Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

6.12.2012 7:24

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Jep ei vaan kiinnostais alkaa crossiin akkua viritteleen ja molemmat etusormet varmaan silti jäätyy kun on aina kahvoilla.
eikös noista nykycrosseistakin
sen verran virtaa löydy että lämppärit saa pelaamaan?

Re: Ajovarusteet

6.12.2012 12:32

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Jep ei vaan kiinnostais alkaa crossiin akkua viritteleen ja molemmat etusormet varmaan silti jäätyy kun on aina kahvoilla.

vedä muutama kierros erkkaa kahvojen metallin päälle niin ei niin herkästi näpitä jäädy.

Re: Ajovarusteet

29.12.2012 16:48

Mitkäs ois hyvät ajosaappaat spooriin? Tech8? Ja niihin tietenkin liukupohja.
Lähinnä mietin ettei ostaisi mitään kovin kylmiä saappaita :)

Re: Ajovarusteet

29.12.2012 19:40

3vuotta oon ajanu kesät TCX pro 2 saappailla ja tyytyväinen olen ollu. Mukavan jämäkät jalassa, (toisten mielestä liiankin) esim Sidit tuntuu noitten jälkeen ihan kumisaappailta kun on niin löysät nilkoista. :D
Noissa on vielä paksu sisäkenkä niin ihan pelkällä pitkävartisella klimin ajosukilla on tarennu ajella parinkympinkin pakkasissa ilman että alkais jalkoja paleltamaan.

Re: Ajovarusteet

30.12.2012 19:47

Mmakkee kirjoitti:Mitkäs ois hyvät ajosaappaat spooriin? Tech8? Ja niihin tietenkin liukupohja.
Lähinnä mietin ettei ostaisi mitään kovin kylmiä saappaita :)
Itse olen mieltynyt noihin missä nivelletty nilkkaosa. Joku toinen on siten jotain muuta mieltä..

Re: Ajovarusteet

30.12.2012 19:58

TCX löytyy iteltäkin ja sisäkengän ansiosta tarkenee kyllä hienosti ajella.
Tais olla tech10:ssä myös sisäkenkä.

Re: Ajovarusteet

30.12.2012 21:48

tcx 2.1:set ollu briteissä tilatessa oli 250e. Suomessa samat maksavat 390-450e

tyytyväinen oon ollu. sisäkengä tuo paljon käyttömukavuuta ja nilkan takia ollut ajokieltoa jo tarpeeksi joten nivelletty nilkka tuo hieman turvaa siihen.

Re: Ajovarusteet

1.1.2013 13:56

Täältä myös ääni TCX pro 2 saappaille. Kertaakaan ei ole kahden vuoden aikana varpaat palellu talvella vaikka jäärataa ja kelkkailua on tullut harrasteltua välillä jopa -20-25 pakkasessa. Toki saahan ne varpaat jäätymään jos paikallaan seisoskelee tunnin verran, mutta puoli tuntiakin on paikallaan ja jotain puuhaa koko ajan niin hyvin tarkenee.

Re: Ajovarusteet

1.1.2013 14:18

Jaze kirjoitti:Tais olla tech10:ssä myös sisäkenkä.


Tech 8 ja 10 sisäkengällä. Tech 8 Lite on jotain...muuta. :)
KUVA

Re: Ajovarusteet

1.1.2013 18:01

Mulla on noi Tech 8 lightit ja tykkään tosi paljon, mutta voi tosiaan olla talvella kylmemmät kuin normi Tech 8:sit.

Re: Ajovarusteet

7.1.2013 17:21

jo kirjoitti:tcx 2.1:set ollu briteissä tilatessa oli 250e. Suomessa samat maksavat 390-450e

tyytyväinen oon ollu. sisäkengä tuo paljon käyttömukavuuta ja nilkan takia ollut ajokieltoa jo tarpeeksi joten nivelletty nilkka tuo hieman turvaa siihen.


Saitko sovitettua kenkää aiemmin vai millä perusteella arvoit koon? Itsekin tässä kattelen uusia kenkiä mutta vähän riskillä pitäisi tilata kun ei noita malleja taida oikein liikkeistä löytää sovitettavaksi.

Re: Ajovarusteet

17.1.2013 23:54

TCX Pro 2.1 mitoitus kiinnostaa täälläkin. Gaerne SG 10 ollut aikaisemmin ja kokoa 43, juurikin sopivat. Briteistä saisi tosiaan noita TCX:iä halvalla mutta jännittää tilata kun ei pääse kokeilemaan. Sidiä olisi kanssa tarjouksessa, mites ne?

Re: Ajovarusteet

18.1.2013 0:12

Mulla on tcx 2.1, niissä koko 48.
Alpparin räärää-kengät niissä 47.
Kotimainen turvakenkä 46.

Saa noita tcx suomesta ihan halvalla. Käyt vaan kysymässä liikkeessä mikä on myyntihinta.

Re: Ajovarusteet

18.1.2013 12:27

Onko täällä rillipäisiä ajajia? Minkälaisia ajolaseja suosittelisitte, rillit ei ole mitkään hipsteri kekkosrillit :nörtti:

Re: Ajovarusteet

18.1.2013 15:00

En käytä silmälaseja, enkä osaa suorasanaisesti vastata kysymykseesi, mutta oletko harkinnut esimerkiksi piilolinssejä? Tai jopa silmäkirurgiaa?
Voisi helpottaa enduro/krossiharrastusta huomattavasti :)