Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

19.6.2013 22:40

Onkos ehdotuksia/hyviä kokemuksia just jostain merkistä jota voi suositella?
Oon kans miettiny et pitäskö ihan enskaenska vai crossipeli? Ja lisäksi tyhmänä kysyn, että mitä eroa näillä on? Alusta, jousitus tms?

Kiitos jo nyt.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

21.6.2013 1:06

Eiköhän ihan kaikki japanilaiset/suuret eurooppalaiset merkit ole varsin päteviä, eroa näillä lähinnä "factory" osissa joita löytyy eurooppalaisista reilummin. Suosittelen kattomaan varaosasaannin mukaan pyörää, mitä lähempää ja paremmin saa osia niin kivempaahan se on kun pystyy ylläpitää pyörää.

Enskassa valot, jalka, alusta pehmeämpi kuin myös kone. Krossiradalle krossi, muuhun päristelyyn suosittelen enskaa.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

23.6.2013 8:19

MotocroX kirjoitti:Onkos ehdotuksia/hyviä kokemuksia just jostain merkistä jota voi suositella?
Oon kans miettiny et pitäskö ihan enskaenska vai crossipeli? Ja lisäksi tyhmänä kysyn, että mitä eroa näillä on? Alusta, jousitus tms?

Kiitos jo nyt.
suurin ero taitaa olla noi välitykset,yleensä crossissa niin pitkä 1 vaihde ettei se oikein ainakaan suomienskassa toimi. Eli kans suosittelen crossia crossiin ja enskaa enduroon

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 9:22

Tervehdys kaikille. Kova "crossikuume" iskenyt päälle. Aikoinaan (yli 15 vuotta sitten) tuli ajettua crossia useampi vuosi ja nyt olisi halu hankkia jälleen pyörä. Piikki ei oikein innosta ja olenkin katsastellut hiukan 4-tahtisia 250 kuutioisia. Onko minkälainen pyörä ajaa tälläiselle melkein aloittelijalle? Pituutta ajajalta löytyy 174 cm ja painoa 74kg. Noin 4000 budjetilla olisi tarkoitus saada pyörä ja miksei jopa jotain varusteitakin eli hintaluokka ~3500€. Nettimotosta katsastellessa olen huomannut että tuolla rahalla olisi tarjolla 2007-2009 mallisia pyöriä joissa vaihtelevasti tunteja 60-160.

Sitten olisi mukava myös saada hiukan tietoa mitä konehuoltoja noihin nykypyöriin tehdään ja kuinka usein, esim. juuri noissa kakspuolikkaissa nelareissa? Eli siis männänvaihdot ym. ym. joiden kuntoa ei silmämääräisesti näe.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 19:49

Ootko kenties katellut jotain tiettyä merkkiä, kuulosti jotenkin kalliilta noi pyörä "esimerkit"? Omista 100h ajetuista 2011 pikkunelkuista luovuin n.3k. Sellatteen ohjeen suosittelen että osta ruiskupyörä. Konehuolto on nyky nelareissa kuin urbaanilegenda, vaihtaa männän alle 70tuntiin ja venttiilit tarkistaa n.40h välein niin pääsee jo pitkälle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 20:12

eagle1927 kirjoitti:Noin 4000 budjetilla olisi tarkoitus saada pyörä ja miksei jopa jotain varusteitakin eli hintaluokka ~3500€. Nettimotosta katsastellessa olen huomannut että tuolla rahalla olisi tarjolla 2007-2009 mallisia pyöriä joissa vaihtelevasti tunteja 60-160.

Kantsii olla tarkkana että mitä menee maksamaan noista käytetystä pyöristä.
Nettimoton pyynnit 90% aivan sairaita ja nämä samat laitteet siellä notkuukin listoilla jatkuvasti. Esim omista pyöristä kun halusin eroon niin 250 2t -10 mallista sai 3k€ ja -11 450 3,5k€. Ja olivat täysin kunnossa olevia laitteitta, -11 vaikka suoraan viivalle...
Ja kyllä tonne välillä näyttää ilmestyvän järkihintaisia pyöriä myyntiin ja meneeki sitten suht nopeaa. Nimimerkillä joka päivä nettimotosta pyöriä katseleva.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 21:42

Saanen tarkentaa, ei nuo pyynnit ole sairaita, vaan se on sairasta kuinka halvalla pyörästä joutuu luopumaan jos siitä eroon haluaa :paha:

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 21:57

Ei kun ne pyynnit on sairaita. Kokeileppa palauttaa pari vuotta vanha pyörä uudenveroseen kuntoon, rahaa palaa aivan saatanasti. 100h ajetussa pelissä alkaa jo pultteja myöten olla laitettavaa, ei voi pyytää 5k€ ja vakavissaan luulla että joku ostaa. Tai toinen mitä täs itselle nyt kattellut mahdollista pyörää niin -07-09 2-tahdeista pyydetään kolmee tonnia, ihan tolkutonta.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

27.6.2013 22:08

Ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa ;)

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

28.6.2013 0:33

Ei myyjällä ole tarvetta myydä, jos pyytää nettimoton yleisen hintatason mukaan pyörästään rahaa. ;)

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

28.6.2013 8:33

[^lollero^] kirjoitti:Ootko kenties katellut jotain tiettyä merkkiä, kuulosti jotenkin kalliilta noi pyörä "esimerkit"? Omista 100h ajetuista 2011 pikkunelkuista luovuin n.3k. Sellatteen ohjeen suosittelen että osta ruiskupyörä. Konehuolto on nyky nelareissa kuin urbaanilegenda, vaihtaa männän alle 70tuntiin ja venttiilit tarkistaa n.40h välein niin pääsee jo pitkälle.

Lähinnä liikkeiden hintapyyntejä olen katsellut ja sitä kautta yrittänyt katsastella mitä tuolla n. 3500€ saisi. Tarkastelemani olleet lähinnä Yammuja ja Kotareita. Hieman hinnat vaikuttikin kovilta yli 5 vuotta vanhoista kun vertaa uusien hintoihin. Muutamasta laitoin pientä kyselyä liikkeille ja ensimmäiset vastasivat ja tinkivät itse jo useamman satasen hinnasta vaikka en hinnasta edes maininnut mitään, joten tietävät varmaan itsekin että pyynnit ovat liian suuria. Mieluiten ostaisin oman laitteeni suoraan joltain kisakuskilta kun ne yleensä tuppaa pitämään parhaiten huolta vehkeistään, vai olenko väärässä? Näin oli ainakin aikoinaan kun itse ajoin... Hiekkakuoppaharrastajien jäljiltä en lähde pyörää edes katsomaan.

Eli suosituksia mitä tässä on nyt annettu:
-ruiskumoottorilla varustettu
-hintapyynnit nettimotossa kohtuuttomia? eli ainakin pitää tinkiä niistä reilusti

Mistä muualta noita pyöriä kannattaa etsiä kuin tuolta nettimotosta?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

28.6.2013 16:56

Offroadpron mp-pörssiä kannattaa myös päivystää. Tosin samat vehkeet on yleensä myös chättimotossa. Oma pikkunelari löyty ihan täältä, aivan huippu peli.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.7.2013 15:26

Kellään kokemuksia piikkisestä mx temmistä? 2011 malli olis kiikarissa.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.7.2013 15:51

Kertokaas viisaampina riittääkö piikkinen 17v 175/70. oon kattonu suzuki RM ja Yamahan YZ, kun olis lähellä ja suht halpa

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.7.2013 18:18

Qki Jr kirjoitti:Kertokaas viisaampina riittääkö piikkinen 17v 175/70. oon kattonu suzuki RM ja Yamahan YZ, kun olis lähellä ja suht halpa

Ai tehojen puolesta vai? Sanoisin, että ellet oo vuosia jo harrastellu, niin riittää. Kyllä sillä kerkee aika paljon ajaa ennenkun taidot on siinä kunnossa, että voi viedä ihan tapissa. Tietysti riippuu paljon treenin määrästä ja siitä, onko mukana joku joka kertoo, miten asiat tulee tehdä ja mihin keskittyä.

70-kiloista äijää se kyllä jaksaa viedä.