Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

29.8.2014 9:19

Nyt lauantain Espoossa kirppispäivä. Fox ja Answer crossi huosut ja paita. Koko 36/L. 25€ pari. Supermoto puku 280€. Kaikki hyvässä kunnossa ja ehjiä. Myös muutama kypärä mytävänä ja CPI 2008 skootteri ja uusi kypärä yht. 300€.

Re: Ajovarusteet

8.2.2015 9:30

Onko kellään käytössä noita pod k300 polvitukia? Vähän kokemuksia kaipailen,nykyiset evs visionit alkaa olemaan tiensä päässä...ainakin noihin vanhoihin verrattuna vaikuttaa ihan hyviltä

Re: Ajovarusteet

8.2.2015 16:54

No kyllähän ne on visioneihin verrattuna aivan eri luokkaa.

Re: Ajovarusteet

8.2.2015 17:23

Juu ainakin paremmat on kun edelliset mutta kyselisin käyttökokemuksia,lähinnä sitä että onko ollut hyvät käytössä vai ei. Tietenkin saa ehdottaa parempiakin jos hintaluokassa 500 ja alle löytyy..

Re: Ajovarusteet

10.2.2015 14:15

Kannattaa myös harkita k700. Tais olla ainakin tampereen supereissa kojussa 499€ tarjous. Tosin tuskin ihan joka päivä noin halvalla.

Itsellä ollut kolme vuotta ja ainoo valituksen aihe on, että polvikuppeja kuluu reilusti.

Re: Ajovarusteet

11.2.2015 7:12

Mikä niitä polvikuppeja kuluttaa?

Re: Ajovarusteet

11.2.2015 15:45

Polvikupit menee herkästi lipoissa. Kupit ei nyt mikään suuri kuluerä ole mun mielestä, vaan ne saranapalat/ligamentit. Ne on kulutustavaraa ja ne kannattaa pitää tuoreena, muuten tuet antaa periksi ihan pikku lipoissa.

Mulla on ollut podit joku 3-vuotta ja nyt taitaa olla 5. kierros mennossa noita saranapaloja. Suolasen hintasia vaan semmoset pikkuset silikoninpalaset(Pod Ligament Refurb Set)

Yhteen tukeen 41e. Molempiin 82e. Sitten se kertaa 5. :roll:

Voi olla että jollakin muulla kestää noi kauemmin. Mä kaadun paljon, tosi paljon.

Re: Ajovarusteet

12.2.2015 8:18

Mitkähän nuo alpinestars fluid pro tuet olis verrattuna vaikka noihin halvempiin podeihin?

Re: Ajovarusteet

12.2.2015 11:12

http://motocross.transworld.net/1000164 ... nee-brace/

mulla on ollu Asterisk Cellit 2008 vuodesta lähtien.Ainut mitä on tarvinnu vaihtaa on kiristysnauhat (vanhan mallin Celleissä on vielä semmoset).hintaa oli silloin n. 600e/pari CRC.stä,eli vähän kalliimpi vaihtoehto on ollu hintansa väärti..

Re: Ajovarusteet

12.2.2015 20:31

Viime kesänä tais mennä n.10 polvikuppia ja olikoha 25€ kappale. Tukiin oon niitten elinaikana vaihtanu kerran remmit ja kerran nuo nivel pisteen "jänteet"

Re: Ajovarusteet

26.2.2015 17:03

Alkaa setämiehellä olla olkapää sen verran rentona, et pitäis varmaan jotain tukea harkita. Onko porukalla kokemuksia esim. EVS:sän SB03 tuesta, vai köpöttelenkö sovinnolla Respectaan?

Re: Ajovarusteet

27.2.2015 9:02

JayDaddy kirjoitti:Alkaa setämiehellä olla olkapää sen verran rentona, et pitäis varmaan jotain tukea harkita. Onko porukalla kokemuksia esim. EVS:sän SB03 tuesta, vai köpöttelenkö sovinnolla Respectaan?

Itellä on tuo evs ollut käytössä. Noooh, parit pannut tullut vedettyä sillä ja yhen kerran oli tunne olkapäässä, että oli käyny pois paikaltaan. Joten en tiedä onko sen ansiota, että pysynyt paikallaan. Itestä se tuntuu vähän "löysälle" päällä vaikka kiristää ihan tiukalle sen. Ei sitä huomaa mutta pien hyvä puristus/veto olkapäässä tuntuu. Ei se kallis ole eikä ajossa huomaa joten vois sen rahan tuhlata huonompaankin.

Re: Ajovarusteet

22.3.2015 19:20

Mitkä kaikki suojat ovat pakollisia enduro osakilpailuissa? Kun en ainakaan itse sääntökirjasta löytänyt mitään mainintaa...

Re: Ajovarusteet

22.3.2015 19:34

http://www.moottoriliitto.fi/saannot/
Urheilusäännöstön sivulla 90 käsitellään varusteita.

Eli pakollisia on hyväksytty kypärä, saappaat, housut, hanskat ja paita/takki.

Re: Ajovarusteet

25.3.2015 14:01

Kysymyksiä:

Mitä varusteita kannattais hankkia kypärän lisäksi ennen radalle menoa?

Entä onko radalla pakko käyttää muita varusteita?

Offtopicina. Vaaditaanko kaikilla radoilla uudellamaalla pyörään vakuutus?