Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

8.12.2013 13:19

Hei.

Mikä niskatuki sopisi käytettäväksi Scotin 250 suojapaidan ja X-Raze takin kanssa?

Re: Ajovarusteet

8.12.2013 21:11

Onko ideoita mitkä vois olla hyvät ja halvat talvienska housut? Vai pitääkö ostaa molemmat...

Re: Ajovarusteet

8.12.2013 23:32

Liekkö täällä ollut jo juttua liukupohjista, mutta tuolta voi lukea aiheesta lisää.

http://vaajatoukat.omasivu.fi/liukupohjien-teko/

Näitä ilman on spooriajo melkoista tökkimistä. Suosittelen kaikille.

Re: Ajovarusteet

9.12.2013 0:00

Eihän tuo mitään rakettitiedettä ole. Ja tosiaan melkosen ehdottomat talveksi.

Re: Ajovarusteet

25.12.2013 2:42

Olisi rintapanssarin ja niskasuojan hankinta edessä. Olen miettinyt alpinestars A-8 rintapanssaria ja alpinestars bionic BNC niskasuojaa. Tai Leatt lite rintapanssaria ja leatt trail niskasuojaa. Hankkisin kyllä mielummin alpinestarsin niskasuojan koska on huomattavasti halvempi kuin leatt. Ilmeisesti alpinestarsin niskasuoja tai panssari ei sovi leatt niskasuojan tai panssarin kanssa yhteen? Kertokaa kokemuksianne näistä kamoista.

Re: Ajovarusteet

25.12.2013 23:39

Suosittelen kyllä panostamaan siihen leattiin. Ite oon tykännyt ja vaikuttaa hyvin suojaavalta. Pystyy hyvin säätämään ja helppo laittaa

Re: Ajovarusteet

9.1.2014 19:16

Nyt ois aika hommata polvituet, alko jo pelottamaan ajelu pelkillä polvisuojilla. Eli jos jollain on suositella tuosta valikoimasta joitakin polvitukia, niin ois hieno homma. Itellä ei tosiaan oo kokemusta vielä tuista.
http://www.rockymountainatvmc.com/t/2239/Knee-Braces

Re: Ajovarusteet

9.1.2014 19:48

Jan_ne89 kirjoitti:Nyt ois aika hommata polvituet, alko jo pelottamaan ajelu pelkillä polvisuojilla. Eli jos jollain on suositella tuosta valikoimasta joitakin polvitukia, niin ois hieno homma. Itellä ei tosiaan oo kokemusta vielä tuista.
http://www.rockymountainatvmc.com/t/2239/Knee-Braces

edit: löysinkin jo pari kehua näistä Pod mxk300:sta, myös tässä arvostelussa vaikuttavat ihan asiallisilta.
http://www.vitalmx.com/product/guide/Kn ... /K300,8888

Re: Ajovarusteet

12.1.2014 15:49

Minkälaisia varusteita ootte käyttäny talvella jäällä/enduron ajamisessa? Suojat tietenkin alle, mutta meneekö paksu prätkätakki jo liian kuumaksi?

Re: Ajovarusteet

12.1.2014 17:30

Laskettelutakki, jonka alla t-paita ja suojapaita. Tarvittaessa vielä ohut fleece.

Re: Ajovarusteet

12.1.2014 20:58

Joo eli saa ihan kohtuudella laittaa vaatetta päälle.. Tuli muuten tuossa tilattua alpinestarsin fluid pro polvituet, kunhan tuleevat niin näkee miltä ne tuntuu

Re: Ajovarusteet

12.1.2014 22:46

T-paita ja huppari, vähän viileempi niin tuulitakki ja pitkähihanen t-paita, oikein kylmällä vielä huppari alle. Mut mä oon joskus ajanu hallissa -2 asteessa pitkähihanen t-paita ajopaita kombolla että oon ehkä vähän erikoinen tapaus. :D Muuten kyllä palelee aina mutta ajaessa ei tarvii olla paljookaan kerroksia ennen kun tulee tukala olo.

Re: Ajovarusteet

14.1.2014 21:36

Onko porukalla kokeumuksia noista Sidin Crossfire saappaista? Onko ollu hyvät? Ja mitä porukka on käyttäny housuina talvella enskaillessa? Joku tyyliin pitkät kalsarit tai kahet ja crossihousut? :lol:

Re: Ajovarusteet

15.1.2014 0:47

Sidin Crossfiret olleet omaan jalkaan parhaat saappaat eli voin suositella. Notkea ja keveä saapas kyseessä, jossa jalkapöydän suoja on matala eli vaihdepoljinta yks pykälä alemmas vrt. esim tech 8. Talvella toimiva ratkasu on itellä ollu tekninen alusasu ja ihan perus crossikamat. Jos on todella kylmä, niin sitten takki päälle.

Re: Ajovarusteet

15.1.2014 11:52

Crossfiret tosiaankin kevyet ja notkeat (hyvä tuntuma), lisäksi oman 46 jalan kanssa merkitystä silläkin, että ne ovat ulkopuolelta pienet. Miinuspuolella sitten heikompi suojaavuus.

Krossia olen talvella ajanut ihan krossihousuissa joiden alla Thorin Flex Force tms. polvarit, jotka jo peittävät neopreenilla melkein koko jalan puoleen reiteen asti. Kalsareina olen pitänyt sellaisia lyhyitä joissa on joku wind stopper-kalvo etupuolella ettei nyytit jäädy. Takkina kevyt kuoritakki, jossa myös viiman pysäyttävä kalvo ja alla joko vain lämmin tekninen paita tai sitten normi tekninen t-paita plus suojapaita. Jotain kauluria olen aina pitänyt. Alle -10 en kyllä aja metriäkään.