Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

9.9.2012 9:31

Uskoisin, että ihan kelpo tavaraa. Ainoavaan, että saappaat eivät oikeen vakuttanu minua.

Re: Ajovarusteet

9.9.2012 13:52

weeto269 kirjoitti:Uskoisin, että ihan kelpo tavaraa. Ainoavaan, että saappaat eivät oikeen vakuttanu minua.



No ne motonetin suojat ei nyt mitään parhaimpia ole. Shiftin rintapanssari ajaa saman asian kuin laittaisit pahvinpalasen suojaksi. Mutta polisportin suoja on ehkä ainut motonetistä minkä ostaisin.

Re: Ajovarusteet

9.9.2012 16:15

J00ntte kirjoitti:
weeto269 kirjoitti:Uskoisin, että ihan kelpo tavaraa. Ainoavaan, että saappaat eivät oikeen vakuttanu minua.



No ne motonetin suojat ei nyt mitään parhaimpia ole. Shiftin rintapanssari ajaa saman asian kuin laittaisit pahvinpalasen suojaksi. Mutta polisportin suoja on ehkä ainut motonetistä minkä ostaisin.

Kävin koittelemassa noita motonetin molempia saappaita ja totesin ne todella huonoiksi, soljet huonot, painaa joka paikasta yms.

Re: Ajovarusteet

9.9.2012 23:07

ooke mistäköhä kannattais hankkii panssarit? :)

Re: Ajovarusteet

9.9.2012 23:53

Ite ostin storm-motorilta tällasen: http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... et-suojat/ ja on tosi hyvän tuntonen, ei hierrä vaikka kuin monta tuntia ajaisit ja tuo on ihan tiukalle kiinnitetty. Hintahan oli melko suolanen vaan 8o

Re: Ajovarusteet

10.9.2012 7:14

http://www.24mx.fi/motocross/p/suojatak ... nked/1642/

Itellä Foxin tuommoinen ja hyvin pelannu ainakin tuon vuojen mitä omistanu. Ei ainakaan itellä hierrä mistään paikasta. Tutulla ollu lie jo 5 vuotta tuommoinen panssari ja vielä käyttää. Hinta/laatu suhde hyvä.

Onhan tuolla noita pelkkiä panssareita halvempaan hintaa ~100e. Ite en vaan niistä pidä jotenki.

Re: Ajovarusteet

10.9.2012 21:08

Eikö nuo suojatakit oo hiostavia kesäsin?

Re: Ajovarusteet

10.9.2012 21:29

Varmaan on hiostavampi kuin peruspanssari, eikä noi vissiin oo lähellekään yhtä tukevia rakenteeltaan? Luulis että tommonen päällä kun vähän aikaa kyntää radanpenkkaa niin repeää jostain paikasta. :D
Mä ainakin kattosin plussaks että saa valita semmoset kyynärsuojat settiin kun haluaa. Onhan se kuskista kiinni mutta meikäläisellä tommoset ristisidekiinnitykset saa kädet puutumaan ihan totaalisesti saman tien. Sitten kun remmejä löystää sen verran että veri kiertää niin kohta löytääkin suojat jostain ranteen tienoilta.

Re: Ajovarusteet

10.9.2012 21:43

Ei nuo panssaripaijat hiosta oikeestaan ollenkaan, nyt tämmösillä 15-20c lämpötiloissa pärjää hyvin ku on t-paita alla, sitten tuo panssaripaita ja sitte joku rossipaita siinä päällä ;)

Re: Ajovarusteet

11.9.2012 20:33

Kertokaas viisaammat kumpaan niskasuojaan kannattaa sijoittaa. Leatt vai alpinestar?
Leattia oon koittanu ja jotenkin tuntuu et jos sillä lippaa niin se on solarin menoa.

Re: Ajovarusteet

11.9.2012 22:10

Jaze kirjoitti:Kertokaas viisaammat kumpaan niskasuojaan kannattaa sijoittaa. Leatt vai alpinestar?
Leattia oon koittanu ja jotenkin tuntuu et jos sillä lippaa niin se on solarin menoa.

Tuskin oon viisaampi, mutta samaa tässä oon kanssa pähkäilly. Eilen kokeilin Leattiä ja Alpparia.

Alpinestarassa ei ole mitään säätöjä, sitä en saanu oikeen istumaan.
Alpparissa niska liikkuu enemmän, etenkin taaksepäin TODELLA paljon.

Leatin saa säädettyä omaan niskaan sopivaksi. Säätöjen jälkeen se oli tosi bueno.
Se leatt mitä sä oot kokeillu on varmaan säädetty jollekin muulle kuin sinulle.

Ei tästä varmaan ollu mitään apua. Ite ostin leatin.

Re: Ajovarusteet

11.9.2012 22:27

Onko sillä solarilla nyt oikeesti jotain väliä niskoihin verrattuna? Miten sen tuntee?

Re: Ajovarusteet

11.9.2012 22:56

OA243 kirjoitti:Onko sillä solarilla nyt oikeesti jotain väliä niskoihin verrattuna? Miten sen tuntee?


Näinpä. Se voima pitää ohjata jonnekin joka tapauksessa.

Re: Ajovarusteet

12.9.2012 15:55

Omasta mielestä tuo suojapaita on hyvä ja tukeva. Monet kerrat tangon pää rintaan iskeytyny ja selälteen kannon päällekki lennetty. Muutamat olkapääedellä lennot puuhun myös hyvin suojannu. Ainoa vaan kun isku tulee tuonne alavatsaan nii ei ole mitään suojaa. Tosin eipä ole normi "rossi" panssarissakaan.

Näin vuojen omasta mielestä kovassa käytössä olleena ei ole vielä yksikään sauma revenny. Ei ole hiostava. +35 asteessa joutu 6-7 h ajamaan kisaa eikä hiertäny mistään tms. Ei tarvi nänni teippejä :D . Eikä muutenkaan yleensä. Tuo kangas on itellä ainakin todella hyvin hengittävä.

Omassa ei ole tuolleen ristiin nuo siteet(foxi). Eikä puudu käet, paitsi ihan alussa kun ei ole käsiä saanu vielä lämpimäks.Suoja on siis tiukasti kiinni ei löysällä.. Tähänki auttaa kun vetää pienen 5 min ajo lämmittelyn ja breikki. Sitten voi ajaa niin kauan kun haluaa.

Tuossa oma kohtaset kokemukset suojapaidasta.

E: tuossa "ufon" panssarissa näyttäs olevan suoja alavatsan kohdalla. Ja vielä sen verran, että oman panssarin kanssa käy tuo leatin niskatuki suojakin.

Re: Ajovarusteet

14.9.2012 12:49

Olisiko kenelläkään tietoa mistä saisi halvalla suojapaidan/takin (käytettykin käy), joka olisi sopiva leatin kanssa?
Itse ostin leatin niskatuen eikä se sovi suojapaidan kanssa. 24mx:ltä olen katsonut http://www.24mx.fi/motocross/p/suojatak ... ivit/s201/ <-----tuota mutta on niin kallis.