Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM

24.10.2013 11:40

-JeSu- kirjoitti:Jumalauta, ei helvetti. Edellinen omistaja ei ollut pitänyt linkustosta oikein huolta, joten se pultti, jolla linkusto tulee kiinni runkoon, tuhoutui irroittaessa. Tilasin uuden pultin + mutterin ja parit prikat iskarin alapään laakerin päälle, 39,90€ kiitos nam. Kyllä seuraava pyörä on kotari.

sääliksi tahtoo käydä kun muitakin vastoinkäymisiä tuntuu olevan jatkuvasti, jos oikein muistan niin hommasit pyörän keväällä niinkuin minä, erona että mulla parivuotta uudempi eikä ole ollut mitään vikoja. Vinkkinä että itellä toinen kerta kun laakereita linkkuun vaihoin suju jo hymy huulella kun tietää mitä tekee :)

Re: Suzuki RM

24.10.2013 17:39

k3mp0 kirjoitti:
-JeSu- kirjoitti:Jumalauta, ei helvetti. Edellinen omistaja ei ollut pitänyt linkustosta oikein huolta, joten se pultti, jolla linkusto tulee kiinni runkoon, tuhoutui irroittaessa. Tilasin uuden pultin + mutterin ja parit prikat iskarin alapään laakerin päälle, 39,90€ kiitos nam. Kyllä seuraava pyörä on kotari.

sääliksi tahtoo käydä kun muitakin vastoinkäymisiä tuntuu olevan jatkuvasti, jos oikein muistan niin hommasit pyörän keväällä niinkuin minä, erona että mulla parivuotta uudempi eikä ole ollut mitään vikoja. Vinkkinä että itellä toinen kerta kun laakereita linkkuun vaihoin suju jo hymy huulella kun tietää mitä tekee :)


Joo, onhan noita ollut. Vaihdoin samalla takaswingiin ja takapyörään laakerit myös. Tietää ainakin nyt tuntien kertyessä milloin rasvailla, puhdistaa yms. SInänsä simppeli homma, ainoa vaan että osien odottelussa menee kun ei ikinä hommaa aloittaessa tiedä mitä sinne joutuu uusimaan. Olisipa rahaa ostaa uusi pyörä, en miettisi kahta kertaa 8)

Seuraavana pitäisi tuolle kytkimelle keksiä jotain, nyt ei meinaa täysin irroittaa. Ihan hidasta mateluvauhtia pystyy kytkimellä luistataen etenemään, mutta pysähtyminen vaihde silmässä ei onnistu. Ei tosin ole haitannut ajoja, olen nyt rempan jälkeen 2h ajellut höntsäenduroa ja vehkeet on toiminut.

Minun tuurilla ei tosin kauaa, varmasti räjähtää viimeistään talvella jäällä ajaessa.

Re: Suzuki RM

26.10.2013 0:38

Kellään kokemusta noista 250 rm:in tarvikestaattoreista ? Moose Racing, ricks electrics ? Ovatko pitkäikäisiä vai kertakäyttökamaa ? Saa tarjota 97 vm sopivaa staattoria

Re: Suzuki RM

26.10.2013 8:59

Faktahan on, että suurin osa crosseihin laitetuista sähkökamoista ei alunperinkään ole tarkoitettu älyttömän kestäviksi, koska kyse on kisalaitteesta ja uusia kehitettiin melkein vuosittain. Tämän vuoksi nuo tarvikkeet oikeastaan ajavat monesti paremmin tehtävänsä kuin ne tehtaan yksilöt varsinkin jos joissain tehdaskamoissa on ollut lastentauteja. Itse uusin surullisenkuuluisan kotarin sytkän kokonaan ja sen päivän jälkeen ei oo tarttenu miettiä tuleeko se kipinä vai ei. Alkuperäisosat ois maksanu tuplasti enemmän ja toimintavarmuus ois ollut yhtä taattu kuin vanhoillakin osilla :D Tarvikehilut sen sijaan toimivat kuin unelma :) Täältä siis ainakin peukkua tarvikkeen ostoon ja nimenomaan uutena. Älä niitä käytettyjä osta kun et tiedä, onko joku käynyt suossa sillä laitteella ja sähköt ei ikinä diggaa kosteudesta.

Re: Suzuki RM

26.10.2013 22:13

Joo eli tuli haettua tuommonen 1997vm piikkinen rm. Konehan tuosta piti levittää heti kun 2 ja 3 vaihde ei pysyny päällä, syyksi ilmeni että rattaista on kuluneet ne hampaat mitkä siinä rattaan sivussa on :s . Niin mistähän nuita uusia rattaita kannattais lähteä etsimään? Oon yrittäny ebayta selata mutta ei tunnu löytyvän...

Re: Suzuki RM

27.10.2013 15:54

Näyttäisi löytyvän kyseiset( järkyttävän kalliit, esim. kolmosen ratas, kuvassa n:o 14 226e :x ) rattaat CMSNL :n varastosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Suzuki RM

7.11.2013 21:35

Onko RM125 tapahtunut suuria muutoksia 2003-> ? Onko iskarit pysyneet kuinka samana? Tekniikka muutenkin? Harkitsen tässä 350 exc rinnalle crossia ja samalla hauskanpitoon vingutus laitetta.

Re: Suzuki RM

14.11.2013 22:12

Olis uus proxin kiertokanki ylimääräsenä 250cc RM malliin. Sopii 03-12 malleihin. Hinta 100e

Kuva

Suzuki RM

26.11.2013 22:10

Kertokaas kuinka paljon on eroja noissa vuosimallin 91 ja 95 Rm:n koneis, jos hommaan 95vm. alakerran niin sopiiko muokkaamatta tuon 91vm. yläkerran kanssa yhteen?? Kiitos ja kumarrus etukäteen!! :)

Re: Suzuki RM

26.11.2013 22:53

Minkä kokoinen raimo kyseessä? 85, 125 vaiko 250?

Re: Suzuki RM

27.11.2013 15:30

125. Unohdin mainita :D

Re: Suzuki RM

27.11.2013 17:46

Suiza4life kirjoitti:Kertokaas kuinka paljon on eroja noissa vuosimallin 91 ja 95 Rm:n koneis, jos hommaan 95vm. alakerran niin sopiiko muokkaamatta tuon 91vm. yläkerran kanssa yhteen?? Kiitos ja kumarrus etukäteen!! :)

1992 tuli täysin uusi RM125 moottori, joten 1991 osat eivät käy. 1989-1991 oli moottorit samaa sukupolvea.

Re: Suzuki RM

27.11.2013 18:02

Eli ei siis kannata hommata tuota alakertaa! :D Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Re: Suzuki RM

16.12.2013 21:02

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Olis uus proxin kiertokanki ylimääräsenä 250cc RM malliin. Sopii 03-12 malleihin. Hinta 100e

Kuva


Tarvisko joku kiertaria? 70e nopeimmalle.

Re: Suzuki RM

8.1.2014 12:51

Mitäs eroja on tapahtunut kakspuokki RM:ille vuosina 1995-2005? Onko tullut jotain käyttännön parannuksia?

Tekisi mieli vähän tuommosta tommoseen ei-niin-vakavaan, kevyehköön ajeluun, lähinnä montulla, radalla, sorateillä ja hiekkateillä.

Edellä mainitussa ajossa männänvaihtoväli lienee sadan tunnin luokkaa?