Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.7.2013 19:00

Tässä sitä taas pyörän laittoa suunnitellaan. Jotenkin nyt mielessä pyöriny et jos piikkistä koittais vaihteeksi. Ja husqvarna merkkistä.
Okei honda cr oli ekana suunnitelmissa mutta tajuttomat hintapyynnit vanhoista romuista sai luopumaan ajatuksesta..
Ainut mikä mietityttää että riittääkö toi viemään kamojen kans 85kg kilosta ukkoa vai pitäiskö kuiteskin alkaa katteleen pikkunelaria? Edellinen mopo oli 450 niin tekis mieli taas koittaa jotain muuta.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.7.2013 22:25

Makuasioita. Ei auta kauheesti keskimutkassa vauhtia menettää jos haluaa tolla massalla jollain vauhdilla tulla mutkasta uloskin. Itsellä se 80kg painoo enkä harkitsekaan piikin hommaamista, ei vaan iske.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

3.7.2013 20:49

En tiiä onko oikee paikka, mutta olisin etsimässä jotain ns. "mökkimopoa". Onko mitään pyörää jos kriteerit ovat: Ei liian tehokas mopon jälkeen, suhteellisen hiljainen (joten ei varmaan mitään krossia..) ja maksimissaan 1500e ja yli tonnin hintaset pitäisi saada ehdottomasti myytyä, kun ei ole enää käyttöä niille. Lisäksi olen 184 pitkä.

Edit. Mieluiten alle tonnin, mutta jos on joku todella hyvä syy niin pystyisin tarvittaes venyttää tonne 1500 euroon :lol:

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

3.7.2013 21:07

Polkupyörä maastorenkailla :D

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

3.7.2013 22:29

Joku 200cc kiinalainen. Tosin voi olla että tarvii vähän änkkää modata että saa äänet miellyttävälle tasolle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

4.7.2013 15:46

Tässä olen miettinyt että mikäköhän enska pyörä olisi minulle paras kun olen ajatellut aloittaa enduron harrastamisen, viime kesänä minulla oli pikkunelari crossikäytössä ja talvella piikkinen honda, olisiko järkevämpi pikkunelarilla opetella lajiin ja sitten isompaa?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

4.7.2013 23:48

sanokaas että kun olen vähän tuossa sopivaa crossia/enskaa haeskellut että mikä olis parasvaihtoehto? Tarkotushan olis siis vaan ajella montulla/peloilla ja hiekka/sora teillä. Vähän tollanen crossi huolettaa siinä mielessä että låmpö leikkais tollasilla pidemmillä sorapätkillä. Hakusessa siis olis 125cc 2-tahti. Mites esim tollanen hussen wre sopis tollaseen käyttöön? :P

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

5.7.2013 21:09

250cc 2t enska vois olla passeli tohon. Huoltovapaita ja voimaa riittää nopeillekkin pätkille. Senkun pistää bensaa tankkiin ja kovaa menoa :)

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

5.7.2013 23:33

Seppoman kirjoitti:250cc 2t enska vois olla passeli tohon. Huoltovapaita ja voimaa riittää nopeillekkin pätkille. Senkun pistää bensaa tankkiin ja kovaa menoa :)


Vai tarkoitatko 250cc 4-tahteja? :)

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

6.7.2013 8:57

HaRtsa88 kirjoitti:Tässä sitä taas pyörän laittoa suunnitellaan...

No niin, piikkinen cr haettiin eilen. Nyt vähän huoltohommia ja iskarit pajalle niin eiköhän ensi viikonloppuna pääse vinguttamaan.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

6.7.2013 17:45

vipee_: Juurikin 2-tahtia enduro mallina tarkoitin ;) Ainakin nopeassa ajossa 4t joutuu huoltamaan enemmän/kalliimmalla.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

6.7.2013 22:25

Niinno voihan se ollakkin. Mutta en tiiä onko liian tehokas jo, ekaksi crossi pyöräksi siis tulisi. Itellä ollut kuin mopoja ja kemmuja sitä ennen, taino kaasukavastahan ne tehot säädetään. :D

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

10.7.2013 23:16

Jos ois jollain tiedossa että kaverilta löytyy, tai omassa tallissa, niin ois niin sanottu helmi haussa. Näyttäis vähän siltä että allekirjoittaneella ois kohtapuoliin crossipyörälle tarvetta. Eli jos jollain ois loukkaantumisen/rahatilanteen yms. takia myynnissä hyvin huollettu ja/tai vähän ajettu peli niin sais tarjota esimerkiks yksityisviestillä. Fiksu tietty oottais kauden loppuun mutta kun ajamaan tekis mieli.

Etunenässä yamahan nelarit (250&450) kiinnostais, hyvänä kakkosena hondan nelipuolikas. Muitakin saa toki tarjota.Hintahaarukka olis 2500-4000€ väliin, tosin 4k€ hintaan pitäis mun nähdäkseni saada jo kohtuullisen vähän ajettu 2011 vuosimallin peli.

Muutama vähän ajettu vanhan mallin nelipuokki yamaha näytti nettimotosta löytyvän mutta muuten vähän heikkoa, sillä kyselen.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

14.7.2013 16:31

terve.
pojalleni pitäisi ostaa crossipyörä 10v/140cm mikähän olisi sopiva?saisi mennä parivuotta mielellään.jääkö ktm/kawa 65 liian äkkiä pieneksi ja onko 85 jo liian raju jos ei niin pienipyöräinen vai iso?poika ajellut nyt 110samurailla crossiradalla!

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

14.7.2013 19:09

OA243 kirjoitti:Jos ois jollain tiedossa että kaverilta löytyy...

Rouhiaisen 450, -12 oli nettimotossa vielä joku aika sitten myytävänä. Ei löydy motosta enään, mutta sehän vois siltä vielä hyvällä tuurilla löytyä..