Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

13.4.2015 15:41

Kimblexx kirjoitti:Kuinkahan luotettava peli ois tommone 91 rm? Kannattako tonnia tommosesta maksaa? Myyjä sanoo että mäntä vaihdettu 10h sitten? Onkohan paljon rahan menoa tiedossa jos tommosen ostaa?

Minkä kuutioinen pärrä kyseessä?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

14.4.2015 8:34

Juu 250cc hakusessa. Onhan se varmaa fiksumpaa tosiaan satsata ainaki 500 pyörän hankintahintaan ku sais jo monta vuotta uudemman pelin.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

14.4.2015 21:24

Kimblexx kirjoitti:Juu 250cc hakusessa. Onhan se varmaa fiksumpaa tosiaan satsata ainaki 500 pyörän hankintahintaan ku sais jo monta vuotta uudemman pelin.


Ite kävin eilen katsomassa 250cc n. 91vm rm kattomassa, oli muutaman vuoden seisonut tallissa ja omistaja halusi tonnin eikä sit tingannu yhtään. Jätin ostamatta ja päätin satsata lisää rahaa pyörän ostoon että saisi uudemman, tuskin tuohon vuosimalliin paljon edes enää varaosia löytyy.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

24.4.2015 15:55

mikähän mahtaa olla syy kun uudemmat kotarin 450 (eu mallit ) on 4 vaihteisia

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

24.4.2015 20:25

Aina välillä joku saa hyvän idiksen poistaa "turhan" vitosvaihteen. Voisi olla ok, jos jäljelle jäävät olisivat sopivilla väleillä.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

25.4.2015 2:12

Luulis ettei ois ollu kovin kova homma laittaa se 5 vaihde ko muute ihan sama laatikko kuin usa mallissa. Otettu vain muutama osa pois ja korvattu hampaattomilla osilla...

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2015 16:11

Kokeneemmat hoi!
Kurapyörää hankkimassa ja KTM 450 SX-F:n ja Kawan 450F:n välillä olen kiikkunut.
Onko aivan sama kumman hankkii tämmöinen muutaman vuoden tauon pitänyt harrastelija enska/offroad jannu. Ennen oli pienempiä 2T pyöriä mutta koskaan en ole omistanut 450 nelaria saatika kokeillut? Eli kumpi noista paremmin passaa tommoseen patikko ajoo missä mennään vaihtelevasti lujaa ja hiljaa? Tiedän että mulle varmaan kävisin parhaiten 250/350 nelari mutta 450:sta tässä haetaan.

Kiitos.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2015 19:48

FactoryEdition kirjoitti:Eli kumpi noista paremmin passaa tommoseen patikko ajoo missä mennään vaihtelevasti lujaa ja hiljaa?.

Noin tarkoilla vaatimuksilla on aivan sama minkä merkkisen hommaat! :)

Linkutonta kotaria en kyllä itse ostais kun en ole ikinä päässyt sinuiksi niiden kanssa, mutta uudemmissahan ei enää sitä ongelmaa ole. Muuten ei kauheita eroja oo muuta ku ehkä se että kotarissa taitaa olla tanko vähän matalammalla (tai penkki korkeemmalla suhteessa tankoon) ja sen takia vähän ahtaampi ja etukenosempi ajoasento. Ei kuitenkaan missään nimessä huono; vain erilainen. Ja jottei ala kuulostamaan ihan vihreät lasit päässä kirjotetulle niin sanotaan että kawa on ehkä hiuksen verran jäykempi kääntymään. Kaikki merkit on tosin nykyään todella lähellä toisiaan. Jos pystyt niin käy kokeilemassa muiden pyöriä!

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2015 20:15

Noin tarkoilla vaatimuksilla on aivan sama minkä merkkisen hommaat! :)

Linkutonta kotaria en kyllä itse ostais kun en ole ikinä päässyt sinuiksi niiden kanssa, mutta uudemmissahan ei enää sitä ongelmaa ole. Muuten ei kauheita eroja oo muuta ku ehkä se että kotarissa taitaa olla tanko vähän matalammalla (tai penkki korkeemmalla suhteessa tankoon) ja sen takia vähän ahtaampi ja etukenosempi ajoasento. Ei kuitenkaan missään nimessä huono; vain erilainen. Ja jottei ala kuulostamaan ihan vihreät lasit päässä kirjotetulle niin sanotaan että kawa on ehkä hiuksen verran jäykempi kääntymään. Kaikki merkit on tosin nykyään todella lähellä toisiaan. Jos pystyt niin käy kokeilemassa muiden pyöriä!


Joo tuli ehkä hieman pyöreästi heitettyä :)

Kummin kotarin ihmisiä olen ollut mutta tuo kawa on mietityttänyt. Tai oikeastaan aika 50/50 olen tällä hetkellä kun ei ole isoista nelareista kokemusta, kun tullut vain 2t pyörillä päästeltyä isommilla ja pienemmillä. Kumminkin 2008--> uudempaa ollaan hakemassa, jotta katellaan tää kesä ja talven aikana sitten vielä uudempaan jos innostuu kunnolla.

Täytyy kyllä tuota kawaa käydä testaamassa jossain niin saa vähän käsitystä siitä kurapyöränä yleisellä tasolla.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2015 20:30

Molemmat hyviä, linkuton KTM on yhtä hyvä kuin linkullinenkin - oma mielipiteeni. Yhtä hyvin olen saanut molemmat säädettyä. Linkuttomassa vain yksi huoltokohde vähemmän.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

11.5.2015 21:25

Kawassa oli suoraan paketista iskarit niin hyvät ettei tarvinnut tehdä niille mitään.
Itseasiassa kun hommasin ton yamahan piikin kaveriksi,olen yrittänyt saada sen iskareita edes lähelle kawan vastaavia..yksi entinen kawakuski vaihtoi linkulliseen kotariin ja tuskaili kovasti sen takaiskarin kanssa.(itselläni ei ole kotarista kokemusta)

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

17.5.2015 17:28

Minkälainen tommone crf250 olisi random tonkimiseen? Olen 167cm ja 16v.

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

30.5.2015 1:37

5 vuotta tuli CR250R:llä rullailtua, ennenku nyt myin sen pois viime viikonloppuna. Aluksi oli tarkotus olla vähän aikaa ilman pyörää mutta ei prkl pakkohan tässä on joku laittaa. Budjetti ois joku 3000e

Eniten kiinnostais joku ruiskukoneinen nelipuokki, merkillä ei ole väliä. Mitäs noissa on huomioitavaa, kotareissa ei vissiin ole kiksistarttia ollenkaan ja jammuissa koneet "väärinpäin"? Onko jollain merkillä jotain vuosimallia mikä kannattas kiertää kaukaa, vm.09 eteenpäin? Jostain syystäs näyttäs että Suzukeja ois ehkä vähän enemmän tarjolla ja oisivat hitusen halvempia kuin muut?

Varaosapolitiikka varmaan japseilla ja kotarilla pelaa kaikilla yhtä hyvin?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

1.6.2015 22:33

terve mikä kannattais valita harraste pyöräks tällä hetkellä 125 sm husse jolla ajelen kadulla ja enskoilla mehtissä jonku verran kuitenki jo ajo kokemusta
elikkä budjetti vähän päälle 2000e 2t vai 4T pyörällä tulisi ajettua metsäteillä montulla ja vähän radalla 2t epäilyttää bensan riittävyys ja 4t epäilyttää koneen kestäminen kuullut että eivät oo kovin kestäviä?? kuutio määräksi suunnittelin 250 ja lopuksi mitä kannattaa katsoa kun menee katsomaan käytettyä krossia?

Re: Yleinen pyöränvalintatopic

23.6.2015 0:37

Minkä moisia kokemuksia on 08:sista kawsaki kx250f,
onko kuin luotto?