Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

18.1.2013 15:14

Julle1 kirjoitti:Onko täällä rillipäisiä ajajia? Minkälaisia ajolaseja suosittelisitte, rillit ei ole mitkään hipsteri kekkosrillit :nörtti:


Ite kävin laserleikkauksessa ja helpotti ajamista sun muuta hyvinkin paljon =) joka pennin arvoinen kyllä oli.

Re: Ajovarusteet

19.1.2013 0:26

Eäääh tällä iällä enää kehtaa lähtiä leikattavaksi ajolasien vuoksi :D Pitänee jokku akvaariot hommata.

Re: Ajovarusteet

19.1.2013 2:04

Scott tekee muistaakseni sellaista ajolasi mallia kuin OTG-series. Löytyy kun selailee Duellin kuvastoo, ne on siis suunniteltu just silmälasien kanssa ajaville!

Re: Ajovarusteet

19.1.2013 4:43

Kappas, näyttäs olevan 24mx sivuillaki, eikä oo ees pahan hintaset :)

Re: Ajovarusteet

21.1.2013 21:20

Joo on hinnat alkaen saappaat, mutta tekeekö näillä mitään: http://www.24mx.fi/motocross/p/crossisa ... sta/12222/

Voittanee kumpparit :D

Re: Ajovarusteet

21.1.2013 22:03

Hintasekseen todella hyvät saappaat. Ei ne yhtä mukavat oo kun Alpinestarsin 3:set tai mikä lie Foxin halpissarja ja kestää huonosti vettä mutta ihan hyvin mulla pysyi jalat kunnossa kun tollasilla alottelin joskus 2008/07? On myös aika kevyet ja soljet kestää pakkasillakin, loistava tuntuma. (varmaan just sen keveyden takia) Tohon rahaan ja varsinkin kumppareihin verraten :D loistavat saappaat.

Re: Ajovarusteet

21.1.2013 22:23

Julle1 kirjoitti:Eäääh tällä iällä enää kehtaa lähtiä leikattavaksi ajolasien vuoksi :D Pitänee jokku akvaariot hommata.


Ite oon kans käyny noin vuosi sitten leikkauttamassa silmät.
Ainoastaan se harmittaa, ettei ole ennemmin jo käynyt operoitavana.
Helpottaa todella paljon elämää. Viimeinen niitti oli kun salibändy matsissa lasit lenteli pitkin kenttää ja menivät hajalle. Eihän ne päässä meinannu pysyä kun hikosi kunnolla.
Piilareita en taas pystynyt crossissa käyttämään kun tuppasivat tipahtamaan lasien pohjalle :) Ilmeisesti ei hirveästi tule räpsyteltyä ajon aikana.
Eli suosittelen ja koskaan ei ole liian myöhäistä.
Huomenna alkaa ekat vaapaottelu treenit jota en olisi pystynyt harrastamaan piilareilla saati sitten rillien kanssa.

Re: Ajovarusteet

21.1.2013 23:11

Pari tuttua ajaa ajolaseil joissa on linssin sisäpinnalla kiinnitettynä silmälasien linssien tyyliset viritykset, kuulema hyvät. Itse olen täs koittanut piilareita opetella, mut ei ne vaan oikeen asetu. Jalkapalloa pelatessa näkökenttä kapenee ja jotenkin tuntuu silmät kuivuvan päähän. Huomen haettavaksi kolmanen merkkiset vielä koekäyttöön. Ekat oli hyvän tuntuset mut pääsivät liikkumaan ja tuli sellanen uimalasifiilis. Seuraava satsi pysy hyvin paikallaan.. vähän liiankin hyvin. Futismatsin jälkeen piti pari tuntia odottaa et sai piilarit irti kuivista silmistä. :eek:

Re: Ajovarusteet

21.1.2013 23:25

Julle1 kirjoitti:Joo on hinnat alkaen saappaat, mutta tekeekö näillä mitään: http://www.24mx.fi/motocross/p/crossisa ... sta/12222/

Voittanee kumpparit :D


Iha hyvät töppöset, löytyny itseltänikin. Nilkka ei paljon joustele ni pykältäminen seisaaltaan on vähä kelviä, ns. liike lähtee lanteesta. :) Hintaansa nähden hyvät, mut kyl Sidin Crossfiret sen jälkeen tuntu aika maagisilta. :D

Re: Ajovarusteet

22.1.2013 1:05

Mun mielestä noi Forman Terrainnit kuluu nopeasti kumisaappaiks, surkeat. Panostakaa kerralla hyviin saappaisiin (crossfire) kestää piiiitkään.

Re: Ajovarusteet

22.1.2013 1:16

Crossfiret on olleet kyllä loistavat, erittäin jämäkät ja istuvat, silti nilkka pääsee liikkumaan luonnollisesti. Eihän nuo halvat ole mutta on ajosaapasta moneksi vuodeksi ja varaosiakin saappaisiin saa hyvin.

Re: Ajovarusteet

26.1.2013 0:24

Julle1 kirjoitti:Joo on hinnat alkaen saappaat, mutta tekeekö näillä mitään: http://www.24mx.fi/motocross/p/crossisa ... sta/12222/

Voittanee kumpparit :D

Itse laitoin tuollaiset ajokengät nyt joulualesta ja alkuvaikutelma on ollut kyllä tosi hyvä ;)

Re: Ajovarusteet

26.1.2013 12:07

Jooh, laitoin satkun lisää ja tilasin Tech 3 :)

Re: Ajovarusteet

26.1.2013 16:15

Multa kanssa pisteet laserleikkaukselle eli leikkasin omat silmät (-7) joku neljä vuotta sitten ja aivan huikea apu joka elämän alueella, myös crossissa.

Sitten toinen kysymys, että kun meikäläisellä on nyt reilun vuoden verran ollut kypärässä toi Shock Doctorin Helmet Eject eli semmoin pussisysteemi jonka avulla hoitohenkilökunta saa kypärän pois päästä kaatumisen jälkeen ilman, että niskarankaa joutuu vääntelemään. Niin onko kellään muulla tuota käytössä tai edes tuttu laite ja osaisitteko neuvoa hoitohenkilökuntaa mitä sillä tehdään jos meikäläinen vetää pannut ja omista kavereista ei ole kukaan paikalla? Meinaan jos toi systeemi yleistyisi niin voisin vaikka itse sponssata Medihelille ton pumpun.

Re: Ajovarusteet

2.2.2013 20:40

Tuli käytyä pikästä aikaa spoorissa vetämässä perselihakset ripulikuntoon, kun ei ehtinyt äkkilähdölle laittaa liukupohjia saappaisiin.

Yksi kaveri oli modannut minkkarit (=minisukset) saappaiden kokoiseksi ja niitähän piti kokeilla ja toimi ällistyttävän hyvin.

Tänään kaiveltu omat 30-vuotta vanhat minarit ja pistetty uuteen muottiin.
http://www.motot.net/galleria/kuva172288/