämään kaasulla käynnissä. Sit kun vaijerista säätää sen sillain että se käy tyhjäkäyntiä, siitä meinaa säätövarat loppua kesken ja sit sitä saa kylmänä polkee hikihatussa käynään. Seosruuvi ei vaikuta käyntiin millään tavalla, ihan kiinni kun kiertää ni silloin samuu mut muuten ei vaikutusta. Itellä tulee mieleen että ihan kuin siinä olisi liian pieni tyhjäkäyntisuutin, mut minkä kokoinen sen sit pitäisi olla?
Moottoriin vaihdettu juuri uudet kampiakselin stefat, läpät ja tulppa, niillä ei ollut mitään vaikutusta tähän ongelmaan.
Kuulostaa vakiokokoisilta suuttimilta. Olet varmaan sitä tyhjäkäyntiä yrittänyt säätää siitä tyhjäkäynti ruuvista (siinä samassa kun ryyppy)??
2.5.2013 19:31
Eli sitä ryyppynuppia kiertämällä? Mä kun kuvittelin että siitä säädetään ryyppyä..
2.5.2013 23:11
Parta779 kirjoitti:^mikkis^ kirjoitti:Ostaa "raaka" rattaan ja ja tekee siihen reijät vaan.
Mistähän niitä saa.
Itse aikoinani ostin muutamia takarattaita jäärata käyttöön kataforista.
3.5.2013 10:37
Puolituinen89 kirjoitti:Eli sitä ryyppynuppia kiertämällä? Mä kun kuvittelin että siitä säädetään ryyppyä..
Just sitä. Siitä säädetään tyhjäkäyntiä. Siinä taitaa lukeakin että idle, muistaakseni. Sitä pyörittelet nii pitäis toimii. Voi joutua pyöritteleen paljonkin.
3.5.2013 21:04
SuurSmurffi6 kirjoitti:Just sitä. Siitä säädetään tyhjäkäyntiä. Siinä taitaa lukeakin että idle, muistaakseni. Sitä pyörittelet nii pitäis toimii. Voi joutua pyöritteleen paljonkin.
No niinpä tietysti
Itellä kun ei aikaisempaa kokemusta ole Keihinin kaasuttimesta. Joku vaan joskus väitti että se on vaan ryypyn säätö, jos siitä numista säätää liikaa ni sit siel on ryyppy tavallaan koko ajan päällä ja sit se ei käy kunnolla. Ja kuvittelin että tyhjäkäynnin säätö tapahtuu vaijerista. Sen takia en ole siihen säätöön koskenutkaan. Mutta suuret kiitokset, täytyy koittaa siitä säättää se ni eiköhän se ala toimimaan.
Osaatko vielä sanoa neulankorkeudesta mitään? En tullut kattoneeksi mikä neula siinä on, mut kai sekin vakio on. Se on nyt tosiaan keskinmäisessä urassa, mut mitä olen koittanut sitä ni tuntuis et se olisi paljon pirteempi kun neula on pykälän verran alempana, mutta olen miettinyt että meneekö seos liian laihalle.
12.5.2013 14:03
Ei kellään sattuis olemaan joutilaana 250cc änkkäriä, vakio tai muu? 04 vm.
13.5.2013 8:48
Julle1 kirjoitti:Ei kellään sattuis olemaan joutilaana 250cc änkkäriä, vakio tai muu? 04 vm.
Moro,Mulla olis joutilaana FMF Powercore2 07 vuosimallista,kunto hyvä.Sopii varmaan sullekkin.
14.5.2013 19:35
Voisiko joku auttaa minua, Minulla on 124cc honda CR ja oli seissyt kauan tallissa vuoden kaksi.. Vaihteet olivat vähän jumissa mutta alkoivat vähän ajan päästä toimimaan mutta ongelma on nyt se että 5. vaihde menee päälle, mutta ei liiku sillä vaihteella eteenpäin, vaan raksuttaa sieltä vaihteistosta, ääni kovenee kun kaasua laittaa..
Mitä kannattaisii tehdä tai vikana.?
(
14.5.2013 22:04
Onko öljyt millon vaihettu? vaikka tuskin niistä on kiinni