Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

9.11.2012 14:22

Mitenkäs näiden niskatukien yhteensopivuus rintapanssareiden kanssa. Leattin ja alpinestarsin.

Re: Ajovarusteet

9.11.2012 14:49

Suurimmassa osassa huono. Leatin hartiasuoja on ensimmäinen minkä kanssa oon saanu ton leatin niskatuen istumaan, siinä on ihan sellanen pala minkä saa irti ja tuen hartioita/yläselkää vasten. Sitä ennen pujottanut sinne selän ja hartiasuojan väliin mutta riippuen selkäsuojan mallista ja olkapääsuojista istunut pääasiassa huonosti.

Iconin harttarista Anssin kans samoilla linjoilla, muutenhan toi on ihan pätevän näköinen.

Re: Ajovarusteet

9.11.2012 18:54

OA243 kirjoitti:Suurimmassa osassa huono. Leatin hartiasuoja on ensimmäinen minkä kanssa oon saanu ton leatin niskatuen istumaan, siinä on ihan sellanen pala minkä saa irti ja tuen hartioita/yläselkää vasten. Sitä ennen pujottanut sinne selän ja hartiasuojan väliin mutta riippuen selkäsuojan mallista ja olkapääsuojista istunut pääasiassa huonosti.

Iconin harttarista Anssin kans samoilla linjoilla, muutenhan toi on ihan pätevän näköinen.

Itselläni on myös Leatin valmistama rintapanssari-systeemi + Leat Brace 2 Adventure niskatuki, todella hyvä istuvuus omaan makuun ja suojaa todella hyvin. Suosittelen vaikka hintavat onkin. Laatu maksaa eikä varusteiden määrä ;)

Re: Ajovarusteet

9.11.2012 20:52

Vähän miettiny ostaisko tuommosen alpinestarsin a-10 panssarin ja niskatuen :)

Re: Ajovarusteet

3.12.2012 22:29

Millasilla hanskoilla porukka meinaa talvella ajella? Ei meinaa oikeen löytyä mitään lämpimiä joilla vois vielä ajaa. :)

Re: Ajovarusteet

4.12.2012 12:34

2-3 hanskoja rukkasia tai jotakin vaan päällekkäin ja tietenki käsisuojat tankoon nii eiköhä tuo ajamine onnistu, tai sitte ne tankopussit vai mitkälie

Re: Ajovarusteet

4.12.2012 12:40

ite olen hyvin pärjäny semmosilla MP asun pitkävartisilla kelkkailuhanskoilla.

Re: Ajovarusteet

4.12.2012 19:20

ite aattelin ajaa kesähanskoilla kinkkupussien kaa. Sormethan saattaa jäätyä, mutta talvihanskat on kuitenkin niin pirun tönköt käyttää, kahvat eivät kovin sulavasti/tarkasti liiku. Itse kun tykkään käyttää kahvoja juuri niin kuin ajattelen, enkä vain on/off tyylillä.

Re: Ajovarusteet

4.12.2012 20:08

Kahvanlämppärit ja tuulipussit niin pystyy hyvin ajamaan kesähanskoilla

Re: Ajovarusteet

4.12.2012 23:17

neopreenit hanskoilla pärjää aina -20 asti. Olikohan mp racingin tekemät itsellä.

ei kyllä kannata alkaa monia hanskoja pitää päällekkäin tai tuntuma katoaa. jos ei muuten tarkene nii ostaa nuo pussit jotka maksaa muutaman kympin.

Re: Ajovarusteet

5.12.2012 12:53

Mihin ootte vieny pääkaupunkiseudulla saappaita ku liukupohjia teetetty?

Re: Ajovarusteet

5.12.2012 13:38

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Millasilla hanskoilla porukka meinaa talvella ajella? Ei meinaa oikeen löytyä mitään lämpimiä joilla vois vielä ajaa. :)


Meillä jätkä käyttää kesähanskoja höystettynä ohuella kertakäyttöhanskalla. Itsekkin olen kokeillut ja tuntuisi toimivan -10 saakka.

Re: Ajovarusteet

5.12.2012 20:21

Kyl ne neopreenit on aika ehdottomat, toinen on sit kahvapussit ja kesähanskat niinkun edellä sanottiinkin.

Re: Ajovarusteet

5.12.2012 20:45

Kerran kun laittaa kahvanlämmittimet niin niistä ei kyllä luovu. Varsinkin jos on nakit jäätynyt niin monta kertaa ettei meinaa oikein kylmää sietää

Re: Ajovarusteet

6.12.2012 2:34

Jep ei vaan kiinnostais alkaa crossiin akkua viritteleen ja molemmat etusormet varmaan silti jäätyy kun on aina kahvoilla.