Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

TM

25.3.2013 19:39

Onko kellään mitään kokemuksia pyörästä enska käytössä ?

# Topicin vaihto yleiseksi keskusteluksi. -jkoljo

Re: Tm En 250

25.3.2013 22:46

Kaipaisin myös kokemuksia. :)

Re: Tm En 250

26.3.2013 18:56

Temmiä ei oo paljoo enska poluilla näkynyt : /. Nää uudesimmat kaks tahtiset kiinnostas. Pyörä täynnä laatupalikkaa. EIkä kauhee pahan hintanen uutena

Re: Tm En 250

26.3.2013 23:21

Oon kokeillu tollasta 250 2tahti enskamallia, olikohan vm. 09. Ei istunu lapaseen ihan hirveen hyvin, tosin rossiradalla ajoin ja pyörä oli enskasäädöissä enkä saanut oikein minkäänlaista tuntumaa. Jos siitä olis itelleen lähteny tekeen pyörää niin ihan sitä perus tankojen vaihtoo ja säätöjen hakuja kohilleen niin olis varmasti ihan passeli vehje. Piikkistä rossimallia olikohan vm -06 pääsin yhen ajoreissun verran kerran kokeileen, se jos mikä oli aivan loistava vehje. Tosi pirtee kone ja mopo istu lapaseen jo varikolla heti kun heitti toisen jalan penkin yli. Siitä jäi tosi positiivinen fiilis ja jos piikkisen ostaisin niin ehdottomasti tm. Onhan ne tosi laadukkaita laitteita, täytyy toivoo vaan että ne alkais yleistyyn täällä suomessa enemmänkin.

Re: Tm En 250

27.3.2013 13:33

Ite oon ajanut 2 kautta kilpaa temmillä, tosin krossia. Isällä ja itsellä ollut temmejä aina ja suoraansanottuna vituttaa se yleinen ajatus temmeistä "paskoja, hajoaa käsiin".. MILLÄ PERUSTEELLA?! Voisiko alan harrastajat alkaa unohtamaan pikkuhiljaa puron maineen ja jonkun yksilön konerikot sun muut tapaukset mistä käsitys on muodustunut.. Haloo, eletään vuotta 2013 ja TM on varsin kestävä ja kilpailukykyinen laite.

Kyllä, olen merkkiuskollinen ja syystä! ;)

Ajanut en ole _alurunkosta_ 2t puolikasta, mutta piikkistä, 3satkua ja pikkunelaria kylläkin. Ei moitittavaa, hienoja laitteita kaikenkaikkiaan.
Peltirunkosia tullu testailtua kaikkia paitsi isoja pyssyjä(300, 530). 450cc 2004 on ainoa ajamani temmi josta en tykännyt, moottorin teho jumalattoman raakaa ja repivää sekä ajettavuus hieman muita "pökömpi" ja aliohjaava. Varmasti supermotossa kova peli, ilman muutoksia aika haastava laite ajella crossia, saatikka enskaa :lol: Uudempi 450 moottori pehmeämpi ja helpommin ajettava.

...Laajensin aihetta puolikkaasta koko tm:än tuotantoon, haitanneeko tuo mitään. Ja jos mode näkee aiheelliseksi tämän voisi muokata yleiseksi TM keskusteluksi?

Re: Tm En 250

27.3.2013 14:47

Itel on kans kokemusta serkkujan piikkisestä temmistä ja loistava peli ! Oha se rikkoutuva peli mut oha ne kaikki muutki ? Kyl vähä tekis mieli tollasta temmiä 250cc , koska ei oo ikin ollu enska ajossa kaks tahti pärrää ! Uusimissa kuulemma on kaks sytkäkarttaa kivikko ja peltoajo ! Seki löytyy sopivasti tangosta ni voi suoraa ajosta vaihtaa jos on tarve!

Re: Tm En 250

27.3.2013 19:55

Eihän noissa kaiketi muuta vikaa ole kuin hieman rajoittunut varaosien saatavuus täällä maailman pimeimmässä kolkassa.
Ja onhan sillä kieltämättä vähän fiattia vastaava maine suomessa, en tiedä onko perusteltua. Yleensä kuulee juttua ettei etelän pyörät kestä talvea jne. mutta saattaa olla mutua.

Re: Tm En 250

27.3.2013 19:55

http://www.tmukonline.net/Page/101/tm-250-en.html
"Ignition: Kokusan CDI Electronic with variable advance with two selectable maps through handlebar switch"
Siinähän tuo lukeeki ;)

Re: Tm En 250

27.3.2013 19:57

Jaa näkyy olevan sytkäkin samaa kokusanin kamaa kun kotareissa, sähkövika väitteet lienee siis kumottu.

Re: Tm En 250

27.3.2013 21:12

Onkoha temmillä ollenkaa mitää testipäiviä ? Ainaki offroadpro lehdessä temmi sai iha hyvät arvostelut. Testi suorittu näin talvella , että ainaki sen se kesti :D. Kyseessä oli 250cc nelari temmi.

Re: Tm En 250

28.3.2013 0:10

Varaosien saatavuus on suomessakin varsin hyvä ja osahinnat on maltilliset ja oikeastaan halvat kun vertaa vaikka japsipyörien orkkisosiin? Daytonalla kaikki perusosat hyllyssä eikä harvinaisempien osienkaan toimitukseen pitäis mennä yli 2 viikkoa(yleinsä). Moto-klinikalta saa myös osia ja hinnat samaa luokkaa. sp: motoklinikka@gmail.com

Piikkisten "sähköviat" ei ihan tuulesta temmattua ole. Ainakin vanhemmissa kun ikää alkaa olemaan se +5 vuotta niin joittenkin yksilöiden virtapää sanoo sopimuksensa irti ja kipinä häviää. Uus virtapää n.400e, moto-klinikka tekee vanhan virtapään "runkoon" uuden käämityksen reilulla satasella joka on hyvä vaihtoehto uudelle.

Daytona järjesti viime vuonna ainakin yhden testipäivän ja veikkaampa sellasen tänäkin vuonna järjestettävän. Ei muutakun soittoa daytonaan petrille että koskas testipäivä pidetään :D

..Olis myynnissä vm04 enska pikkunelari öhlinssin alustalla sekä juuri rempattu ja läpikäyty valkokilpinen piikki myös nollanelonen. ;)

Re: Tm En 250

28.3.2013 17:27

Totta kai tm saa osat yhtä hyvi ku muihinki pärriin. Se on vaan tää kotari massa. Kaikilla tuntuu olevan huonoja kokemuksia ja neki on just kevari temmeihin.
Luulis et noin laatuosilla oleva pärrä menis hyvin kaupaks. Huomattavasti halvempiki ku esim ktm. Pistin kyselyä daytoonaa niistä ajopäivistä.

Re: Tm En 250

28.3.2013 17:48

Osia ei tosiaan voi ihan yhtä helposti lähteä kaupasta hakemaan kuin vaikka kotariin, eli tilata täytyy. Mutta kuten edellä todettu, homma toimii varsin hyvin, ellei satu tarvitsemaan jotakin harvinaisempaa juuri silloin kun tehdas on lomalla... Silloin voipi mennä aavistuksen pidempään.

Re: Tm En 250

28.3.2013 17:50

No onhan toi nyt ihan valitettava tosiasia ettei osien saatavuutta voi verrata japskeihin tai kotariin. Toki varmaan saa maahantuojalta kaikki mitä tarvitsee.
Muistelin että joku kolmisen vuotta takaperin temmit oli tunnettuja juuri osien järkyttävästä hinnasta, tiedä sitte kun perustuu niin vahvasti mutuun. Ja onhan noi yleistyny siitä lähtien, ne vanhathan oli aika erikoisia muutenkin kun nykypäivän laite on melkein suora honda kopio ainakin rungoltaan ja muutenkin ulkoisesti.

Re: Tm En 250

28.3.2013 18:58

Testipäiviä on kuulemma tulossa mutta sillonki on tarjolla vaan uus 85cc :O. Lupasi ilmotella jos puolikasta saadaa mestoille. Joo eipä noita temmin osia iha mistä vaan saa. Japsi ja kotari pärrien osien saanti onki helppo. Sähköstartti tosta puolikkaasta kaks tahtisesta puuttuu mikä on kyl talvella kätevä ku on vartin repiny pärrää ku on vetäny lipat :D