Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

30.6.2013 0:34

TCX 2.1 proot lähti tilaukseen ko. kaupasta. Kiitos siis vinkistä! Oli sen verran hyvän hintaiset ja alpinestarsit ei tuntuneet niin hyviltä jalkaan. Tosin TCX en päässyt kokeilemaan, vaan kokemuksien perusteella. Toivottavasti ovat hyvät.

Re: Ajovarusteet

8.7.2013 13:48

mulla irtos tcx:n saappaista se osa johon solki kiinnitetään (musta palikka mikä on ristipäällä kiinni saappaassa) Koitin laittaa uudella ruuvilla osan kiinni, mutta saappassa oleva kierreosa pyörii mukana. Onko muilla käyny näin, ja onko ideoita miten ton korjais ? Mietin popniittiä, mutta en tiedä kestääkö kierreosa sen puristusta. Läpipultti voi taas tuntua aika inhottavalta sääressä..

Re: Ajovarusteet

9.8.2013 17:22

mitä kaikkia suojia porukka käyttää?
Itel polvisuojat(ei tuet), munuaisvyö, niskatuki ja rintapanssari( http://www.24mx.fi/motocross/p/rintapan ... ojat/s196/ )
Sekä tietty saappaat ja kypärä.

Käyttääks moni erillisiä kyynärsuojia? lähinnä kiinnostais että pysyykö paikallaan/onko epämukavat. Lisäsuojaa tarttis käsivarsille..

Re: Ajovarusteet

9.8.2013 21:45

Kannattaahan noita kokeilla. Ite en oo vielä löytänyt sellasia jotka ei estäis verenkiertoo mutta jotka pysyisivät paikoillaan.

Re: Ajovarusteet

9.8.2013 22:09

Suojapaidan kanssa pysyy paikoillaan, eikä haittaa verenkiertoa.

Re: Ajovarusteet

24.8.2013 13:19

Onks jollain tämmöset? http://www.24mx.fi/motocross/p/forma-terrain-tx-hps-valkoinen/16393/crossisaappaat/k72/forma-crossisaappaat/s520/

Mitäs mieltä olette?

Re: Ajovarusteet

25.8.2013 18:39

Olen aloittelemassa harrastusta ja pyörän osto onnistuikin ihan hyvin, kun hieman on tuntemusta erilaisista moottoroiduista vehkeistä. Mutta ajovarusteista ei ole sitten mitään tietoa, eikä oikein tuntunut löytyvän mitään koottua ohjetta asiasta.

Eli kysymyksenä; Mitkä varusteet tulee ehdottomasti hankkia, mitä voi/kannattaa hankkia käytettynä, missä kohdissa kannattaa säästää ja missä ei? Sekä missä järjestyksessä varusteet kannattaa hankkia, jos budjetti ei riitä kaikkeen kerralla?

Ajoa tulisi radalle, pellolle, metsätielle ja -polulle. Alkuun todennäköisesti melko rauhallisella vauhdilla, joten mitään huippuluokan varusteita tuskin kannattaa hankkia?
Hinnan tulisi tietysti pysyä mahdollisimman alhaalla, kuitenkin niin, että hyvästä hinta-laatu suhteesta voisin maksaa hieman enemmänkin.

Kiitokset kaikille vastaajille jo etukäteen.

Re: Ajovarusteet

25.8.2013 19:20

Kaikki varusteet ovat tietenkin tärkeitä.

Itse tärkeimmät ovat tietenki oikean kokeinen kypärä ja kengät. Sitten jostaki alekorista ajohousut ja paidat, sekä hanskat.

Itse hommasin alpinestaarin tech 8 kengät käytettynä ja hyvin pelannu nyt vuoden. Sain 80e luokkaan ja ne oli vähän käytetyt. Eli kannattee nettia tiirailla.

Rintapanssari / suojapaitaa itse pidän melko tärkeänä jos varaa löytyy. suojapaita jos enduroa ajaa.

sittenku kymmenen vuoden säästöjen jälkeen kunnolliset polvituet.

Sitten vaikkapa niskatuki. Näitäki käytettynä yleensä löytyy netistä suh halvalla.

Vaikka ajo onkin hidasta, niin siinä just helposti saa ittensä loukattua. polvien vääntymiset jne.

Tärkeyjärjsetys: (oma mielipide)

1. Kypärä ja kengät
2. ajohousut, paita ja hanskat.
3. rintapanssari
4, polvituet
5. niskatuki.

Re: Ajovarusteet

25.8.2013 21:19

Mun näkemys:
1. kypärä ja kengät
2. rintapanssari, polvisuojat, kyynärsuojat
3. ajohousut, paita ja hanskat
4. niskatuki
5. polvituet (polvisuojien tilalle)

Re: Ajovarusteet

26.8.2013 11:51

1. Kypärä, kengät, polvisuojat
2. Niskatuki
3. Hartiasuojat

Kaikki muu on sitten valinnaista. Yhden kypärän ja niskatuen kevään ekoilla rennoilla vedoilla halkaisseena ei tulis kyllä mieleenkään lähtee radalle ilman tukea. Muut paitsi kypärän kun löytää käytettynä niin sanosin että saa kaiken alle neljän sadan.

Re: Ajovarusteet

26.8.2013 16:58

Onko teillä suositella hyvää niskatukea, käytettynä pitäisi löytyä? Kypärä on UFOn Warrior H1, jos sillä on merkitystä. Olen ymmärtänyt, että donitsit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Re: Ajovarusteet

26.8.2013 17:15

AceFin kirjoitti:Onko teillä suositella hyvää niskatukea, käytettynä pitäisi löytyä? Kypärä on UFOn Warrior H1, jos sillä on merkitystä. Olen ymmärtänyt, että donitsit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.


Ei ne oo yhtä tyhjän kanssa, kyllä ne tukee ja suojaa mutta epämukavia ja vittumaisia ne ainaki on.

Re: Ajovarusteet

26.8.2013 22:51

evs r4 on huokea hinnaltaan ja suojaa paljon paremmin kuin donitsi.

Re: Ajovarusteet

27.8.2013 0:02

Itsellä taas on evs R2 -donitsi, kun satuin saamaan huokeasti. Tuotahan on hieman yritetty muotoillakkin, eikä vain tasapaksu lenkki. Eteen ja taakse voisi estää enemmänkin, sivulle ihan ok. Eikä huomaa yhtään että sellaista pitäisi päällä.

Mutta, se on vain donitsi. Varmasti kunnon niskatuki kannattaa jos vähän kovempaa ajelee, eikä kyllä kova kaatuminen tarvitse ollakkaan että niskat menee. Itsekin varmaan niskatuen tässä jossain välissä laitan ku löytyy tarpeeksi edullisesti :)

Re: Ajovarusteet

27.8.2013 0:18

AceFin kirjoitti:Onko teillä suositella hyvää niskatukea, käytettynä pitäisi löytyä? Kypärä on UFOn Warrior H1, jos sillä on merkitystä. Olen ymmärtänyt, että donitsit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.


Kaverilla on se Leattin ensimmäinen parempi malli kaupan nyt. 400€+ versio siis. Käytetty muutama kerta kartingia ajaessa mutta todettu hankalaks siinä touhussa. Motocross versio siis kuitenkin. 180€ tais puhua hinnaks, heitä vaikka yv:tä jos kiinnostaa.