Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

24.4.2014 12:54

Joo, vm.2013 ja vanhemmissa ei ole yhteisiä osia kotareiden kanssa.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

24.4.2014 13:04

Juu ei oo.
Keväällä 2013 laitettiin Varesen tehdas (Italia) kiinni ja vm -14 Husqvarnat tehtiinkin sitten KTM:n tehtaalla Mattighofenissa lähinnä Husabergin mallin mukaisiksi.

Varaosat vanhoihin myy MP-Racing ja ne tulee, ainakin vielä, Varesen keskusvarastolta joka rakennettiin BMW:n omistuksen aikana. Bemun kauden lopulla keskusvaraston toimitusvarmuus alkoi olemaan jo liki "Saksalaisella" tasolla mutta nykyään... No arvaanhan sen ettei siellä työmoraali ehkä oo paras mahdollinen...
Eli ne osat mitkä löytyy Salelta (MP-Racing) saa "heti" ja Italiasta tilattuja joutuu oottamaan vähintään viikon ellei enenmmän.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

24.4.2014 17:32

Nyt olis aika hommata crossi kesäksi. Hankinnassa olisi pikku nelari vuodesta -10 ylöspäin.. Ajattelin vähän kysellä mitä porukka on mieltä eri merkeistä, niitten eroista ja vioista??

Thänks (:

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

25.4.2014 1:53

Yllä olevaan puheenvuoroon viitaten kannattanee ehkä yliviivata käytetty Husqvarna. Eipä noissa isoissa merkeissä ole oikein enää mitään pahoja eroja. Ehkä lähinnä, kannattaa pohtia siltä puolelta et mitkä merkit on edustettuna omalla paikkakunnalla.

Itse pohdin tossa 150cc savuttajaa tai big bore -kitin hankkimista omaan pikkunelariin venttiileiden yms. vaihtamisen yhteydessä.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

26.4.2014 22:16

Olisi pyörän vaihto 4-tahtiseen suunnitelmissa. Tällähetkellä minulla on 00vm honda cr 125. Pääosin ajan motocrossia ja jonkin verran myös montulla enskaa eli motocross käyttöön tulisi. Olen miettinyt 250 tai 450 nelaria. Kokemusta löytyy 2-tahtisista aika paljon mutta nelareista ei. Nelipuolikkaassa olisi enemmän vääntöä ja ilmeisesti pidemmät huoltovälit kuin kaksipuolikkaassa. En tiedä olisiko nelipuolikas liiankin tehokas ja vaikeampi hallittava kuin kaksipuolikas. Kannattaako jonkin merkin ja vuosimallin nelari pyöriä välttää? Olen siis 15 187cm ja n.70kg

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

28.4.2014 22:48

Mikä olisi hyvä valinta hiekkatie/monttu ajeluun? Onko mitään järkeä ostaa 1990 luvun laatumerkkiä vai ennemmin lähes uusi ycf yms?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

29.4.2014 0:08

Uus halppis! Kesti ainakin meikäläisellä junnuna ihan tuhottoman hyvin kiinalainen ilmajäähy huoltoihin verrattuna ja jos jotain hajookin niin osat on paljon halvempia.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

29.4.2014 7:17

Minikrossit ovat huomattavasti halvempia, sanotaanko että 4-5 kertaa kun ottaa huollot yms huomioon. 150cc 2-v koneellisella pärjää jo varsin hyvin rälläilyssä sekä minien radalla.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

5.5.2014 22:29

Moro.

Mikä pyörä se olisi sitten seuraavaksi hommattava lapsille. Nykyinen PW50 alkaa olemaan tytolle jo liian pieni. Pituutta n. 130cm.

KTM on liian arvokas jopa käytettynä.

Olisiko tuota YCF 88cc pyörää mahdollista madaltaa kuinka paljon, kun mahtaa olla vielä liian korkea? Sen hinta ei ole uutenakaan kuin 1150€ ja ilmeisesti pitäisi olla ihan laatu pyörä.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2014 11:41

Mikähän ois hyvä pyörä jos ruppeis vähän enemmän ajelemaan montulla ja radalla. 250 tai 450 nelari mutta minkä merkkinen? hondaa oon miettiny mutta onko mitä tyyppivikoja 2000 luvun laitteissa?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2014 22:00

Vaihtoehtoa KTM:lle ei ole. Lapsille EI voi ostaa aikuisten Kiinan leluja. Tai siis onhan muita vastaavia, mutta hintaluokka on nyt niissäkin sama. Kerran se kirpaisee ja niistä saa rahaa, kun ne myy eteenpäin. Ei sillä 50cc ajeta kuin kesä tuon pituisella ja sitten vaihto vaihteelliseen 65cc..

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

28.5.2014 23:44

Hei!

Olen tässä himoinnut tommosta krossipyörää siitä lähtien, kun kävin testaamassa tuota wr hussee jolla ajan sitten, kun on kevarikortti taskussa. (Hussessa siis smotot alla.) Joten nyt olisi tällänen monttupyörä hakusessa, jolla sitten kävisi talvella jääradallakin pyörähtämässä.

Mieluiten hankkisin 4-tahdin koska on jo tollane 2-tahti. Millaiset on siis tuollaisissa 250 nelareissa huoltovälit. Öljyjen vaihto ja ilmanputsarin puhdistus siis noin 7 tunnin välein. Onko tollanen 250 RM-Z 2010 Suzuki mitään. Olis kummiski ruisku.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

29.5.2014 3:22

Ilmanputsari nyt kannattaa ainakin pestä joka ajon jälkeen. :) Kesällä siis.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.6.2014 18:25

Mites tollanen 150cc -09 KTM, onko mitään erityistä niissä ollut? Millasilla tunneilla männän ja laakereiden vaihdot? Entä kohtuu tuore 70h ajettu piikki, minkälaista tulevaisuutta huoltojen kanssa sellasen kanssa sais odottaa?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

14.6.2014 13:28

Morjens.

Olis tiedossa tollanen Rieju 50 MX lasten crossi.

Onko kellään kokemuksia pyörästä?

Saako mistään osia?