Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

24.4.2013 23:51

Itse valmistajahan on tunnetuimmasta päästä, mutta samaa shittiä näkyy olevan noikin suojat. Tarkemmi kun ajattelee niin kyllähän se vähän fysiikan lakeja rikkois jos pysyis paikallaan mutta silti veri kiertäis handussa.

Re: Ajovarusteet

25.4.2013 9:14

Noi 661:en kyynärit näyttävät tosiaan ihan perinteisiltä. Aika monella merkillä näyttäisi nykyään olevan tämän tyyppisiä:

http://www.btosports.com/p/leatt-hard-shell-elbow-guard

Eli ei erillisiä kiristysremmejä, ja tuon joustavan kankaan sisäpuolella ajolasien remmin tyyliin silikonia pitämässä syndiä paikallaan. Ehkä tulee jotain noistakin kokeiltua.

Näitä rannetukia mainostetaan pro-kuskien käyttävän:
http://www.btosports.com/p/ALLSPORT-DYN ... RIST-BRACE

Re: Ajovarusteet

26.4.2013 17:13

Kyynärsuojat on kyl aina aiheuttanu päänvaivaa. Aluksi kun pistää ni pitää jättää löysälle, ettei mene kädet jumiin kun verenkierto kiihtyy ja lihakset turpoaa. Parin kesän jälkeen olen nakannut jo menemään crossihommis. Speedwayssä tuli käytettyä suojapaitaa, jossa kyynärsuojat pysy hyvin paikallaan kevlarinpuvun alla. Sama suojapaita osoittautu ihan hemmetin kuumaksi crossihommissa ja vaihdoin irtosuojiin. Ja olihan tuota jo lääkintäporukka pariin kertaan leikannut jo päältäkin pois ajovirheen jälkeen.. :lol: Ni oli jo aikakin vaihtaa kamat.

Re: Ajovarusteet

26.4.2013 17:18

tullut aina noiden rannesuojien toimivuutta epäiltyä, en ole ikinä edes kokeillut. sopivasti murtui juurikin ranne niin pisti miettimään että pitäisikö alkaa tutustumaan.

Re: Ajovarusteet

2.5.2013 14:54

onko kellään kokemuksia alpparin tech3 monoista? Alkaa vituttaa tcx sisäkenkämeisinki, kun kengän koko kasvaa jäätävästi. Ihan kun minisukset jalassa ajelis. Tech3 tuntu ihan hullun jäykiltä, kaippa ne pitäs vähän sisäänajaa.

Ajovarusteet

2.5.2013 16:44

Ei ole kolmosista, mutta tech8 ei ainakaan löysty ikinä. Tuntuu kuin ajaisi laskettelumonot jalassa.

Re: Ajovarusteet

2.5.2013 18:00

Joskus kassari aikoina oli parit tech3 ja ei oikee iskenyt. Todella jäykät ja kovat saappaat. Muovi niissä jotenkin kovaa että rupeaa lopulta halkeilemaan ja muutenkaan ei ollut mukavat jaloissa. Kun vaihto sideihin ja gaerneihin niin tuntu ku olis tennarit jaloissa todella kevyet ja mukava ns.pehmeet sisältä, eikä silti siis epätukevat.

Re: Ajovarusteet

2.5.2013 20:20

Minä oon ajanu ~100h tekki kolmosilla. Kengät on täysin ehjät vielä, pohjatkaan ole juuri kuluneet. Ainoa miinus ja aika iso sellainen on hemmetin jäykät soljet, niiden kans menee hermot silloin tällöin.

Re: Ajovarusteet

2.5.2013 23:22

onko tossa 100tunnin aikana yhtään löystyny? Vai onko vielä samat laskettelumonot. Nyt on tcx pro 2 jotenkin ne on liian "pehmeet" sisältä, ei saa mitään tuntumaa. Vaihteiden vaihtaminen on vaikeeta, jarruun ei mitään tatsia. Onhan ne ihan mukavat jalassa, mutta jos yhtään on isompi jalka niin morjes mikkä kanootit ne on.

Mikä olis semmonen hyvä kenkä leveellä lestillä ja ilman sisäkenkää?

Re: Ajovarusteet

2.5.2013 23:58

Meikäläisen ääni menee gaernelle..nyt menossa gaernen fastbackit..numeroa pienemmät sopii jalkaan kuin esim.kiinasaappaissa

Re: Ajovarusteet

3.5.2013 11:10

Rannesuojien käyttö vaatii hieman totuttelua, mutta sit kun tottuu hankala olla ilman :D
Itse käytän rannesuojia lähes aina, kyllä niiden hyödyn huomaa viimeistään silloin jos jotain sattuu..

Re: Ajovarusteet

29.5.2013 23:07

onko kellää allsportsin rannetukia? mietinnässä olisi ots tai oh2 leikattuun ranteeseen ja ehkä sport malli (170usd) tuohon ehjään. Kokemuksia kummastakaan?

Re: Ajovarusteet

31.5.2013 13:12

Tulipa tilattua syssylle uutta ajokamaa ja samalla tuli napattua http://www.24mx.fi/motocross/p/crossisa ... ppaat/k72/ kenkät. Onko kellään kokemuksia ko. popoista? Itse pääsen aikasintaan elokuussa ajamaan kantapäämurtuman vuoksi.

Re: Ajovarusteet

31.5.2013 15:45

kuulemma foxin saappaissa soljet ei kestä pakkasta. Ei mikään kovin ajankohtainen murhe, mutta kumminkin.

Re: Ajovarusteet

3.6.2013 3:36

Itellä noi foxin f3r saappaat, ja tossa talvella tuli ajettua nuo jalassa pari päivää kelkalla enkä ainakaan siinä ajassa huomannu mitään ongelmia solkien tai minkään muunkaan kanssa, todella hyvät saappaat on.
Onkos porukalla kokemusta thorin impact rig suojapaidasta, siitä missä on punaiset suojat eli se kyynärsuojaton ja tukivyötön malli, onko ihan pätevä suoja ja miten istuu leattin kanssa?