Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

18.11.2013 20:18

Jonski kirjoitti:Kellään kokemusta evs axis sport polvituista?


Ihan hienon näköiset mutta aikas tönköt jalkaan. Kannattaa kokeilla niin huomaat itsekin :-)

Re: Ajovarusteet

19.11.2013 0:39

Millä tavalla tönköt? Eikös ne tukevat pidäkkin olla :D ei vaan taida missään päästä kokeilemaan noita :s about 400e maksavat tuet ois hakusessa, muitakin saa toki ehdottaa. Esim. alpinestarsilla oli fluid pro tuet tuohon hintaan

Re: Ajovarusteet

19.11.2013 12:41

Meikällä kanssa uusien tukien hommaaminen edessä. Olin jo aatellut tuota TLD:n Catalyst X:ää, mutta nuo Alpinestarsin Fluid Pro / Fluid Tech Carbon vaikuttavat myös mielenkiintoisilta.

Re: Ajovarusteet

19.11.2013 12:54

Sama homma mulla, tuet pitäisi uusia. Eturistiside uusittiin tuossa pari kk sitten ja pitäisi talven aikana hommata uudet tuet. Ajattelin jos panostaisi ja hommais CTI:n tuet. Onko kellään kokemuksia niistä? Kannattaako niistä maksaa enemmän vai saako halvemmalla yhtä suojaavat?

Re: Ajovarusteet

19.11.2013 19:53

Onkos täälä kellään kokemusta Atlaksen niskatuista? Ja jos jollain on niin kuinka istuu panssarin kans ja minkä merkkisen..

Re: Ajovarusteet

20.11.2013 9:22

josko kirjoitti:Sama homma mulla, tuet pitäisi uusia. Eturistiside uusittiin tuossa pari kk sitten ja pitäisi talven aikana hommata uudet tuet. Ajattelin jos panostaisi ja hommais CTI:n tuet. Onko kellään kokemuksia niistä? Kannattaako niistä maksaa enemmän vai saako halvemmalla yhtä suojaavat?


Itsellä on tällä hetkellä CTI OTS tuet ja on ollut käytössä vuodesta -08 asti, toimineet hyvin ja on kestävät. Näitä ennen on ollut CTI:n Edget, Asteriskit ja CTI:n edeltäjät MPV:t.
Polvet on suurin piirtein ehjät, eikä kertaakaan puukotettu ja on ajovuosia takana toista kymmentä.
CTI:n tuissa ainoa miinus on hinta täällä Suomessa, taitaa löytyä puolet halvemmalla muualta. Kävin noin kk sitten tiedustelu kierroksella hintoja kyselemässä, koska mieli tekisi vaihtaa noihin Customeihin. Totesin että pysytään vielä OTS mallissa.

Onhan noi muut tuet kehittynyt valtavasti viimeisten vuosien aikana ja tuskin nää suurimmat varustevalmistajat ihan huonoa myy mutta sit on aina ne henk. kohtaset mieltymykset. Itse ajelin Asteriskeillä puoli vuotta eikä ne vaan sopineet jalkaan.
Mut jos liitua on millä piirtää niin sitten CTI:n Customit jalkaan!

Re: Ajovarusteet

21.11.2013 0:09

Jonski kirjoitti:Millä tavalla tönköt? Eikös ne tukevat pidäkkin olla :D ei vaan taida missään päästä kokeilemaan noita :s about 400e maksavat tuet ois hakusessa, muitakin saa toki ehdottaa. Esim. alpinestarsilla oli fluid pro tuet tuohon hintaan


Ei ne tunnu kovin mukavilta vaikka jos vertaa Podin tukiin. Kyllähän tukien pitäisi tuntua hyvältä jalassa.

Re: Ajovarusteet

21.11.2013 0:19

Podin 700 suosittelen. Käytössä ollut n.100h. Erittäin mukavat ja huomaamattomat. Jotkut valittavat, että nivelessä käytössä olevat keino jänne on katkennut iskussa, itse olen asiassa sitä mieltä, että on laskettu kestävyys sen mukaan, että antaa periksi ennen kuin reisiluu menisi poikki.

Ei hirveästi kokemuksia muista tuista. Asteriskit on kerran ollut jalassa, mutta en tykännyt yhtään.

Re: Ajovarusteet

21.11.2013 1:27

Mites nämä podin 300?

Re: Ajovarusteet

21.11.2013 10:51

Jonski kirjoitti:Mites nämä podin 300?

Ei kai noissa juuri muuta eroa ole kuin materiaali näin äkkiseltään katsottuna. Mulla ainakin kolmesataset toimineet ihan hienosti ja tuntuvat istuvan oikein hyvin. Käytännön suojaavuutta ei onneksi ole tarvinnut kokeilla vielä, mutta ehkä senkin aika joskus koittaa.

The biggest difference between the $424.95 K700 and $264.95 K300 (aside from the price) is the knee brace’s frame structure. The K700 has a carbon fiber chassis, and the K300 is made from injection-molded, glass-reinforced nylon. The frame shape is also subtly different, but it has the same basic contours of its higher-priced brother.

Re: Ajovarusteet

26.11.2013 19:21

mullakin on nuo pod:n 300 ja olen tykännyt, miellyttävät jalassa ja hyvin ovat kestäneet.

Re: Ajovarusteet

30.11.2013 20:44

Moi!

krossin hankinta edessä ja siihen sitten myös varusteet.

Eli mitä kaikkia suojia suosittelisitte? Oma käsitys on sen perusteella,mitä olen lukenut,että kypärä,polvisuojat,niskatuki,ja mahdollisesti rinta/selkä panssarit olis se "välttämättömin".

Ajo tulee olemaan ihan metsäteillä näppäilyä ja perus ajoa.Eli ei mitään rata-ajoa eikä muutenkaan mitään päätöntä.

Re: Ajovarusteet

30.11.2013 21:04

Hartiasuoja on ehdoton, ohjaustanko vatsassa tuntuu pahalta. (kokemuksesta puhun) Saappaat lisäksi, kolhii pyöräänkin jo helposti jalkojaan kun lenkkareilla ajaa.

Re: Ajovarusteet

30.11.2013 21:27

Suojaako joku rintapanssari oikeasti vatsan alueenkin?!?

Re: Ajovarusteet

30.11.2013 21:57

Nin joo,saappaat.Ne tiesinkin mutta unohtui luettelosta. Kiitti vinkeistä!:)